עיצוב דירות סטודיו

דירות סטודיו מבוקשות היום יותר היות ומגמות העיצוב האופנתיות העכשוויות מעדיפות חללים קטנים, יפים וסולידיים. עיצוב פנים של דירת סטודיו רומנטית המשקיפה דרך חלונות גדולים אל נוף יפה נחשבת לייחודית ואטרקטיבית. עבודת הצוות של המעצב הפנים, הלקוח ובעלי המקצוע, יוצרת דירת חלומות המושתתת על נוחות ופרקטיות. יעילות העיצוב מתבטאת בהקפדה על כך כי כל ההיבטים להם זקוקה הדירה יהיו בהישג יד, ונוחות מאפשרת מנוחה לאחר יום עבודה, בתוך חלל נעים המתאים לאירוח מהנה ולטיפוח זוגיות.

עיצוב דירות סטודיו

מיקום המיטה ואביזרי ריהוט שונים

עיצוב המיקום למיטה בדירת סטודיו צריך להתחשב בחלל החדר ולהתאים לנישה פינתית מבלי שתהיה גלויה מידי לעין. במקום דלת ניתן להסתירה באמצעות וילון בהיר שייצור הפרדה בין חלל השינה לשאר החללים בחדר, וניתן יהיה לישון גם בשעות היום כאשר החדר מואר היטב, ומתחתיה יש להציב ארגז מצעים.

הקיר ליד המיטה יכול להיות מעוטר במדבקות טפט בעלות עיצוב גרפי, או בתמונה אחת יפה. ארונות הקיר צריכים להיות פשוטים ולאפשר אחסון מיטבי ויעיל. הם צרכים להיות גבוהים מספיק לתליית בגדים ארוכים, ולהכיל די מדפים להנחת בגדים מקופלים וחפצים אחרים הזקוקים לאחסון והסתרה.

עיצוב הספרייה בדירות סטודיו

מעמד ארוך וגבוה מתאים להנחת מגזינים, קישוטים, חפצי נוי וטלפון אשר מעליו ניתן לחבר מובייל צלילים להשמעת מוסיקה. את הספרים ניתן להניח על שני מדפי עץ ארוכים צבועים בלבן או בצבע בהיר אחר. יש למקמם גבוה על הקיר, וההגעה אל הספרים מתאפשרת באמצעות הצבת דרגש נמוך מתחת לספרים. זהו פטנט עיצובי ייחודי ומקסים.

פינת ישיבה

שולחן הסלון ממוקם ליד הספה בפינת הישיבה. ניתן להציב אותו על הקיר ולבנות אותו ממספר מדפים, כאשר על כל מדף מונחים חפצים שונים הקשורים לפינת הישיבה כגון שלט רחוק לטלוויזיה ולמזגן, קערית ממתקים צבעוניים, פריט קישוט מעוצב ומאפרה.

עיצוב המטבח בדירות סטודיו

גם בדירת סטודיו חשוב להקפיד כי המטבח יהווה אזור ביתי ויאפשר עבודת בישול מהנה. המטבח צריך להכיל את כל הפונקציות הנדרשות כולל כיור, כיריים, תנור, שולחן נשלף, מדף לייבוש כלים, מקרר, וכמובן ארונות מטבח אותם ניתן לעצב בהזמנה אישית דקורטיבית. כלי הבישול הגלויים לעין יכולים להיות עשויים נחושת ואטרקטיביים.

הריצוף וחדר האמבטיה

הרצפה מעוצבת באבן פורצלן שהיא יחסית זולה ויעילה לניקוי קל. ריצוף של אבן טבעית מתאים יותר לדירות סטודיו גדולות.

האמבטיה ממוקמת בקירוב לנישת המיטה ומשלימה את החלל. ניתן להקצות חלל קטן לאמבטיה, אך יש להקפיד שהיא תהיה נוחה.

עיצוב המרפסת

המרפסת החיצונית מתחברת אל חלל החדר ובעצם נכנסת פנימה אל הבית. יש לעצב אותה בגוונים בהירים המתאימים למסגרת מעקה עץ. על המעקה ניתח להניח אדניות המכילות פרחים צבעוניים ועשבי תיבול.

המרפסת מתחברת היטב אל הנוף הנשקף ומתמזגת עימו. בחורף ניתן לשבת על המרפסת עם כוס קפה ובקיץ ניתן להציב שולחן אוכל המתאים לאירוח שמספק בו זמנית הנאה מהנוף כמו גם מהחלל המעוצב היטב.

עיצוב דירת חדר וחצי

בדירת חדר וחצי יש בדרך כלל אזור חדר שינה נפרד אך שטח מגורים מוגבל. כדי להפיק את המרב מסוג זה של דירה, השתמש בריהוט רב תכליתי כדי ליצור יותר אחסון ומקומות ישיבה. שקול להשתמש בספת שינה בסלון כדי להכיל אורחים. השתמש בטלוויזיה התלויה על הקיר כדי לחסוך בשטח הרצפה.

עיצוב דירת חדר אחד קטנה

עיצוב דירת חדר קטנה עוסק בהפקת המרב מהשטח המצומצם. כאשר אתה עובד עם חדר בודד, חשוב ליצור אזורים נפרדים לשינה, אכילה ומגורים. השתמש ברהיטים כדי לחלק את החלל וליצור אזורים. ספה או מדף ספרים יכולים לשמש כמחיצת חדרים, למשל.

עיצוב דירת חדר אחד

עיצוב דירת חדר יכול להיות מאתגר ומתגמל כאחד. בין אם אתם עובדים עם חדר סטודיו, דירת חדר וחצי או כל עיצוב אחר של דירת חדר קטן, ישנם פתרונות יצירתיים רבים כדי למקסם את החלל שלכם וליצור סביבת מגורים נוחה. בכל הנוגע לעיצוב סטודיו, חשוב לתת עדיפות לפונקציונליות וגמישות. זה יכול לכלול שימוש בריהוט רב תפקודי, יצירת אזורים ייעודיים לפעילויות שונות, ומקסום שטח אנכי עם פתרונות מדפים ואחסון. היבט מרכזי נוסף בעיצוב דירת חדר אחד הוא יצירת תחושה של הפרדה ויזואלית ופרטיות, אפילו בחלל קטן. ניתן להשיג זאת באמצעות שימוש במחלקי חדרים, וילונות, או אפילו פתרונות תאורה יצירתיים.

בסופו של דבר, המפתח לעיצוב מוצלח של דירת חדר אחד הוא לתעדף את הצרכים וההעדפות שלך, ולהתנסות עם פריסות ופתרונות שונים עד שתמצא את האיזון המושלם בין צורה ותפקוד. עם מעט יצירתיות וכושר המצאה, ניתן להפוך אפילו את חללי המגורים הקטנים ביותר לבתים נוחים ומסוגננים.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!