עיצוב הבית בכחול

עיצוב הבית בכחול
אחד הצבעים הנצחיים ביותר הוא כחול. זהו צבע עיקרי בין ירוק וסגול בספקטרום העיצוב. הוא מבוסס בטבע ויש לו השפעה מרגיעה וטבעית. צבע זה מעניק תחושת קרירות, אך הוא עשוי להיות קר למדי אם משתמשים בו באופן שאינו נכון בהגדרות עיצוב הבית.

בהיבט החיובי, כחול מזכיר את השמיים, המים, הים או העיניים, ובאופן כללי הוא משמח. בהיבט השלילי שלו, הוא מצביע על מצב רוח קודר, דיכאוני ועשוי לסמל כפור וקרח או מחלה. עיצוב הבית בכחול מעניק מראה אתני או כפרי, תלוי בשימוש הצבעים הנוספים המעורבים.

הקשר בין הצבע הכחול לבין הטבע, עובד היטב בשילוב עם גוונים טבעיים דוגמת חום, ירוק, בז', צהוב וכמובן הלבן שמבליט את הכחול באופן נהדר. ניתן להשתמש באביזרים בעלי צבעים דומיננטיים על מנת ליצור עניין והדגשים בחלל.

עיצוב מוצלח בכחול

חלק מפריטי העיצוב היפים ביותר של הבית, מגיעים בכחול. כך למשל, ניתן לרפד ספות או כורסאות בבד כחול, או לצבוע כלי קרמיקה בכחול אפור עם עיטור לבן. אחד מצבעי הקיר האהובים ביותר הוא שילוב של כחול ולבן קלאסי. קיר כזה יוצר מראה מפואר, חושני ועמוק.

תחושת קרירות מבחינת תאורה

יש לשקול מספר היבטים לפני הצבת תאורה כחולה בתוך הבית. איכות האור ונטייה לאור טבעי של שמש הם היבטים חשובים, וניתן ליצור תאורה טבעית בחדרים צפוניים, המעניקה לחדר גוונים כחלחלים וקרירים. עיצוב בגוונים כחולים לחדר צפוני, במיקום גיאוגרפי של אקלים חם ולח, מעניק תחושה נעימה ומרגיעה.

חדר מערבי או דרומי מערבי מקבל שמש חזקה אחר הצהריים ומהווה שטח מתאים לקירות, תקרות או רצפות כחולות, על מנת להקל על תחושת עומס החום מבחינה פיזית או נפשית. צביעת חדר בצבע כחול בינוני עד עמוק, המבוצע בטוב טעם, באופן עשיר, דרמטי ונעים, מאירה את החדר ומרעננת אותו.

חללים כחולים

מטבחים, חדרי שינה, חדרי אמבטיה וחדרי עבודה הם חללים טובים לעיצוב בכחול. צבע זה מהווה עוגן מעולה או רקע יעיל במיוחד, המזכיר את סגנון אמצע המאה או מעבר לסגנון עיצוב מודרני.

גוונים בהירים חיוורים של כחול עשויים להיות מייגעים ויש להשתמש בהם בזהירות. הם מתאימים יותר להדגיש גוונים אחרים, במיוחד בשילוב עם לבן או צהוב חיוור. הם הופכים במהירות לגוון בוצי ומגבילים שימוש בערכת צבעים דומיננטית כגון שטיחים מקיר לקיר.

חדר השינה

עיצוב חדר השינה בגוונים בהירים יותר של כחול, הופך את החלל לפשוט מושלם. יחד עם זאת, כאשר מבוצע בחלל זה שימוש בגוונים כהים יותר של כחול, מופעל רגש שונה. לכן יש להשתמש בזהירות בצבע זה, במיוחד כשמדובר בקירות חדר השינה.

ניתן בהחלט לצבוע רק חלק רחב של הקיר בכחול, באופן שעוטף את כל החדר, על מנת להעצים את תחושת המרחב. תוספת נגיעות בכחול על רקע בהיר יותר, כגון שילוב כיסא בודד כחול או מגירות כחולות, משלים את העיצוב מבחינה הרמונית.

שילוב גוונים כחולים בסלון

ניתן לצבע את הקיר המרכזי בסלון בכחול, אך לשלב אותו באופן דומיננטי עם הדבקת טפט עם דפוסים גיאומטריים של כחול ולבן או לצבוע את הקיר בהדרגתיות כאשר החלק התחתון צבוע בכחול כהה, ובהמשך להשתמש בגוונים בהירים יותר עד החיבור לתקרה הצבועה בלבן.

מומלץ לשלב בחדר כורסה כחולה בתוך חלל בהיר על מנת שתהווה מוקד משיכה, או להניח כרית בעלת דוגמה כחולה או כרית צבעונית על מנת להבליט יותר את נוכחותה.

עיצוב המטבח בכחול

מומלץ לשלב גוונים כחולים בחיפויי הקיר על מנת ליצור תחושת עומק במטבח. אפשרות נוספת היא צביעת דלתות הזכוכית של הארון בכחול על מנת להבליט אותה ולהדגיש את החפצים המונחים בארון. דרך נעימה נוספת לעיצוב המטבח בכחול היא הנחת אריחים מרוצפים המשולבים בגוונים כחולים לצד גוונים בהירים יותר.

חדר האמבטיה

כחול מתאים ביותר לחדרי אמבטיה היות והוא מעניק תחושת ניקיון ורוגע. ניתן לחפות קיר אחד של האמבטיה, כגון קיר הניאגרה הסמויה, המקלחון או מעל הכיור, באריחים כחולים. אפשרות נוספת היא שימוש באריחים אמנותיים המשלבים אלמנטים כחולים. מומלץ לשלב ידיות עשויות מזכוכית כחולה למגירות בהירות על מנת להעניק נגיעת צבע עדינה.

בדומה לשימוש בכל צבע אחר, מומלץ להתחיל בהדרגה ולהתקדם באופן המעניק תחושה נוחה. תמיד אפשר להוסיף אלמנטים חדשים באופן מבוקר, ועדיף להתקדם בהדרגה מאשר לנסות להסיר אלמנטים מוגזמים.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!