עיצוב חדר הכביסה

עיצוב חדר הכביסהחדר הכביסה הוא מרכז פיקוד הניקיון בבית, וצריך להיות מרווח ומאורגן. בין אם הוא ממוקם בפינה מסודרת ליד המטבח, או בקומה התחתונה של הבית. יש לתכנן היטב אזור זה, החל משימוש במכונת כביסה חכמה חסכונית באנרגיה, ועד לתכנון המאפשר פריסת עבודה מאורגנת היטב.

בנוסף, יש לתכנן את החדר באופן המגן על הבית מפני שיטפון או קצר חשמלי פוטנציאלי. בעלי בתים רבים מבקשים לחסוך במקום ובהוצאות, ומעדיפים למקם את החדר קרוב יותר לחדר השינה או המטבח. מאמר זה מסביר כיצד ניתן לתכנן עיצוב מאורגן ויעיל לחדר הכביסה.

גודל חדר הכביסה

אין צורך בחלל ענק. למעשה, חדרי הכביסה היעילים ביותר הם קטנים למדי, ומכילים ארבעה מרכיבים מאורגנים המאפשרים לא יותר מצעד אחד או שניים ביניהם:

מיקום מכונת הכביסה והמייבש – יש להציבם בסמיכות כדי להעביר בקלות את הבגדים הרטובים ממכונת הכביסה למייבש.

אביזרי כביסה – יש לאחסן את אבקת או נוזל הכביסה, מוצרי הליבון ופריטים אחרים לטיפול בבגדים, בארונות סגורים או במדפים פתוחים מעל או ליד המכונות.

סל הכביסה – יש להשאיר מספיק מקום מול המכונות כדי שניתן יהיה לרוקן או למלא בקלות את סל הכביסה, וליצור נישה סמוכה להצבת הסל באופן שאינו מעכב את הדרך אך מאפשר שימוש קל.

בטיחות

תקלות מכונות כביסה הן בין הגורמים המובילים לשיטפונות בבית, ומייבשים אחראים למקרים מרובים של שריפות. אך ניתן להקפיד על אמצעי בטיחות הכוללים:

צינורות פלדה – טובים יותר מצינורות גומי, שכן הם אינם גמישים ואינם מתעקמים, הם אטומים ובטוחים מפני סכנת שריפה.

תיבות חשמל שקועות בקיר – תיבות החשמל של מכונת הכביסה והמייבש צריכות להיות שקועות בקיר, כך ששסתומי מים מוצבים בנגישות קלה לצינורות ואינם משתחררים, נפגעים או נמעכים מאחורי המכנות.

שסתום אוטומטי – המזהה דליפה או צינור פגוע ומונע הצפה או שריפה.

מיכל ניקוז – הקולט את טפטוף המים מהמכונה.

עיצוב חכ

כימיקלים, מים ופריטי לכלוך נוטים להיות מותזים, מרוססים ומופצים בחדר הכביסה, כך שכשזה מגיע לגימורים, יש לתעדף עמידות על יוקרה. אך אין פירוש הדבר שהחדר צריך להיות משעמם. ניתן לעצב חדר כביסה באופן חסכוני במשטחים, ולהוסיף נגיעות צבע ומרקמים כדי להחיות את החלל.

הרצפה – ציפוי ויניל לרצפה מונע לחות וכרוך בפחות תחזוקה בהשוואה לרצפת עץ או קרמיקה הצוברים לכלוך דביק.

פתרונות אחסון – במקום ארונות סגורים, ניתן להציב מדפים פתוחים מסוגננים המסתירים את העומס תחת משטח העבודה, ולתלות וילון בעל הדפסים צבעוניים.

הקירות – צריכים להיות קלים לניגוב. אריחי קרמיקה מבריקים קלים יותר לניקוי כתמים הניתזים עליהם.

טיפים לעיצוב חדר הכביסה

ללא קשר לגודל החדר, יש למנוע ממנו מראה עמוס ומוצף. הטיפים הבאים מסייעים לשמירת עיצוב וארגון יעיל של החדר.

משטח עבודה – ניתן להוסיף דלפק או שולחן בסמוך למכונות לשם מיון, טיפול וקיפול הכביסה. מומלץ להתקין דלפק על גבי המכונות, כדי לחסוך במקום.

מיקום בקומה העליונה – יתרונות מיקום חדר הכביסה בקרבת חדרי השינה הן הפחתת הצורך בסחיבת סלים מלאים בבגדים מלוכלכים, מיקום החדר ליד האמבטיה מאפשר חיבור לקווי צנרת קיימים. החסרונות הם רעש ורעידות מכנת הכביסה והמייבש, הדורשים בידוד נוסף ומשטח מעצר תנועה. הדלפות עלולות לפגוע בחדרים בקומה התחתונה, ויש צורך בבניית ארון להצבת מכונת הכביסה והמייבש, על מנת למנוע פיזור חום לחדרים.

מיקום בקומה התחתונה – יתרונות מיקום חדר הכביסה בקומה התחתונה, בה מבוצעות מרבית מטלות הבית, מאפשרת חלוקה משותפת של קווי הצנרת במטבח ובחדר הכביסה. החסרונות הן שיש צורך לסחוב סלי כביסה מהחדרים למעלה, ולהציב את מכנת הכביסה ומכונת הייבוש בארונות גדולים עם חללים מרווחים על מנת לאפשר אוורור נכון.

מרווחים נוחים – יש למדוד את גודל חדר הכביסה לפני הכנסת המכונות ומקומות האחסון כדי לשמור על תפקוד יעיל ביותר של החדר. בנוסף, יש למדוד את האזור בו יותקנו המכונות, כמו גם את הפתחים והמעברים הסמוכים לחדר, כדי שיתאימו להכנסת המכנות.

מערכת אוורור – יש להקפיד על זרימת אוויר טובה ביותר בחדר הכביסה, ולהתקין מערכת אוורור המייעלת את תפקוד החדר, ומונעת הצטברות לחות.

תאורה – ניתן לבחור גוף תאורת תקרה מסוגנן, אך להימנע מתליוני תאורה מתקפלים מעל הארונות. מומלץ להעדיף תאורת משימה כגון מנורות לד יעילות בצריכת אנרגיה שאינן מתחממות.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!