עיצוב בתים בסגנון אסייתי

עיצוב בתים בסגנון אסייתיבכל ביקור במזרח הרחוק, הישראלים מתפעלים מלא מעט דברים. אלו הם לא רק הנופים המרהיבים או מגוון האטרקציות התיירותיות, אלא גם היבטים דוגמת תרבות, או אפילו סגנון ארכיטקטורי.

אנחנו נתייחס כאן לאחת המגמות המעניינות ביותר כיום בתחום עיצוב הבית, והוא הבחירה בסגנון עיצוב שהוא, מעל הכול, אסייתי. מה כולל עיצוב שכזה? וכיצד ניתן להגיע באמצעותו למראה המושלם ביותר?

טבעיות, פשטות ומה שביניהם

אחד המאפיינים של אסיה כמכלול הוא השילוב הזה שקיים בה, ויש שיאמרו אפילו ניגודיות. בתחום העיצוב, הניגוד המרכזי הוא בין הישן לחדש, או בין הנוסטלגיה למודרנית. בתחום העיצוב, הדבר בא לידי ביטוי מובהק כשזה נוגע לרהיטים.

הסגנון האסייתי מבוסס על רהיטים עתיקים, מעץ מלא, אשר מאופיינים בקווים עיצוביים קלילים יחסית. הם מעניקים אווירה ייחודית, כמעט קלאסית, לבית. מאפיין חשוב נוסף של הריהוט האסייתי הוא העיטורים, הגילופים והסמלים שמופיעים על חלקם, מה שמקושר לתרבות העשירה שעומדת מאחוריהם.

מילת מפתח נוספת ביחס לסגנון העיצוב האסייתי היא מינימליזם. המטרה היא להתבונן על הבית בתור מרחב שקט ואינטימי, מה שמאפשר, בהתאם לפילוסופיית המטבח השונות, התבוננות אל הנפש פנימה.

בבתים בסגנון אסייתי ניתן יהיה למצוא גוונים ניטרליים יחסית, שלא נועדו להיות צעקניים, כאשר גם הקישוטים שהזכרנו קודם לכן, מצומצמים במידה ניכרת. הם מאפשרים את טביעת האצבע האסייתית, אך לא משתלטים על יתר המרכיבים במארג.

המראה הופך למיוחד יותר כשהוא משולב עם סגנונות עיצוב מודרניים יותר, עמוסים יותר בפרטים, דוגמת הרהיטים האירופאיים או החלוקה לחללים על פי הסגנון העיצובי של השנים האחרונות. מילת המפתח היא איזון, ויצירת שלם אשר גדול מסך חלקיו.

נעים להכיר: שיטת הפנג שואי

כשמדברים על עיצוב בסגנון האסייתי, לא ניתן שלא להתייחס לשיטה הסינית המהווה מאגר הידע של לא מעט מעצבים הפועלים בסגנון הזה: הפנג שואי. המדובר הוא בשיטה עתיקה מאד לארגונם של חפצים או מבנים, וזאת במטרה מוצהרת להגיע להרמוניה מלאה עם הטבע והסביבה שמריפה אותם.

הפנג שואי הגיע לארצות הברית במהלך המאה ה-19, יחד עם המהגרים הסיניים, ומשם התפשט, במרוצת השנים, לאזורים אחרים בעולם, ובכלל זה ישראל. זאת למרות, אגב, שתקופות מסוימות בהיסטוריה השיטה הייתה אסורה בסין עצמה: מאו צה טונג, המנהיג הנודע, התייחס אליה כאל "הבל ורעות רוח".

היריעה קצרה מלפרט כאן על כל עקרונות שיטת הפנג שואי. מבחינת הרמוניה, ניתן להזכיר, ממש על קצה המזלג, חסימה של האור לכניסת הבית, בחירה ברהיטים מעוגלים באופן יחסי, תליית וילונות בחלונות המשקיפים לנוף המוגדר כ"לא הרמוני" ועוד. דגש חשוב נוסף הוא על מניעת אי סדר: החדרים צריכים להיות מצומצמים בפריטים, וחפצים שאינם בשימוש אינם צריכים להיכלל בבית.

כך עושים זאת נכון

עיצוב הבית בסגנון אסייתי אינו דבר פשוט כלל וכלל. לא רק מכיוון שמציאת ההתאמות שתוארו מעלה מצריכה מחשבה עמוקה, אלא גם מכיוון שהסגנון רחוק מלהיות ברור בצורה מובהקת, ועל אחת כמה וכמה בתרבות הישראלית. אפילו בקרב מעצבי פנים, יש כאלה שעומדים אובדי עצות מול לקוחות המבקשים בית בסגנון אסייתי.

ובכל זאת, ניתן בהחלט למצוא פתרונות מעשיים. ראשית, לפנות מראש למעצבים שמעידים על עצמם כבעלי מומחיות לעיצוב האסייתי, או לחילופין כאלה שפועלים על פי עקרונות הפנג שואי.

עקב הביקוש הרב לרהיטים ופריטי נוי אסייתיים בשנים האחרונות, ניתן למצוא בלא מעט חנויות רהיטים ובית בישראל מוצרים בסגנון אסייתי. המוכרים בחנויות אלה יוכלו, כמובן, להעניק דגשים חשובים על שילובם בבית נתון, או אפילו על הפניית הלקוחות לעבר הפריטים שיתאימו לתדמית הספציפית ולאווירה שהם מעוניינים ליצור.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!