עיצוב עמודי תאורה לגינה

עיצוב עמודי תאורה לגינה

עמודי תאורה מהווים פתרון תאורה פונקציונלי לגינה. עם זאת, ישנה חשיבות לא פחותה למימד האסתטי שלהם, שכן עמודי תאורה מעוצבים בשלל סגנונות. בחירה בסגנון מודרני מינימליסטי או בעיצובי וינטאז' ייחודיים, מאפשרת עיצוב וקונספטואלי לגינה. היתרון של עמודי התאורה בניגוד לאמצעי תאורה רבים, נעוץ בוורסטיליות שלהם, שכן הם מתאימים לסוגי גינות שונות, בין אם מדובר בגינת בית קטנה, גינה ציבורית גדולה, או גינה המשתייכת למסעדה או לבית עסק כזה או אחר.

עיצוב עמודי תאורה מצריך תכנון רב, שכן מצד אחד יש לדאוג כי מראה העמוד יחבור לקונספט העיצובי של חלל הגינה, ומאידך יש לוודא כי העמוד יכיל שלל מרכיבים חיוניים לצורך שימוש פונקציונלי יעיל, בין אם אם מדובר בעמידותו מפני פגעי מים ומזג אויר, איכות הנורות המותקנות בו, או השימוש בעזרים חשמליים הנחוצים לצורך התקנתו.

דגשים לבחירת עמודי תאורה לגינה

כאשר מתכוונים לרכוש עמוד תאורה לגינה, יש להביא בחשבון כמה משתנים, העיצוב הכולל של הגינה, ותכנון תשתית חשמלית מתאימה. היתרון המשמעותי הוא אפשרות התאורה הממוקדת, הניתנת לכיוון לאזור מסוים. יתרון זה משמעותי בעיקר כשהגינה גדולה.

בנוסף, יש לבחור במנורות חסכוניות ועמידות לאורך זמן, זאת על מנת לחסוך משמעותית בהוצאות החשמל. פתרון חסכוני נוסף עשוי לבוא בצורת עמודי תאורה סולארים, שכן תפעול עמודים אלה מתבצע על ידי ניצול אנרגיית השמש, כך שפתרון זה מהווה בחובו יתרון כפול, שכן מצד אחד מדובר בפעולה אקולוגית ומצד שני מדובר בפתרון חסכוני לטווח הארוך, זאת לצד מגוון רחב של עיצובים וסגנונות המותאמים לצרכים הספציפיים של הרוכש.

התקנת עמוד תאורה בגינה – רכיבים חשמליים דרושים

התקנה

התקנת עמודי תאורה בגינה מצריכה הכנה מוקדמת של תשתית חשמל מתאימה אשר מתבצעת על ידי חשמלאי מוסמך ומנוסה בתחום. בטרם ביצוע העבודה יש להכין קודם לכן מפה מפורטת של סידורי התאורה בגינה, זאת על מנת להימנע מעבודה מיותרת ומהרס הגינה שלא לצורך.

לצורך התקנת עמודי התאורה יש להסתייע ברכיבים חשמליים שונים, כולל תיבת הסתעפות, צינורות מריכף, חוטי הארקה, וסטלבנד. השימוש ברכיבים החשמליים השונים נגזר מהאופן בו מופעל החשמל בגינה, בין אם מדובר בהדלקה גורפת של כלל אמצעי התאורה בגינה, או במערכת מפוצלת המכילה מספר מתגים.

כשיוצרים תשתית חשמלית לצורך התקנת עמודי תאורה בגינה, יש להקפיד בראש ובראשונה כי הרכיבים המותקנים יהיו חסינים ועמידים מפני מים,  וכן חשוב לוודא שלא תיווצר התנגשות בין תשתית החשמל לצנרת המיועדת לצורכי השקיה.

היתרון של עמודי תאורה לעומת פיזור נורות בגינה

אמנם בגינות רבות ניתן לראות שילוב בין אמצעי תאורה שונים, בין אם מדובר בנורות המפוזרות לאורך הגינה, עמודי תאורה או גופי תאורה המוצמדים לקירות. אולם מבין כל האמצעים הללו נראה כי עמודי תאורה מספקים כמה פתרונות תאורה בו זמנית, זאת בניגוד לנורות המפוזרות לאורך הגינה אשר ניחנות אמנם במראה אסתטי ועדין ומפיצות אור נעים ורגוע, אך אינן מספקות פתרונות נרחבים במישור הפונקציונלי.

בעוד שמנורות אלו מפיצות אור כלפי מעלה, הרי שעמודי תאורה מספקים זווית תאורה נרחבת בשל היותם גבוהים יותר. בנוסף, עמודים אלה הים חסכוניים יותר, ובניגוד למנורות הגינה השקועות באדמה, עמודי התאורה מכילים שני סוגים שונים, כאשר חלקים מקובעים באדמה ואילו אחרים מוצמדים לאדמה באמצעות דוקרנים וניתנים להעברה ממקום למקום בעת הצורך, על פי צרכי הרוכש.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!