8 שיטות לעיצוב פאטיו

הפטיו, הינה חצר פנימית פתוחה. ניתן למצוא את הפטיו לראשונה בחצרות מהמאה הראשונה לספירה. היום הפטיו, יכול להיות סוג של מרפסת אחורית פתוחה וכן בחצר שלמה שהיא מרוצפת ויש בה הרבה צמחיה.

ניתן למצוא בפטיו פינת ישיבה. יש אנשים שמעוניינים להקים פטיו בחצר הפנימית בביתם כאשר הם שותלים שיחים, עצים וצמחיה. יש לתכנן נכון את הפטיו וקיימות 8 שיטות לעיצוב פטיו שלבטח תשמחו לאמץ:

1. ממדים פורפורציות וצבעים בעיצוב הפאטיו

בגלל שחלקנו מוגבלים בממדים, הדרישות מצריכות סגנון מיוחד , תוך מתן דגש על הפרופורציות הנכונות, גודל הצמחים, הגוונים שישלטו בפטיו וכל זה ביחס לגודל המתאים.

בגלל שקיימת פינת ישיבה בפטיו, יש מעט מקום לשתילה ולכן שיחים יפים כגון: מיני צסטרום, אבוטילון מצויר, סקבולה, ארכובית קרקפתית ועוד, יכולים ליצור אפקט מיוחד שימשוך את תשומת הלב.

2. זוויות הפאטיו

השלב השני הוא משחק של זוויות. יש ליצור משהו שישלים את הצורה המרובעת של הגן. הצמחייה תשמש כניגוד מרכך של גוונים כמו: ירוק, ירוק כחול, אדמדם וצבעי פרחים כמו: וורוד, לבן, סגול ועוד. יש לשלב את הצמחים נכון, יחד עם האלמנטים הדוממים.

3. משחק עם גובה הערוגות בפטיוערוגות

ניתן יהיה להרחיב את פינת הישיבה בפטיו באמצעות שתי ערוגות מוגבהות. אחת מהערוגות תכיל אלמנט מים כאשר השנייה יהיו שתולים שיחים ומטפסים למיניהם כמו פסיפלורה.

ניתן גם לגדל צמחי תבלין או צמחים חד שנתיים ועציצים שיהיו פזורים על הרחבה המרוצפת בפטיו. מי שמעוניין בפטיו בסגנון הבוסתן המקורי כמו בספרד, יכול לרצף את הפטיו בריצוף אמנותי כמו מרצפות מאוירות בפרחים על גוון של טרה קוטה. דבר זה, ישדר אוטנטיות והרגשה חמימה ומיוחדת של פטיו מקורי כמו פעם שייראה מקורי ומיוחד לכל הדעות.

4. התאמת הצמחים לאקלים

יש להתאים את הצמחים לאקלים השורר בפטיו. ש להימנע מלשתול במרכז הפטיו צמחים גדולים. כדאי לשתול צמחים כמו שיחים שיהיו צמודים לקירות של הפטיו. על מנת לרכך את הקצוות של הריצוף בשטח הפטיו, יש לשתול שיחים ננסיים וצמחייה בגודל קטן.

צמח מסוג "פורמיום" יוצר עניין אנכי בין שאר הצמחים או חלוקי נחל שמדכאים עשבים. מומלץ כי לפזר חצץ בין הצמחים, מה שיסייע גם לשמירה על הלחות. יש לדאוג כי הצמחים יהיו חסכניים במים והטיפול בצמחייה יהיה מועט

5. פטיו שמתאים לאורח חייהם של בני הבית

זהו נושא חשוב ומהותי, כאשר אנו מעוניינים לעצב פטיו. אורח החיים של בני הבית, הוא יהיה זה שיקבע את התכנון הנכון. יש לשאול את עצמכם אם הפטיו ישמש לאכילה של בני המשפחה, אירוח, מנוחה, שמיעת מוסיקה או בישול במקום? האם הפטיו יתאים גם לימי החורף? כמה אנשים אמור להכיל הפטיו. עיצוב נכון ותכנון מדויק תוך ניצול נכון של החלל, יוכלו לגרום לכם להקים פטיו שיהיה בדיוק מתאים לצרכיכם.

6. נגישות

גם נגישות של הפטיו הוא נושא חשוב. אם מדובר על פטיו שנועד בעיקר לאירוח, חייבת להיות דלת רחבה או וויטרינה גדולה שממנה ניתן יהיה לצאת בקלות מהסלון ישר אל הפטיו. את הכוון של הפטיו יש לקבוע על פי השימוש שלו בעתיד, אם ישנה שמש במזרח והיא בבוקר מקרינה חום על הפטיו ובמערב בשעות אחר הצהרים, יש לתכנן נכון את הכוון של הפטיו וכן להתאים צמחים על פי כוון השמש והצל.

7. תאורה בפאטיותאורת פאטיו

אחד הדברים החשובים היא התאורה. יש לדאוג לתאורה מתאימה שתשרת את בני הבית גם בערב. התאורה תהיה רכה ונעימה ותדגיש את הצמחייה והאלמנים הדוממים כגון מזרקות, כדים וכדומה.

8. השקעה נוספת בפטיו ואלמנטים נוספים שיש להשקיע בו

מי שמעוניין בפטיו, יודע ללא ספק כי מדובר בהשקעה לא קטנה כמו ריצוף ואלמנטים שונים, אך השקעה זו היא לטווח ארוך שיסב רק הנאה למשפחה שתתגאה לארח בו חברים ובני משפחה.

עוד בנושא:

טיפים לעיצוב גינה על הגג

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!