עיצוב בית קיים

בדרך כלל, כאנשים מדברים על עיצוב בית, הם מתכוונים לסדרה של פעולות שיבוצעו בשלבים הראשונים של המעבר אליו, מתוך מטרה להשפיע על המראה שלו גם שנים קדימה.

ועדיין, לא ניתן להתעלם מעובדה חשובה אחת, והיא שניתן לשנות את עיצוב הבית בכל רגע נתון. כל שנדרש הוא יצירתיות, מחשבה מחוץ לקופסה, ולעיתים גם שירותים של בעל מקצוע.

אתם מתבוננים על הבית שלכם, ויודעים כי הגיע הרגע לעשות שינוי? הנה מספר דגשים שיסייעו לכם לשפר את המראה שלו בעשרות מונים.

עיצוב לבית קיים

נעים להכיר – הום סטיילינג

עיצוב בית קיים, ברוב המקרים, מכניס לתמונה את תחום ההום סטיילינג, שהוא, בתרגום חופשי, "הלבשת הבית". המדובר הוא בתורת עיצוב הגורסת שניתן לחולל תמורות חיוביות במיוחד במראה בית או חלל בתים מבלי לשבור ולו קיר אחד. תחת זאת, תדגול הגישה הזו בארגון המרחב בצורה שונה, ובהוספת פריטים מסוימים שישפיעו על המראה הכללי המתקבל.

הום סטיילינג, למעשה, ניתן לבצע בכל רגע נתון. הבסיס לו הוא המחשבה שבכוחו של ארגון הבית מחדש לחולל תמורות של ממש לא רק במראה, אלא גם באווירה המתקבלת.

על המורכבות שבמשימה

עיצוב בית קיים נחשב, בעיני רבים, למשימה מורכבת בכל קנה מידה. למעשה, יש הטוענים אף שמשימה זו מורכבת יותר מאשר העיצוב הראשוני של הבית, וזאת עקב מספר סיבות.

ראשית, חשוב להזכיר את כוחו העצום של ההרגל. אנשים פשוט התרגלו להתבונן על הבית שלהם באופן מסוים, והם עלולים להיות ספקטים כלפי שינויים שונים בו. לא פעם, אנשים מבינים שמשהו בבית שלהם חסר, אבל חוששים שהשינויים רק יפגעו במראה שלו. כפי שמוכח פעם אחר פעם, תפיסה זו מוכיחה עצמה כשגויה.

היבט נוסף שמקשה על המצב הוא העובדה שהבית מראש עוצב באופן מסוים, כך שהפריטים שנרכשו אליו נועדו להתיישב עם עיצוב זה. בניגוד לעיצוב הראשוני, בו ניתן לבחור בכל סוג של פריט או רהיט, במקרה של עיצוב בית קיים שדה המשחק מוגבל מעט יותר.

העלויות הגבוהות מונעות את היכולת להחליף את כל תכולת הבית באשר היא, כך שנדרש להסתדר עם מה שיש. המחשבה, לכן, חייבת כאן להיות מחוץ לקופסה, מעבר לתבניות אליהם התרגלנו שנים. החדשות הטובות הן שבאמצעות חוות דעת אובייקטיבית ומקצועית ניתן להפוך את הארגון לפשוט הרבה יותר.

כך המומחים נכנסים לתמונה

כאשר מעוניינים לעצב את הבית מחדש, מומלץ להשאיר את העבודה למומחים. מעצבי פנים, ובייחוד כאלה אשר ההתמחות שלהם היא הום סטיילינג, יוכלו לחולל את התמורות החיוביות הנדרשות.

הם יגיעו כ"לוח חלק", ויסתכלו מראש על הבית בצורה האובייקטיבית ביותר האפשרית. היבט חשוב במיוחד בפעילות שלהם הוא "תרגום" הצרכים והרצונות של בני הבית, בכל הנוגע לציפיות שלהם מהמראה החדש, לכדי משתנים מעשיים שירכיבו את משוואת העיצוב.

 

על מנת לבצע את מלאכת העיצוב מחדש באופן המושכל והיעיל ביותר, מומלץ לחשוב מראש כמה מעוניינים להקדיש למשימה מבחינה כספית. כאשר ההוצאות על העיצוב גבוהות, כפי שעלול להתרחש, חשוב להגדיר סדר עדיפויות, או לכל הפחות לבצע את מלאכת העיצוב במספר שלבים (למשל, חלק אחד של הבית בכל פעם).

עיצוב פנים בית

סגנון מינימליסטי הוא טרנד עיצובי פופולרי המתמקד בפשטות ובפונקציונליות. הוא מאופיין בפלטת צבעים ניטרלית, קווים נקיים וחוסר בלאגן. סגנון מינימליסטי משלב לרוב חומרים טבעיים כמו עץ ואבן. המפתח להשגת סגנון זה הוא להתמקד באלמנטים חיוניים ולהסיר כל דבר מיותר. סגנון בוהמי הוא טרנד עיצובי פופולרי המשלב צבעים בהירים, דפוסים נועזים ושילוב של טקסטורות שונות. הוא מאופיין באווירה נינוחה וקז'ואלית, עם התמקדות בנוחות ואינדיבידואליות. הסגנון הבוהמי משלב לרוב אלמנטים מתרבויות ותקופות זמן שונות. המפתח להשגת סגנון זה הוא לאמץ את האישיות שלך ולערבב ולהתאים אלמנטים שונים עד שתמצא מראה שמרגיש לך באופן ייחודי.

עיצוב פנים לבית

סגנון החווה הוא טרנד עיצובי פופולרי המדגיש נוחות, פשטות וחמימות. הוא מאופיין בחומרים טבעיים כמו עץ ואבן, כמו גם פלטת צבעים ניטרלית. סגנון החווה משלב לרוב אלמנטים וינטג' או עתיקים, כגון רהיטי מצוקה או גופי תאורה מיושנים. המפתח להשגת סגנון זה הוא ליצור סביבה נעימה ומזמינה שמרגישה כמו בית.

סגנון חופי הוא טרנד עיצובי פופולרי המשלב אלמנטים של החוף והאוקיינוס. הוא מאופיין בתחושה קלילה וקלילה, תוך התמקדות בחומרים טבעיים כמו עץ ונצרים. סגנון החוף משלב לרוב צבעים כמו כחול וירוק, כמו גם אלמנטים ימיים כמו חבלים וקונכיות. המפתח להשגת סגנון זה הוא ליצור סביבה מרגיעה ושלווה שמזכירה לך את החוף.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!