עיצוב דירה מקבלן

ההחלטה לרכוש דירה מוכנה מקבלן אינה פשוטה, היא טומנת בחובה יתרונות רבים, כמו גם חסרונות עליהם יש לתת את הדעת. לאחר רכישת הדירה, יש לוודא כי נשאר די תקציב לעיצוב הדירה ורכישת הריהוט הדרוש.

החברה המבצעת את הפרויקט מעמידה לרשות הדיירים שירותי התאמת שינויים, אדם מולו עובדים בחלק הראשון של הפרויקט, עוד לפני העבודה מול מנהל העבודה בשטח. נציג מתאם השינויים מיידע את הדיירים לגבי כל הפרטים אודות הסטנדרט אותו מציע הקבלן, החל מתכניות העבודה ועד לסוגי החיפוי והריצוף, מיזוג אוויר, תריסים, דלתות ועוד.

עיצוב דירה מקבלן

חלוקה נכונה של החלל

בתחילת העבודה על עיצוב דירה מקבלן, יש לעבור על התכניות, ובשלב זה מומלץ לשכור שירותי מעצב פנים בכדי להבין היטב את השרטוטים. החלל צריך להיות מחולק באופן שישרת היטב את הצרכים היומיומיים, כגון חדרי שינה, שירותי אורחים, אם יש בהם צורך, חדרי רחצה, גודל המטבח ועוד.

יש לזכור כי כל שינוי בתכנית המקורית כרוך בביצוע שינויים נוספים ועלויות נוספות דוגמת יועצים, שינויי נקודות חשמל ומיקום הצינורות. ועדיין, את השינויים הקונסטרוקטיביים בקירות פנים הדירה, יש לבצע בעת הבנייה ולא לאחר הכניסה, היות ושינויים אלו כרוכים בשינויי ספרינקלרים, ריצוף, דלתות, צבע ועוד.

חשמל וצנרת

עם קבלת ההחלטה לגבי החלוקה הרצויה של החלל, יש לקבל החלטה לגבי הצבת נקודות החשמל והצנרת. יש לוודא כי כל הנקודות הנחוצות קיימות, כגון נקודות עבור תאורה אמנותית, משקעי שירות, אסלות, וצנרת מתאימה לחדרי הרחצה והמטבח. זהו שלב קריטי בעיצוב הדירה מבחינת שימוש ונוחות.

עיצוב המטבח

מעצב הפנים יכול לסייע בקבלת ההחלטה לגבי עיצוב המטבח בהתאם לצרכים האישיים, כולל קבלת החלטה לגבי גודל משטחי עבודה, מקומות אחסון, בר ישיבה או שולחן פינת אוכל ועוד. זהו אחד האזורים החשובים ביותר בדירה והעיצוב שלו צריך לכלול את כל הפרטים הקטנים.

חיפויים וריצוף

השלב הבא בעיצוב דירה מקבלן יצירת קשר עם החברות השונות איתן עובד הקבלן על מנת להתרשם מהאריחים המוצעים לחיפוי וריצוף החללים הרטובים ושאר האזורים בבית. בשלב זה ניתן לשדרג בהתאם את הכלים הסניטריים על פי התקציב האישי.

כך, למשל, ניתן להחליט לגבי אריחי חדרי הרחצה. אם הם אינם מעוצבים דיים על מנת להעניק מראה מעניין ועשיר לחדרי הרחצה, ניתן להשתמש באריחים הסטנדרטיים הכלליים המוצעים, ולהוסיף להם דוגמאות אמנותיות או פסיפסים מסוימים.

כך גם לגבי פינת האסלה, המקלחון ועיצוב כללי של החרסינות, הקרמיקות והריצוף. הריצוף לחדרי השינה יכול להיות משודרג באמצעות פרקט, ואריחי החיפוי מעל השיש במטבח יכול להיות משודרג באמצעות חיפויי קרמיקה או זכוכית מעוצבת.

יש לתת את הדעת למגבלות אותן מציב הקבלן, לבצע את השינויים בהתאם ולהבין כי יתכנו שינויי עיצוב אחרים ונוספים לאחר הכניסה, כגון הנמכות גבס, הצבת ספוטים על התקרה או הקירות, וחיפויים מיוחדים.

עיצוב הגימור

עם סיום עיצוב האריחים, החיפויים, הצבע והצנרת, יש לבחור את גוון השיש, הדלתות, התריסים ועוד, על מנת להשלים את מלאכת העיצוב של החלל ולהעניק לו את הטעם האישי באמצעות שימוש בגוונים תואמים. אלו נבחרים בהתאם לריצוף, כיווני התאורה הטבעית בדירה, וגוון המטבח ופינת האוכל, אם הם נפתחים אל הסלון.

סיום העיצוב

עם קבלת ההחלטות לגבי העיצוב הכולל של הדירה, מתחילה עבודת הקבלן, אשר מעדכן את הדיירים מעת לעת לגבי התקדמות הבניה. ניתן לבקר בדירה, לבדוק את ההתקדמות והעמידה בלוחות הזמנים. חשוב לוודא כי עבודות הצנרת, החשמל והריצוף מבוצעות בהתאם לתכניות ובאופן מקצועי.

בשלב זה אפשר להתחיל לתת את הדעת לגבי בחירת הריהוט, צביעת קירות מסוימים, וגופי תאורה משלימה על מנת ליצור מראה הרמוני ואחיד.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!