עיצוב חדר אמבטיה

חדר האמבטיה הופך להיות יותר ויותר החדר המרכזי בבית. היום חלל זה מקבל משמעות של פרטיות ואינטימיות עבור אנשים רבים. זוהי הזדמנות לבלות זמן איכות פרטי, ולהקדיש את הזמן הראוי לטיפוח עצמי מפנק. בהתאם, עיצוב יפה של חדר האמבטיה הוא בעל משמעות רבה בדיוק כמו עיצוב הסלון או חדר השינה.

שיקולי הכיור בחדר האמבטיה

בעיצוב האידיאלי של חדר האמבטיה, וככל שמאפשר המקום, הצבת שני כיורים הם מרכיבי עיצוב חיוניים לאמבטיות ההורים, על מנת לאפשר שפע של מקום לשגרת הבוקר עבור שני אנשים.

כיור בצורת אגן, מעל דלפק שיש כהה, וארונות עץ מתחת, מהווים את שיטות העיצוב האלגנטיות. הם מתאימים לעיצוב מודרני, מסורתי, מזרחי או אקלקטי. הכיור מצויד בברז נתלה ומראה ארוכה מעליו.

עיצוב חדר אמבטיה

עיצוב השירותים

חדר שירותים קטן המצורף לחדר האמבטיה מציע פרטיות משותפת. ניתן להוסיף דלת עם זכוכית חלבית על מנת לאפשר לאור חדר האמבטיה לחדור אל השירותים, ולשמור על השטח נפרד. אם חלל חדר האמבטיה אינו מאפשר זאת, ניתן להסתיר את האסלה מאחורי חצי קיר.

פתרונות מקלחת

ספסלי מקלחת עשויי אבן להנחת מוצרי רחצה וגילוח, ומדפי מגבות אינם צריכים להיות משוכללים. ניתן לעצב את האריח בצורת משולש ולהציבו בפינת המקלחת, בגובה של מספר מטרים מהרצפה.

מקלחות משותפות למספר משתמשים ניתן לעצב במערכות מודרניות של מודל המגיב בלחיצת כפתור לבחירת טמפרטורת המים ועוצמת הזרם. דלתות מקלחות בצבע חלבי מעניקות תחושת חלל גדול יותר וגובה הצבת ראש המקלחת צריך להתאים לכל המשתמשים.

אנשים מסוימים מעדיפים עיצוב יוקרתי של מקלחות על פני אמבטיות ג'קוזי, היות והן תופסות פחות מקום, מספקות סוגים שונים של עיסוי מים ומסירים את סכנת ההחלקה והנפילה בגיל מבוגר.

חדר רחצה הורים

שיטות העיצוב לחדרי מקלחת גדולים ופתוחים הן גמישות וממשיכות לעניין בעלי בתים המעוניינים לשפץ חדר אמבטיה ראשי. במקלחת מסוג זה, ניתן לתכנן את האוורור על מנת למנוע לחות המשפיעה על משטחי אמבטיה אחרים.

אם מוסיפים כוח מרגיע של מקלחת אדים לחדר האמבטיה, המפתח הוא לאתר מקום למחולל הקיטור, אשר דורש מים קרים, אספקת חשמל וניקוז שחייבים להיות ממוקמים במרווח ועומק מתאימים ובטוחים.

עיצוב סוגי אמבטיות

אמבט טבילה – לעיתים קרובות מבקשים אנשים לתכנן אמבטיה גדולה דיה על מנת להכיל שני אנשים. כדי להבטיח שפע של מים חמים, מומלץ לרכוש דוד בעל לפחות שני שליש מגודל קיבולת האמבטיה.

אמבטיות ג'קוזי – אלו דורשות כוח של שדרוג צנרת. ניתן לעצב את האמבטיה בסגנון אירופאי יוקרתי המספק תשעה ליטרים של מים לדקה, ולעיתים תהיה כרוכה אמבטיה זו ברכישת דוד מים שני.

אמבטיית אוניה – זוהי אמבטיה בעלת תקציב ידידותי יותר, בסגנון קלאסי והיא כרוכה בפחות עבודות שיפוץ אינסטלציה, אריחים וריצוף.

ארחי פסיפס

אריחים אלו הם הדרך המושלמת לקבלת תמורה מלאה לתשלום. ניתן להשתמש באריחים גדולים בחדר האמבטיה ובחדר המקלחת, ולאחר מכן להדגישם עם שורת אריחי פסיפס יפים מאחורי ברז האמבטיה, או בצורה אנכית במקלחת על מנת לקבל אפקט של מרחב גדול.

אריחי פסיפס מאפשרים הוספת נגיעות צבע אחרות של פריטי ריהוט אחרים באמבטיה ומהווים את הליטוש הסופי.

מראה מראה שעל הקיר

אנשים רבים בוחרים בהתקנת מראות קטנות נפרדות מעל שידות הטיפוח בחדר האמבטיה, במקום מראה ממוסגרת אחת גדולה. מראות נפרדות מוסיפות נגיעה של התאמה אישית והן מעניקות לדיירים אפשרות סגנון אישי.

לעיתים קרובות, מראות המיועדות לחללים אחרים בבית, עובדות בצורה מושלמת לחדר האמבטיה, וניתן להשיגן בעיצובי סגנון מעניינים יותר.

ברזי אמבטיהברז

בחירת ברז היא פשוט שאלה של סגנון אישי. איכות הגימור, עוצמת זרם המים ומשך האחריות צריכים להוות גורם בהחלטת הרכישה. ברזי נחושת מוצקה הם יקרים יותר, אך הם מחזיקים מעמד לאורך זמן. אבץ הוא עמיד ופחות יקר, אך עלול להתקלקל אם הציפוי מתפוגג ומים חודרים אל האבץ.

בחירת חומרים

אנשים רבים בוחרים בקרמיקה בעדיפות ראשית לריצוף חדר האמבטיה. אריחי אבן, משטחי למינציה, וריצוף ויניל מהווים אף הם אפשרויות טובות.

צבע הקיר חיוני לקביעת גודל חלל חדר האמבטיה. גוונים רכים ואווריריים מגדילים את החדר באופן משמעותי, ואילו צבעים עשירים יותר מעניקים תחושה נעימה. בעת בחירת הצבע, יש לזכור כי צבעי לטקס הם קלים לשימוש, מתייבשים מהיר ועמידים במים. יחד עם זאת, צבעי שמן הם בעלי עדיפות גבוהה יותר בשל יכולת המריחה המעולה שלהם והעובדה שהם דוחים כתמים.

תוספות לחדר האמבטיה

חדר הלבשה בין חדר האמבטיה הראשי וחדר השינה, מאפשר מקלחת קלה והלבשה ללא הפרעה לאדם שעדיין ישן.

קונספט העיצוב של חדר האמבטיה צריך להיות מעשי כמו בעיצוב מטבחים. התחשבות בחלל במונחים של אזור שירותים, אזור רחצה ואזור הכיור, מאפשר תכנית עיצוב המאפשרת ניצול מקביל של כל חלקי החדר.

תאורת תקרה מטילה לעיתים קרובות צללים המאתגרים את מלאכת האיפור והגילוח. אם גוף התאורה חייב להשתלשל מעל למראה, יש לבחור מערכת תאורה קטנה אשר מפזרת אור באופן אחיד על פני המראה ובכל החדר. מנורות זרוע מעל המראה תורמות לזרם אור מושלם לטיפוח.

רעיונות לעיצוב חדר אמבטיה קטן

עיצוב חדר אמבטיה קטן יכול להיות אתגר, אבל יש הרבה דרכים להפיק את המרב מהחלל שיש לך. אחד הטרנדים הפופולריים הוא התקנת כיור צף, שיכול ליצור אשליה של יותר מקום. מגמה נוספת היא להשתמש בצבעים בהירים ובהירים כדי לפתוח את החלל. אתה יכול גם לשלב פתרונות אחסון כמו מדפים מובנים וארונות כדי לשמור על המרחב מאורגן ונקי מבלגן.

עיצוב חדר רחצה

עיצוב חדר האמבטיה יכול להוסיף אישיות ואופי לכל עיצוב חדר אמבטיה. הוספת יצירות אמנות, צמחים ואביזרים דקורטיביים כגון נרות או אגרטלים יכולה להוסיף מגע מסוגנן. בנוסף, שילוב טקסטיל כמו מגבות ושטיחים יכול להוסיף צבע ומרקם לחלל.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!