עיצוב חלל הבית

עיצוב חלל הבית מושלם של חלל הבית טמון בבחירה מושכלת וייחודית של מערכות ישיבה, צבעי הקירות והרצפה, תאורה כללית וייעודית, בחירת הבדים וסוג הרהיטים, לצד התחשבות באלמנטים רבים נוספים המורכבים יחדיו לחלל עיצובי שלם ואטרקטיבי. מאמר זה מכיל את הטיפים והטריקים הטובים ביותר לעיצוב חלל הבית.

טיפים לעיצוב חלל

עיצוב חלל הבית וסידור ערימת כריות

עיצוב חלל הבית מחייב סידור של הבית והכנה מראש. זוג אחד של כריות על הספה או המיטה נראה תמיד חסכוני. מומלץ להשתמש בשני זוגות של כריות מעוטרות בדפוסים, צבעים ומרקמים מנוגדים.

מיטה גדולה יותר

עיצוב חלל הבית כולל גם את המיטה וחדר ההורים. ריהוט בקנה מידה קטן מקטין אף את חלל החדר. המלצה זו נכונה במיוחד לחדר השינה. ניתן לרכוש או לבקש מהנגר עיצוב אישי של מיטה גבוהה בעלת ראש מיטה גבוה, על מנת להגדיל את חלל חדר השינה.

סגנונות מעורבים

מיטת אפיריון קלאסית המוצבת בחדר שינה מודרני, מנטרלת את הקור של העיצוב ומאפיינת אותו כחלל ייחודי.

ארונות ויטרינה פתוחים

עיצוב חלל הבית ללא התייחסות לארונות מוביל לאסון. ארונות תצוגה בחלל הסלון, המטבח, פינת האוכל או פינת ישיבה, מעניינים יותר מארונות סגורים. ניתן להציב על המדפים בקבוקי משקה יפים, קישוטי מזכרות ייחודיים, תמונות וחפצים נוספים המעשירים את החלל.

חללים בהירים

קירות צבועים בצבעי פסטל בהירים, מעשירים את החלל ומרחיבים אותו. ניתן לפזר בחלל החדר פריטים מעט כהים יותר, ואביזר עיצוב אחד ארוך ומודגש דוגמת אגרטל כהה, צר וגבוה.

חללים מעוצבים

עיצוב חלל סלון הוא רק היבט אחד בעיצוב הבית. שקול כיצד חלל הסלון משתלב בעיצוב הכללי של הבית שלך. השתמשו בערכת צבעים מגובשת ובסגנון עיצובי בכל הבית שלכם כדי ליצור תחושה של המשכיות וזרימה. זכור להתאים אישית כל חלל כדי להפוך אותו לשלך באופן ייחודי, ואל תפחד לקחת סיכונים ולנסות רעיונות עיצוב חדשים.

מדבקות קיר

חלופה מהירה ומעניינת לצבעי קירות היא הדבקת טפטים נשלפים, אותם ניתן לעצב בהזמנה אישית או לרכוש מדבקות בעלות נושא, כמו למשל תמונות הקשורות למשרד ומחשוב לעיצוב חדר העבודה. או מדבקות בעלות פרחים בהירים לפינת הטואלטיקה בחדר השינה.

אוספי קיר

אוספים מעניינים על התקרה והקירות, בעלי צורות ייחודיות, מעשירים את החלל והופכים אותו לייחודי. בתקרת חדר השינה, למשל, ניתן להציב כוכבים בעלי גוון כחול או פמוטי קיר להנחת נרות צבעוניים.

שטיחים אמיתיים לחדר האמבטיה

מומלץ להשתמש בשטיח אמיתי לחדר האמבטיה, ממש בדומה לשטיח הנבחר לסלון או לחדר השינה, במקום בשטיח פלסטיק. ניתן לבחור שטיחים מחומרים עמידים וקשיחים על מנת לעצב באופן ייחודי את חדר האמבטיה ולהעניק תחושה נעימה יותר לרגליים יחפות.

אפשר לדלג על הספה

אין כלל שמכתיב הצבת ספה בסלון. ניתן לפזר בחדר כורסאות בהירות נוחות, דרגשי ישיבה נמוכים ורכים, כיסאות עץ מעוצבים בעלי דרגשי ישיבה נוחים או אפילו פופים רכים וצבעוניים. לטיפים נוספים לשדרוג הסלון: 10 טיפים לעיצוב הסלון

אפשר לדלג על שולחן סלוני כבד

השולחן הדומיננטי הכבד בסלון יכול לפנות את מקומו לשולחן קפה קטן בצד הספה או הכורסה, או שניתן לפזר מספר שולחנות זכוכית קטנים, להנחת כוסות קפה או כיבוד קל, או להנחת מגזינים מעניינים, ובכך להגדיל את החלל.

גימורי ריהוט

רגלי כיסאות ורגלי שולחן רבים מידי עלולים להפוך את חלל החדר לדחוס ומלחיץ. לכן ריהוט נמוך, מיוצר בפיסה אחת מעניק תחושה "מקורקעת" ונעימה יותר.

מערכות ישיבה מעורבות

שולחן האוכל או חלל הסלון אינם זקוקים למערכות תואמות של כיסאות זהים או מערכות ישיבה דומות. ניתן לערב את סגנונות הכיסאות, דרגשי הישיבה והכורסאות ובכך ליצור חלל ייחודי ועשיר יותר.

יעילות הריפוד

בדים הם כביסים ובלתי ניתנים להריסה. סלון או חדר שינה המכיל רהיטים מרופדים בבד, מעניקים תחושת חמימות. אך עבור ריפוד כיסאות פינת האוכל מומלץ להשתמש בעור או ויניל על מנת שניתן יהיה לנקות בקלות כתמים.

לבן עובד

חלל חדר צבוע בלבן או בצבע קרם שמנת לעולם אינו מעייף, וניתן לרהט את החלל בריהוט עץ מעט כהה יותר על מנת להדגיש את עיצוב חלל הבית.

זהב הוא מדהים

הזהב שב לשלוט בסגנון עיצוב חלל הבית, ובגדול. מספר הדגשי עיצוב מפוזרים בחדר, צבועים בזהב, מעניקים לחלל תחושת חמימות וקלאסיות.

שכבות תאורה

ארבע מנורות טובות יותר משתיים. מומלץ לעצב את תאורת החלל באופן הניתן לשינוי על פי הצורך, ולפזר בחדר תאורה ייעודית לקריאה, בפינות בסלון, ולהדגשה בחדר האוכל ובמטבח.

צמחיה להעשרת פינות מיותמות

שום דבר אינו מרכך פינה מיותמת בחלל גדול, כמו עציץ בעל צמח ירוק גבוה.

עיצוב סלון גדול

עיצוב חלל סלון גדול יכול להיות אתגר, אבל עם התוכנית הנכונה, תוכלו ליצור חלל שהוא גם פונקציונלי וגם מהמם מבחינה ויזואלית. שקול לחלק את החלל לאזורים שונים, כגון פינת ישיבה, פינת קריאה ואזור משחקים. השתמשו בריהוט בקנה מידה גדול כדי לעגן את החלל וליצור תחושת איזון, ואל תפחדו להשתמש בצבעים ובדוגמאות עזות כדי להוסיף עניין ויזואלי.

עיצוב סלון ופינת אוכל

עיצוב חלל סלון וחדר אוכל דורש תכנון קפדני כדי להבטיח ששני האזורים יתפקדו היטב יחדיו. שקול להשתמש בערכת צבעים מגובשת כדי לקשור את שני החללים יחד, והשתמש ברהיטים ובאביזרים כדי ליצור תחושה של המשכיות. אם המקום מאפשר, שקול נברשת אמירה מעל שולחן האוכל כדי ליצור נקודת מיקוד ולהוסיף עניין ויזואלי.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!