עיצוב פנים מקצועי בשיטת 'עשה זאת בעצמך'

דרושה עין מקצועית כדי לעצב בית ולגרום לו להיראות נהדר מצד אחד ותפקודי מצד שני. אך לא כולם יכולים להרשות לעצמם לשכר שירותי מעצב פנים, המנחה את כל החלטות העיצוב שלהם. יש אנשים שמעדיפים לקבל בעצמם את החלטות העיצוב, ולעצב את ביתם בסגנון ייחודי ובהתאם להעדפות אישיות.

אז איך ניתן לקבל השראה לעיצוב פנים יפה מבלי לשלם למעצב פנים מקצועי? חושבים שרק מעצב פנים יכול לעצב את ביתכם. הטיפים הבאים מאפשרים לעצב בית שייראה כמו בית מלון יוקרתי או חלל שנראה כאילו יצא מקליפ של MTV.

מגזינים ואתרי אינטרנט של עיצוב מלאים בהשראה

אנשים משתוקקים לעצב את ביתם בסגנון מדהים. כפי שרבים גילו, אתרי אינטרנט של עיצוב מציתים להבת יצירתיות עליה מעולם לא ידעו. אם עוד לא התחלתם להשתמש בהשראה לעצב את ביתכם, התחילו עכשיו. זהו הצעד הראשון ליצירת הבית בו אתם רוצים לחיות.

אתרי אינטרנט מציעים סגנונות עיצוב פנים ומגמות באדריכלות שיכולים להתאים לכל ההעדפות, ואפשר לאסוף בהם רעיונות, תמונות עיצוב מרגשות, או פשוט לעיין במספר מגזיני עיצוב ולגזור מהם את התמונות שמדברות אליכם.

הסיפור מאחורי התמונה הגדולה

עם ליקוט התמונות היצירתיות שמשכו אתכם, צעדו אחורה והתבוננו על כל מה שאספתם. מקבץ התמונות יספר את סיפור סגנון העיצוב שלכם. תהיות מופתעים לגלות שמצאתם את הסגנון אותו אתם משתוקקים ליצור.

עכשיו, שיש לכם רעיון טוב לגבי הסגנון אותו אתם מקווים ליצור, עליכם לבחור ערכת צבעים, וזהו החלק הקשה. גוון עיצוב הוא נושא אישי ביותר ומבטא את מצב הרוח הפנימי של ההשראה. לא משנה מה, בחרו בצבעים שמדברים אליכם. התבוננו על לוח ההשראה שלכם, מהם הצבעים הבולטים בו?

ערכות צבעים: השתמשו בשלושה גוונים

הצבעים אותם תבחרו צריכים להיות אישיים, אך מומלץ לנסות להציג שילוב של שלושה גוונים. גוון עיקרי אחד לקירות, גוון אחר לרהיטים גדולים כגון ספות וכיסאות, ולאחר מכן גוון שלישי המופיע על אביזרים קטנים כגון פרחים, כריות וקישוטים. זכרו שהצבע משפיע על האור החודר לבית.

עצבו את החלונות מהרצפה עד התקרה על מנת לשפר את עיצוב הפנים ולהבליט את הצבעים! נניח שבחרתם שילוב גוונים של חום, צהבהב וכתום. גוון החום יהיה צבע הקיר, הצהבהב יכול להיות הצבע שתבחרו לכיסאות וספות, והכתום יכול להיות הצבע של הכריות והאביזרים.

נוסחה זו של שלושה צבעים עובדת בכל צירוף. רק זכרו, שלושה גוונים עדיפים על שניים על מנת להאיר את החדר. כן. אתם יכולים להיות בחדר שכולו לבן, אך עם שלושה גווני לבן.

תוספת טקסטורה לבית

המרקם חשוב לא פחות מהצבע, במיוחד אם אתם משתוקקים לערכת צבעים יחידה כגון לבן או אפור שולטים. במבט ראשון, חדר יכול להיראות כאילו צבע יחיד שולט בו, אך אם תתבוננו מקרוב, תוכלו להבחין בגוונים בתוך אותו צבע, ומרקם רב באמצעות בדים.

חדר שכולו לבן יכול להיות מעוצב עם וילאות פשתן, כיסא קטיפה, כריות משי מבריקות, כיסאות קש, סלים קלועים וספת כותנה מחוספסת בשמיכת פרווה זרוקה בצד. כל האלמנטים האלו מוסיפים מרקם המשמח את העין, ויוצר סביבה חמה ועשירה. עיצוב יכול לתאר את אישיות הבעלים, באמצעות דפוסים שונים וגוונים ההופכים בקלות חדר משעמם לחדר מתוחכם.

העיצוב צריך להתאים לסגנון החיים

קחו למשל את דפוסי הטקסטיל המתאימים לסגנון החיים שלכם. אם יש לכם ילדים וכלבים, אולי לא תרצה ספת כותנה מבד דק. ספת עור או אנגורה כהה עשויה להתאים לצרכם שלכם.

אם אתם משתוקקים לעיצוב פנים יוקרתי, מומלץ להשתמש בווילונות וכריות משי יוקרתיים. לא משנה מה הסגנון שלכם, נסו להוסיף שפע מרקם באמצעות הוספת שפע טקסטיל לבית.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!