עיצוב פנים מינימליסטי

עיצוב פנים מינימליסטיפשטות עיצוב הפנים, המאחדת רהיטים מעניינים עם תאורה ייחודית וגימורים מוקפדים, היא שמגדירה את המושג עיצוב פנים מינימליסטי. סגנון עיצוב זה נחשב למלך הבתים נטולי העומס, ובהתאם, יש להקדיש מחשבה לעיצוב פנים נכון ולהחליט מה לשמור וממה להרפות. זהו סגנון נהדר שנולד מסגנון עיצוב הפנים היפני, שבו הכל מצטמצם ורק המרכיבים ההכרחיים של העיצוב נשארים.

הגישה מאמצת את החשיבה לפיה "פחות זה יותר", והמעצב עובד עם לוחות מצב הרוח של הדיירים על מנת להרחיב את רעיונותיהם ולייצר ביטוי ייחודי של עיצוב פנים מינימליסטי, המתאפיין בקווים נקיים המתמזגים עם החלל.

מראה העיצוב הוא מסודר ומאורגן ומאופיין בשפע של שטחי אחסון טובים. יש אנשים הסבורים כי מינימליזם הוא סגנון עיצוב נעדר אישיות, אך סברה זו שגויה. תפיסת העיצוב מתבססת על גימורים מעולים וחומרים נפלאים, אשר כל אחד מהם בנפרד מייצר הצהרה בחדר. אמירה קטנה או הצהרה גדולה, נשענות על מספר רעיונות עיצוב, השפעתם על החדר, ושילובם זה בזה.

תהליך עבודה מינימליסטי

עבודת עיצוב הפנים בסגנון מינימליסטי עוברת דרך מספר שלבים:

צבע – הלבן מושלם למושג זה. עיצוב מואר הוא בחירת המעצבים, וגוונים לבנים משרתים היטב את מטרת החדרים שטופי האור. ניתן להוסיף נגיעות צבעים לחדרים, אך מומלץ שלא לעבוד עם צבע אחד בלבד. אם קיימת נטיה לצהוב, למשל, מומלץ לשלב בו כחול או אדום, על פי הטעם האישי. צבעים ניטראליים של חיטה בגוון בז' ואפור יעשו את העבודה ויאפשרו משחק עם רעיונות העיצוב עד ליצירת מראה שמח.

פינת האוכלארונות אחסון תורמות ליצירת שטח נקי, ומספר יצירות אמנות והדפסים מעוצבים משלימים את המראה הכהה של הארונות.

קירות – מומלץ לשמור את צבע הקירות בתחליב לבן, לפרוש מחצלת על הרצפה, ולתלות יצירות אמנות חשופות ושאינן ממוסגרות על מנת לבצע הצהרה נועזת. יחד עם זאת, יצירות אמנות ממוסגרות עשויות ליצור מראה מהורהר בחלל. כך או אחרת, הבחירה צריכה לכוון למראה גדול ובולט.

גימורים – מומלץ לשקול גימורים קשים דוגמת עץ, או ריצוף בדוגמה שאינה אחידה. ניתן לבחור פרקט המורכב מאריחי עץ ארוכים. לחילופין, רצפת בטון מוחלק משתלבת נהדר בעיצוב פנים מינימליסטי, וניתן לבחור אריחי אבן גדולים בסגנון רשת פשוטה.

ריהוט – מומלץ להתפנק ברהיטים גדולים וחפצי עיצוב מגניבים ועכשוויים.

חדר השינה – חלל זה הוא דוגמה מצוינת ליצירת עיצוב מסודר ופתוח. ניתן להוסיף תאורה אטמוספרית על מנת לשפר את מצב הרוח בחדר זה.

תאורהמנורות ענק הניצבות על עמוד מהרצפה, תאורת תליון נפלאה, תאורה נסתרת, או רצועת תאורת לד מדגישה את השפעות העיצוב ומשפרת את המראה המינימליסטי. התאורה מסייעת ליצירת פרטי החומרים המשמשים במרחב, ומבצעת הבדל משמעותי בין עיצוב רגיל לעיצוב ייחודי. לכן, יש להשקיע מחשבה רצינית בתאורה, ולהבין את תפקידה בכל חדר.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!