עיצוב פנים באמצעות עץ

עיצוב פנים באמצעות עץעיצוב פנים תוך שימוש בעץ מגוון ויפה יכול להשפיע באופן משמעותי על הבית. עץ תמיד היה אחד מהחומרים הנפוצים ששימשו אדריכלים ומעצבי פנים. הוא חשוב בגלל החוסן והרבגוניות שלו, ומשנה לחלוטין את החדר כאשר משתמשים בו באופן הנכון.

אחד ההיבטים הקלים והמהנים ביותר של עיצוב פנים הוא בחירת יצירות בודדות של רהיטי עץ תוך התאמתם לסדר ההרמוני. עיצוב פנים בעץ יכול להיות משימה מאתגרת במיוחד כאשר מנסים לתאם גווני עץ בהירים לגוונים נעימים של עץ אלון, לעומק המבריק של עץ מהגוני או דובדבן, ומשתמשים בתערובת צבעי העץ לעיצוב הפנים באופן המעניק השראה וחוויה. מאמר זה מספק טיפים ורעיונות להשגת מראה מגובש ואטרקטיבי כאשר מתאימים גווני עץ לעיצוב.

ריהוט בגוון אחיד של עץ

זהו הצעד הבסיסי ביותר להבטחת לכידות צבעי רהיטי העץ. ספות, כורסאות ושולחנות קפה, למשל, יכולים לאגד את כל תכונות העץ, וניתן אף לשלב גווני עץ בהירים או כהים יותר, עם אביזרים קטנים כגון מסגרות לתמונות ומנורות.

תערובת גווני עץ בחדרים באמצעות אביזרים

כמובן, שאין להשתמש בטון אחד של עץ לרהיטים גדולים בכל רחבי הבית. לדוגמה, שני חדרים סמוכים יכולים לכלול ריהוט עץ שונה, כאשר חדר אחד מרוהט בעץ דובדבן והשני בגוון עץ אחר. ניתן למזג בין שני גווני העץ ולהוסיף אביזרים לכל חדר, אשר כוללים את גוון העץ הבולט.

איזון בין גווני העץ השונים ברחבי החדר

אם נבחר שימוש בגווני עץ שונים לרהיטים גדולים, מומלץ לפזר אותם בחלל החדר. הצבת רהיטים בעלי גוונים כהים בצד אחד של החדר, והצבת רהיטים בעלי גוונים בהירים יותר בצד השני, תוביל לחוסר איזון שאינו מושך, שכן הצד האפל של החדר יעניק מראה "כבד יותר".

חיקוי גווני עץ מסוימים באמצעות ריפוד תואם

למשל, אם כל רהיטי העץ בסלון עשויים מהגוני כהה, המזנון צריך להיות בעל גוון קליל ואוורירי יותר, על מנת לקשור יחד את כל פריטי הריהוט בחדר. ניתן אף להשתמש בפריטי ריהוט מסוימים, כמו כיסא בסגנון עתיק, מרופד בצבע חום צהבהב חם המחקה את גוון המזנון.

ניגוד הרמוני

בעת הצורך, ובמצבים מסוימים, גווני עץ מנוגדים חיוניים לביצוע עיצוב פנים מוצלח. לדוגמה, הצבת שולחן אוכל עשוי עץ אורן על ריצוף אבן מוביל למראה ייחודי, כאשר שילוב העץ עם הריצוף מעניק מראה אסרטיבי ומורכב יותר.

עיצוב דלתות

עבור אנשים מסוימים, היתרון המרכזי של עיצוב פנים בעץ הוא שיקול האסתטיקה. כך, למשל, דלתות מעץ מלא נראות טוב יותר מדלתות חלולות או מהונדסות, ויש להן יותר כובד המהווה תכונה מושכת. שימוש בעץ לדלתות נראה טוב גם לאורך זמן, היות והעץ הוא חומר יציב מאוד.

התאמת סוג עץ לסגנון עיצוב הבית

סוג העץ הנבחר לעיצוב הפנים של הבית תלוי בסגנון העיצוב הנבחר. יש להתחשב בשיקולי מים המרטיבים את העץ ופוגמים בו, ולכן יש להבין כיצד שילוב של עץ עם פיברגלס, פורניר ופרקט, למשל, מתאים לאופי הבית.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!