עיצוב פנים קומת גלריה

עיצוב פנים קומת גלריהקומת גלריה בבית היא חלק מעיצוב פנים בסגנון מודרני. זהו חלל גדול, פתוח ומרווח, מנוצל היטב, וכולל שפע אפשרויות אחסון. המאפיין העיקרי של קומת גלריה הוא העדר הקירות, החלל הרחב והתאורה הטבעית השופעת.

הרהיטים הנבחרים הם מועטים ואינם מוצבים בגושים גדולים. ניתן לחלק קומת גלריה לחדר אורחים ולחדר עבודה, כשמדף ספרים או כוננית מגירות מעוצבת מהווים הפרדה בין שני החללים. החלק המיועד לסלון נושק אל החלונות הגדולים, וחלל העבודה מאופיין בעיצוב של רהיטי עץ עם נגיעות צבעוניות עדינות.

עיצוב קומת גלריה בסגנון מודרני

קומת גלריה היא חלק מעיצוב פנים מודרני המאפיין את כל הבית, ונמצא גם במטבח ובחדרי השינה. הגוונים הם אפור-לבן, כשהרצפה עשויה מאריחי פורצלן אפור, תריסים ונציאניים לבנים המעניקים אפשרות הצללה מתקדמת וחדירת אור טבעי של נוף יפה מבעד לחלון. קיר הבטון חשוף והריהוט משלב עץ וכרום.

אפשרות נוספת היא להציב קיר זכוכית בעל גוון לבן חלבי, בסגנון עיצוב מתקדם, והמהווה הפרדה בין חלל הסלון לחלל העבודה, במקום כוננית ספרים או מגירות. בקומת הגלריה, הסלון מקבל את חלוקת החלל הגדול יותר וחדר העבודה זוכה לחלל קטן ואינטימי יותר. בהצבת מחיצת הזכוכית נדמה, לפחות במבט ראשון, כי מדובר בחלל אחד מרווח ונרחב.

תאורת ספוטים היקפית מפוזרת בתקרה ומכסה את שני החללים, כשבפינת הסלון מוצב גוף תאורה מודרני מעוצב היטב. העץ והכרום המאפיינים את רהיטי שני החללים יכולים להיות שזורים בנגיעות צבעוניות עדינות, כשבסלון פרוש שטיח מזרחי להענקת נגיעות נוספות של צבע והגברת תחושת החמימות.

מעל הספה בסלון ניתן לתלות ציור או תמונה בשחור-לבן או בגוונים עדינים התואמים את גווני הריהוט, ובחלל העבודה ניתן להציב יצירת אמנות חזקה אחת בודדת המהווה את הקישוט העיקרי היחידי.

חלון גדול משמש כמקור התאורה הטבעית העיקרי של קומת הגלריה, כשהמשקופים צבועים לבן, בהתאם לגוון הלבן של הקירות ליצירת מראה אלגנטי ומאופק. ניתן לתלות וילון ונציאני לביטוי אחיד עם עיצוב הפנים של כלל הבית, ולפזר מדפים פשוטים שאינם מתנגשים עם העיצוב המתקדם.

הבנת עיצוב פנים של קומת גלריה

ללא קשר לסגנון העיצוב הנבחר לקומת הגלריה, יש להקפיד על זרימה מתאימה של כיווני אוויר, תוך מתן אפשרות לחדירת תאורה טבעית בהתאם לכיווני זריחת השמש, מחשבה על חלונות הפונים אל הגינה או אל הנוף ולא אל הבניין השכן, ובעיקר לעצב חלל פתוח, נקי מעומס רהיטים, מאופיין בגוונים בהירים ורהיטים מחומרים טבעיים.

מומלץ שקומת הגלריה תיבנה גבוה ממפלס הרחוב, כך שתחושת האינטימיות והפרטיות תישמר, למרות החלון הרחב.

לצד העיצוב המרווח, המואר והטבעי, קיים צורך ביצירת אלמנטים של עיצוב ש"שוברים" מעט את החלל. קומת הגלריה מפרידה בין קומות החדרים לקומת הכניסה, והיא מאופיינת בעיצוב שונה מעט אך מוסיף עניין לעיצוב הכללי של הבית.

חשוב להקפיד מצד אחד על הפרדת קומה זו משאר חדרי הבית, אך ליצור מעבר נוח ונגיש בינה לבין שאר החדרים. כך, למשל, ניתן ליצור מסלול מדרגות לולייניות המוביל אל קומת הגלריה, עם טקסטורה גלית מיוחדת. שילוב החומרים השונים בקומה זו מעניק לעיצוב הפנים הכללי של הבית עומק אטרקטיבי ומיוחד.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!