עציצים וצמחים לעיצוב הבית

עציצים וצמחים לעיצוב הביתצמחים נוטים להיות בבחינת "הערת שוליים" בתכניות עיצוב פנים, וככל שאנשים התנסו בחוויות שליליות עם צמחים, או במילים אחרות, חלק מהצמחים אותם גידלו וטיפחו פשוט מתו בזרועותיהם, כך גובר הסיכוי שהם ידחפו לשלב מאוחר יותר את נושא בחירת הצמחים והעציצים, או ישכחו מהם לחלוטין. יחד עם זאת, צמחים ועציצים פורחים גורמים לאושר, מקשטים ומאירים את הבית ואף גורמים לדיירים להיות פרודוקטיביים יותר.

בעיצוב מודרני, שימוש בצמחים ועציצים מהווה אף אתגר מוגבר יותר, היות וסגנון עיצוב זה כרוך בקווים פשוטים ונקיים. הטבע, מצד שני, נוטה להיות פרוע ומבולגן. אך אין פירוש הדבר כי עיצוב פנים מודרני צריך לוותר על ירק. קיימות שיטות לגרום לזה לעבוד ולהוסיף צמחים ועציצים לעיצוב כשכבה יצירתית שלא פחות חשובה מהאביזרים האחרים בחדר.

הכוח של צמחים ועציצים בעיצוב פנים

צמחים יכולים להיות בעלי הבעה בדומה ליצירת אמנות, כך שמעצבי פנים רבים משלבים צמחים ועציצים בסגנונות שונים בתכניות העיצוב, בהתאמה לתאורה מרוכזת תוך התחשבות בסגנון העיצוב הכללי של הבית ואפשרויות תחזוקה. מלבד היבט העיצוב הברור של התהליך, יש להתאים את הצמחים לחלל ולסגנון החיים של הדיירים, שכן אף אחד אינו אוהב להרוג צמחים.

תכנון מיקום העציצים

כדי להתחיל בתהליך, מעצבי פנים יוצרים נישות ואזורים מיוחדים המשמשים למטרה אחת או יותר ומציגים צמחים קלועים ועציצים על תכניות הריצוף. הצמחים גורמים לחלונות להתעורר לחיים, ומהווים גישור בין העולם החיצוני לפנימי, באמצעות עציץ בעל מרקם גבוה מדהים.

פשטות עיצוב

כשמוסיפים עציצים וצמחים לבית, מומלץ להקפיד על פשטות ולא להציף את הבית בעצימים. כך, למשל, ניתן להניח ורד באגרטל כחול אפור על שולחן הסלון, או לפזר מעט עלים צבעוניים בקערת זכוכית פתוחה על ארון לבן.

פרחים וצמחים בבתים אלגנטיים

סגנון אלגנטי מתבטא בארונות לבנים מודרניים, כיסאות מסתובבים, מנורות תלויות המרככות את החלל, פינות ישיבה משעשעות, פינות קריאה שלוות, בקווים נקיים ובצבעים ניטראליים. את סגנון העיצוב הזה מדגישים פריטים כגון כריות, אגרטלים, ועציצים בעלי צמחים מודגשים. הגוון הירוק העז של הצמחים מוסיף רוח חיים לכל פינה בבית.

סוגי עציצים לעיצוב הבית

עציצי קקטוסים – מתאימים לסביבה מודרנית טבעית כשהם משתלבים היטב עם הצורות הגיאומטריות שלהם. זהו עולם בתוך עולם, כשהקקטוסים משמשים ליצירת נוף קטן המספר סיפור המתמזג בסגנון עיצוב הפנים השלם, באופן ייחודי ושימושי לדירת מגורים. החול והאבן של העציצים מוסיפים מספר אלמנטים מהאדמה המשמשים כיריעת ציור עם מגוון קקטוסים.

צמחים בתוך זכוכית – קופסאות זכוכית ניידות אותן ניתן להניח או אף לתלות במקומות שונים בבית, שומרים צמחי חממה עם אור ישיר. הזכוכית היא היבט עיצוב נהדר לצמחים, כשהאור אינו כבד, והתחושה קלה יותר מהנחת מספר אדניות על פתחי החלונות. שיקול זה חשוב ביותר לחיים בדירה קטנה.

השלמת העיצוב עם צמחים

הצבת תאורה עקיפה בחדר השינה, והנחת עציץ קטן לבן מרובע בפינה ריקה, מסייעים להשלמת עיצוב החדר. אם חדר השינה גדול יותר, ניתן להניח עציץ גדול המכיל גרסה של גפן קלוע קומפקטי, המטפס על החלון אך אינו חוסם את האור הטבעי, ומספק תוספת רעננות מושלמת לחדר שינה בדירה בתל אביב, שאף פעם אין בה מספיק ירוק. שכבות העלים הירוקים בניגוד למצעים הרכים ויצירות האמנות בחדר, נקשרים ללוח צבעים אורגני בעיצוב פנים של כחול, ירוק ואפור.

פריטים קטנים הופכים בית לחמים ומזמין

כמו בהצבת שני אגרטלים המיוצרים מחומרים טבעיים, על אדן החלון במטבח. מומלץ לבחור צמחים לא שגרתיים בצבעים עזים, כגון שחור, סגול ואפור, המשתלבים עם האווירה המשפחתית במטבח, ומוסיפים נפח חיים וטבע לדירה בתוך העיר.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!