Site icon המרכז לאדריכלות ועיצוב פנים

עיצוב הבית בצבעים

עיצוב הבית בצבעיםבין אם עיצוב הפנים מתבסס על מגמה אפנתית, או תוך חישובים כלכליים, שימוש בטכנולוגיות חדשות או על פי מצב הרוח הכללי של הדיירים, מגמות עיצוב הבית מתחדשות תדיר, לעיתים לאט ולעיתים במהירות הבזק.

אך בדומה לאופנת הלבשה, מספר מגמות הפכו לקלאסיקות ונותרו חזקות, בעוד שאחרות חלפו עם הרוח, כגון קירות בגוון אבוקדו בשילוב עם פריטי עיצוב מוזהבים.

עיצוב בית בצבעים שונים הוא בחירה נועזת של סגנון עיצוב. לכן, אם קיימת אי ודאות לגבי התוצאה, מומלץ להתחיל בעיצוב פיילוט על החדר הקטן ביותר בבית על מנת שלא ליצור מחויבות ובנוסף להשקיע פחות זמן וכסף.

ניסוי זעיר אך עליז זה נועד להוסיף נופך צבעוני לחלל. ניתן להשתמש בקווים גיאומטריים צבעוניים על מנת להוסיף מגע של תחכום ויוקרה לעיצוב הפנים.

בחירת הצבעים לעיצוב

ניתן לבחור צבע אחד עיקרי לעיצוב הבית, אך לא להגביל את סגנון העיצוב כולו לצבע זה. כך, למשל, כחול מימי יכול להתאים לקירות גבס מלוטשים, עם אריחי רצפה בהירים. על מנת להפוך את העיצוב לדינמי יותר, מומלץ לבחור אביזרי עיצוב לבנים, כגון אהיל לבן וריפוד לבן, בתוך חדר אשר הגוון השולט בו הוא קרם בוטה. יש לערב אלמנטים צבעוניים שמוסיפים אישיות אינטנסיבית כגון שולחן בסגנון מזרחי או שמיכת קשמיר עשויה טלאים צבעוניים.

על מנת לבצע בחירה מושכלת של צבעים, יש להתחשב בארבע תבניות צבע עיקריות: שחור, לבן, אפור וחום. אף אחד לא יכול לטעות בשילוב צבעים זה. כאשר צבעים אלו מעורבים עם מרקים רכים של גוונים רומנטיים עמוקים יותר, כגון סגול, צהבהב, אדום ונגיעות זהב ונחושת, מתקבל מראה יוקרתי מלא השראה, של סגנון אתני מאוזן בניטראליות. כמו כן, כאשר בוחרים צבע, חשוב להתאים את שאר הצבעים בבית לצבע הזה.

הצבעים העיקריים לעיצוב

גם אם העיצוב המאפיין את הבית הוא תערובת של צבעים שונים, עדיין יש לבצע את בחירת הצבעים באופן מושכל על מנת שלא ליצור מראה זול או המוני מידי. נכון הוא שכשזה מגיע לעיצוב, הבחירה העיקרית צריכה להתבצע על פי טעם אישי, אך שילוב נכון של צבעים יצור מראה הרמוני ונעים.

לאחר שנים של בחירה בטוחה בצבעים לעיצוב הבית, חלק מבעלי הבתים מוכנים היום לבצע בחירות נועזות יותר, תוך שימוש בטווחים שונים של סגנון צבעים כגון אדום, צהוב וכתום.

כתום – צבע זה עשוי להיות חזק מידי כשהוא מופיע בפני עצמו. לכן מומלץ להוסיף לו הדגשים כחולים על מנת ליצור השפעה מרגיעה. הכתום יוצר סגנון עיצוב צעיר ורענן, שהוא רגוע יותר מאדום בוהק. הוא מעניק לחדר תחושת חמימות ובשילוב עם חום, נוצרת תחושת איזון.

ורוד – כדי ליצור מראה מודרני לבית, ניתן לבחור שילוב של ורוד וחום. העיצוב המתקבל יהיה שילוב של גברי ונשי והצבעים משלימים זה את זה. החום הכהה שומר את הוורוד מלהפוך למוקצף מידי.

חום – העיצוב החדש מחליף את העיצוב הסטנדרטי בצבע חום. ניתן לעצב בית עם גוונים עיקריים של גרניט תוך שילוב בנגיעות מתכת ופלדה לאביזרים, וריהוט בצבעים חמים יותר כגון צהוב, ירוק ואדום עמוק.

ירוק אם הצבע הנבחר לבית הוא גוון של ירוק פיסטוק, יתכן שיהיה קושי להתאים את הריהוט לגוון צבע דומה. לכן ניתן לבחור ריהוט ירוק שמתמזג אך אינו תואם ממש. הבדלים דקים בגוונים מעניקים מראה עיצוב מתוחכם יותר, וכאשר מוסיפים נגיעות דלילות של צבעים אחרים, הגוון הירוק מקבל דגש.

תרומת הצבע לאווירה הביתית

לאחר שנים בהן גוון אחד אפיין את הצבע העיקרי של הבית, בעלי בתים רבים נוטים היום לבחור צבעים גוונים יותר. מעצבים מסכימים כי צבע אפור, או גוון אלמוג רך, במיוחד כשהוא משולב עם גוונים חמים יותר, מעניק מראה כללי קל יותר כשהוא משולב עם צבעים חזקים יותר כגון צבעי עץ, ירוק ים, סגול, וכחול ערפילי המשולב עם גוונים חזקים יותר של סגול. תאורה בוהקת ניתנת לעידון עם פיזור נגיעות כחולות בחלל.

Exit mobile version