רעיונות לעיצוב מסדרון

 

עיצוב מסדרון

אחד האזורים היותר מורכבים לעיצוב בבית וגם במשרד הוא המסדרון. תפקיד המסדרון הוא לחבר בין חלק אחד של הבית לחלקו האחר ולגשר בין החללים השונים. יש בתים עם מסדרונות קצרים ואחרים עם ארוכים ולכן חשוב לתכנן את תהליך העיצוב בהתאם למבנה ולאורך שלו.

איך עיצוב של המסדרון משפיע על מראה הבית כולו?

אם תקפידו על תהליך עיצוב נכון, המסדרון יבליט את סגנון העיצוב והאווירה המאפיינים את עיצוב הפנים של הבית, שכן הוא מהווה מעין חוט מקשר.  אז איך עושים את זה?

לפני שמחליטים על עיצוב המסדרון, מומלץ לעיין במקורות השראה במגזינים מובילים, ולקבל רעיונות. ניתן, למשל, לעצב את המסדרון בהשראת רחוב, או לעצב מסדרון אמנותי עם ציור מעניין על כל הקיר.

מסדרון אותנטי לעומת מודרני

חשוב לשים לב שאת הפריטים השונים ותהליך העיצוב אתם מבססים על הסגנון של הבית או המשרד כולו ולא עושים הפרדה. מטרת העיצוב של המסדרון היא להשלים את האווירה הכוללת בבית וליצור אווירה מיוחדת עם ציפייה לחללים השונים שאליהם מוביל המסדרון.

לכן, אם הבית מעוצב בסגנון מודרני המאופיין בקווים נקיים, חלקים ומעודנים, גם המסדרון צריך להיות מאופיין באותו קו ולהפך, אם בחרתם בסגנון אותנטי, כפרי, בית חם עם הרבה עץ, אולי המסדרון יכול טיפה לעדן ולמתן את הכבדות של העץ אבל הצבעים וסגנון העיצוב צריכים להישאר.

הכל מתחיל ונגמר בקירות – אחת הדרכים לעצב את המסדרונות היא על ידי הבלטת הקירות. אתם יכולים לבחור בטפט מעניין להוספת גוון,  לצבוע את קירות המסדרון בדוגמאות גיאומטריות בגוונים עדינים כגון שמנת ואפור להדגשת הדפוסים והענקת תחושה חמימה. ליצירת מראה מושקע, מומלץ להוסיף גוון צבעוני, מרקם מיוחד, או לחפות קיר אחד בלבנים.

אילו פריטים ואביזרים משלימים אפשר לשלב במסדרון?

  • תמונות

  • המסדרון יחבק באהבה תמונות מכל סוג בין אם אתם רוצים להבליט את הצד האמנותי שבכם ולתלות יצירות אמנות, ובין אם סתם בא לכם להקדיש מקום לתמונות משפחתיות.
  • אפשר גם לעצב תמונת קנבס מחולקת לשלושה או ארבעה חלקים ולתלות אותה בהמשכים… תתפלאו לגלות עד כמה מסגור של יצירות הילדים שלכם מהגן יכול לעשות פלאים גם לביטחון העצמי שלהם וגם לתהליך העיצוב המופלא.
  • גופי תאורה נכון שהמסדרון לא צריך להיות מואר כמו הסלון או המטבח, אבל זה להציב מספר גופי תאורה מיוחדים שיאפשרו מצד אחד מעבר נעים לבני הבית כשהחשכה יורדת ומצד שני ידגישו את האלמנטים העיצוביים בקירות.
  • כורסה נוחה – אם המסדרון רחב, תוכלו ליצור מאין פינת זולה קטנה באמצע. כל מה שאתם צריכים זה לשלב כורסה נחמדה, למקם לידה מדף עם כמה ספרים או מגזינים והנה לכם פינת נוחות באמצע הבית. שטיח קטיפתי ונעים, שידה צבעונית, כד פרחים, נרות או כל רעיון אחר יכולים גם כן להשתלב בפינה.

אל תזניחו את המסדרון שלכם, השקיעו בתהליך העיצוב, אפשר ליצור אווירה משגעת בלי להשקיע סכומי עתק.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!