עיצוב חצר פנימית

עיצוב חצר פנימית איננו דומה לעיצוב חצר חיצונית שכן, מדובר על שטח מוגבל יותר ובעל תנאים שונים. יש להעניק לחצר פנימית התייחסות מיוחדת בכל הנוגע לעיצוב שלה וזאת בכדי ליצור את העיצוב המושלם בתנאי השטח. חשוב שלא לנסות ולעצב את החצר המדוברת באופן עצמאי, אלא לבחור בשירותיו של אדריכל בתים פרטיים המתמחה בין היתר בעיצוב חצרות מעין אלה, אשר יתכנן את תכנית העיצוב הרלוונטית בהתאם לטעם האישי שלכם, לתנאי השטח, לצרכים העומדים על הפרק, לתקציב ולכל פרמטר נתון אחר שיש לתת עליו את הדעת.

חצר פנימית- במה מדובר?

חצר פנימית המכונה גם פטיו, היא למעשה חצר אשר מוקפת מכל חלקיה בחלקי המבנה. חצר זאת מהווה אזור ייחודי המשלב צמחייה, צל ומקומות ישיבה ואכילה. עם תכנון ועיצוב נכון של החצר הפנימית, היא יכולה להוות אזור פונקציונאלי, מרהיב ושימושי ביותר. חשוב לדעת כי בניית חצרות מגודרות הייתה נפוצה בעיקר בימי הביניים, אך עם הזמן, הלכו והתפתחו סגנונות עיצוב שונים, כך שגם כיום בבתים פרטיים, בתי חולים ואף בתי הבראה מוזיאונים ומבנים תיירותיים שונים, ניתן למצוא את החצרות הללו ולהתרשם מהייחודיות והיופי שלהן. הצורה הקלאסית של חצר פנימית היא אמנם מרובעת אך כיום ניתן למצוא אותה גם בסגנונות עיצוב שונים ובצורות שונות. לא כל סגנון עיצוב שמתאים לחצר רגילה יתאים כאמור לחצר פנימית. עיצוב חצר פנימית חייב להתבצע בצורה הטובה ביותר, בהתאם לתנאים העומדים על הפרק ובהתאם לכל פרמטר אחר שיש לקחת בחשבון.

כיצד מעצבים חצר פנימית?

עיצוב חצר פנימית מוצלח חייב להתחיל כאמור בבחירת אדריכל נוף מקצועי ומנוסה אשר יסייע לכם להפוך את החצר המדוברת לפונקציונאלית ונעימה. החצר הפנימית לרוב מתוכננת בצורת ח, בדומה לחדר רגיל. היא יכולה להיות חלק מפנים הבית, ממש כמו כל חדר אחר או כחלק מהחצר. טרנד העיצוב העכשווי הוא לבנות מסביב לחצר זאת קירות זכוכית עם פרופילים בלגיים. במידה ומדובר על הרחבה של מבנה קיים, יש צורך לקבל היתרים ואישורים הנדסיים רלוונטיים. כמו כן, יש לקחת בחשבון כי יהיה צורך בפתרונות מיגון וקירור, בתשתיות, באביזרי עיצוב, צמחייה, תחזוקה נכונה, תכנון שבילים ועוד.

כדי שהחצר הפנימית שלהם תהיה לא פחות ממושלמת, כדאי מאוד לדאוג שיהיו בה שבילים מסודרים המאפשרים מעבר חלק בחצר הפנימית מחלק אחד של המבנה לחלק השני, כך שיהיה ניתן לחצות את החצר מבלי לעשות סיבוב שלם. מעבר לכך, כדאי לשלב עצים גבוהים אשר יספקו צל וגם מראה מרשים לחצר הפנימית. כמובן שכדאי לשלב גם צמחייה נמוכה אשר גזומה היטב לכדי צורות מסוימות. אתם יכולים לשלב עצים ננסיים אשר גדלים לגובה של מטר או פחות מכך ולעצב אותם בצורות מסוימות או לשלב צמחייה ירוקה ולגזום אותה בצורה של חומה ננסית המגינה על חלל שלם של פרחים. כדאי לשלב באמצע החצר מזרקה ואם תרצו גם פסל מרשים. במידה וחצר זאת מספיק גדולה תוכלו לשלב גם מטבח חוץ או אפילו מקרר יינות מרשים. אין ספק כי החצר שלכם יכולה להיות מושלמת עם עיצוב נכון.

 

 

 

 

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
כלי עבודה

איך נבחר את מסור השולחן שמתאים לנו

מחפשים מסור שולחן מקצועי? לפני שאתם ממהרים לרכוש את המסור הראשון שיוצע לכם, חשוב שתכירו את סוגי המסורים השונים על כלל ההבדלים ביניהם. כיום יש לא מעט סוגים שונים של מסורים המיועדים לצרכים משתנים. איך תדעו לבחור נכון? ריכזנו עבורכם את כל הדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר לפני שאתם יוצאים לרכוש את המסור שלכם.

למאמר המלא »
קיר זכוכית

כיצד קירות מזכוכית יכולים לשדרג את החלל שלך

קירות זכוכית הם מחיצות או קירות המיוצרים מחומר זכוכית שקוף או שקוף בחלקו, המאפשרים זרימת אור טבעי בחלל. הם מאפשרים שמירה על פרטיות, תוך שמירה על תחושת רוחב ואווירה מרווחת. קירות זכוכית מוסיפים יוקרה ואלגנטיות לתוך החלל, ומגוונים את האפשרויות לעיצוב הבית או המשרד.

למאמר המלא »
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!