באנו לעשות סדר – למה שטיחים חשובים בבית?

שטיחים תורמים רבות לחלל הבית. אם אתם מוצאים את עצמכם מתלבטים לגבי הוספת שטיחים לבית שלכם או אם אתם תוהים האם אתם באמת צריכים אותם לבית ומהי התרומה שלהם לעיצוב הבית ובכלל, במאמר הבא תקבלו את כל המידע שיסייע לכם להבין למה שטיחים חשובים לביתכם וכיצד תבחרו אותם בצורה הטובה ביותר.

 

כל הסיבות לבחור בשטיחים לבית

ישנן לא מעט סיבות שבגינן כדאי לבחור לשלב שטיחים לבית והנה כמה מהן:

ראשית כל, שטיח תוחם את החלל ומחבר בין הרהיטים השונים אשר מונחים עליו. לרוב, כאשר מדובר על החלל המרכזי של הבית, ניתן למצוא בו כמה אזורים לרבות:  המטבח, הסלון, פינת האוכל ועוד. שטיח מסייע להגדיר כל חלל בצורה נפרדת, כך שאם אתם רוצים למעשה להגדיר את גבולות חדר הסלון בחלל המכיל כמה אזורים, כל שעליכם לעשות זה פשוט למקם במרכז הסלון שטיח בגודל המתאים לכם.

שנית, שטיח יוצר אווירה חמימה בכל בית וכן, מאפשר לכל דיירי הבית לדרוך עליו במקום על הרצפה הקרה. אין ספק שהרבה יותר נעים בעונת החורף, לקום מהמיטה ולדרוך על השטיח ובאופן כללי, הרבה יותר נעים בכל עונה לדרוך על שטיח ולא על המרצפות.

מעבר לכך, אין ספק כי כאשר מדובר על עיצוב חלל הבית, שטיח מהווה את הפריט אשר תורם באופן משמעותי ביותר לעיצוב של הבית. לא פעם ניתן לבסס את עיצוב החלל כולו על ידי בחירת שטיח. יחד עם זאת, בהחלט ניתן לשלב שטיח גם בחלל קיים אשר מעוצב כבר בסגנון עיצוב כלשהו וזאת בשל ההיצע הקיים בתחום שטיחים. שטיח משדרג את החלל, הופך אותו להיות מרשים וייחודי יותר ומעבר לכך, הוא גם תורם רבות ליצירת אווירה בחלל. בכדי ליצור אווירה ביתית בכל חדרי הבית, ליצור אווירה של חלל שנעים להיכנס אליו והוא משדר נוחות, אין ספק שכדאי לשלב שטיח.

 

כיצד תבחרו שטיחים בצורה הטובה ביותר לביתכם?

לאחר שהבנתם שכדאי מאוד לשלב שטיחים בבית, הנה כמה פרמטרים שיסייעו לכם בבחירת שטיחים בצורה הטובה ביותר לביתכם:

ראשית כל, מכיוון שהשטיח כאמור תורם רבות לעיצוב של הבית, חשוב מאוד לבחור אותו בהתאם לסגנון העיצוב שלו. ניתן למצוא כיום מגוון רחב של שטיחים מעוצבים ומרשימים ביופיים. בשל ההיצע הגדול בתחום השטיחים הללו, כל אדם יכול לבחור לביתו את השטיחים המדויקים ביותר מבחינת הצבעים שלהם, סגנון העיצוב, הדוגמאות ועוד. אין ספק כי שטיח יכול להוסיף נגיעות של צבע בכל חלל שבו בוחרים למקם אותו ועל כן, העיצוב שלו חייב להתכתב עם עיצוב החלל והצבעים השולטים בו.

פרמטר נוסף שיכול לסייע לכם בבחירת שטיח הוא התקציב העומד על הפרק. כדאי מאוד להגדיר מראש תקציב הרלוונטי לצורך רכישת שטיח או שטיחים לביתכם ולהיצמד לתקציב המדובר. הגדרת תקציב יכולה לסייע לכם להבין איזה סוגי שטיחים אתם יכולים לרכוש ובהתאם לכך, להתמקד בהם בתהליך החיפוש שלכם אחר שטיחים או שטיח לבית.

עוד פרמטר שכדאי מאוד לבחון הוא חומרי הגלם שמהם מיוצר השטיח. ניתן למצוא כיום שטיחים העשויים מחומרים טבעיים או כאלה העשויים מחומרים סינטטיים. לכל אחד מהשטיחים הללו יש את היתרונות והחסרונות שלו וכן, העלות של כל אחד מהם תהיה שונה וזאת בהתאם לאיכות שלו. כדאי מאוד לבחור שטיחים העשויים מחומרי גלם שהופכים אותם לנעימים למגע וקלים לניקוי ותחזוקה.

פרמטר חשוב נוסף שיש לשים עליו דגש טרם בוחרים שטיח לבית הוא כיצד מתחזקים את השטיח. המטרה היא לרכוש שטיח שיהיה קל ונוח לנקות אותו בכל פעם מחדש ושלא תדרשו למצוא את עצמכם נאבקים עם תהליך ניקוי השטיח.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!