עשר טעויות נפוצות בעיצוב חדר שינה

חדר השינה הוא האזור בבית בו מושקעת הכי פחות עבודת עיצוב, בהשוואה למטבח וחדר האמבטיה. עיצוב חדר שינה נראה די פשוט. רוב האנשים תופסים את חדר השינה שלהם כחלל כבד וריק הזקוק למיטה גדולה, תכנית צבע טובה, וילונות, מספר רהיטים, והנה, יש עיצוב חדש לחדר השינה. אך למרות שמדובר בחדר פשוט לעיצוב, עדיין קל לבצע טעויות עיצוב נפוצות בחלל זה.

חדר השינה הוא החדר בו מבלים אנשים כרבע מחייהם, ולכן עיצוב חדר השינה חשוב ביותר. בעת תכנון החדר, יש לחשוב על הצרכים הספציפיים של הדיירים, ומה ניתן לעשות על מנת ליצור את המרחב המרגיע האולטימטיבי. מאמר זה סוקר מספר טעויות עיצוב נפוצות מהן יש להימנע בעת עיצוב חדר שינה.

עשר טעויות נפוצות בעיצוב חדר שינה

חוסר פרטיות

זהו הסיוט הנפוץ ביותר בכל חדר שינה, ולכן שמירת הפרטית בחדר זה צריכה להיות המטרה הראשונה של העיצוב. אף אדם אינו מסוגל לישון היטב בשטח פתוח, או במרחב פתוח לרווחה המחבר בין שני חדרים או יותר. לאורך זמן, מצב זה עלול להיות בעייתי.

אמבטיה צמודה

חדר שינה המתוכנן עם אמבטיה צמודה, פועל באופן המוסיף ניצוץ נחמד למערכת יחסים זוגית, אך יש להקפיד על חלוקת חלל חדר האמבטיה בתריסים או מחיצות פשוטות, שכן חדרי אמבטיה צמודים לחדר השינה, הן תוספת עיצוב מעשית לחדרי שינה ליחידים בלבד. בחדרי שינה זוגיים, לא מתאפשרת פרטיות בחדר האמבטיה, בייחוד אם הוא צר וקטן, ועד מהרה הוא הופך ל"מחסן" המיועד להשלכת בגדים המיועדים לכביסה או כמקום לאחסון חפצים.

עומס ריהוט

זוהי טעות עיצוב נפוצה בחדר השינה. יש לזכור כי חדר שינה קטן אינו יכול  להכיל ארונות, שולחנות ושידות מרובים, שכן אלו יגרמו לצפיפות במרחב. אפשר לעצב את חדר השינה בדיוק כפי שמעצבים כל חדר אחר בבית, אך לוודא שגודל החדר מתאים לגודל הרהיטים, כמותם ותפקודם. אין להוסיף רהיט לחדר השינה מבלי לשאול תחילה אם הוא אכן הכרחי.

המיטה – לא מותאמת לחדר

באופן טבעי, זוהי נקודת המיקוד בחדר, וכך היא צריכה להישאר, אלא אם כן מדובר בחדר שינה גדול ומרווח, המאפשר תוספת שידות, שטיחים, ופינות ישיבה. מיטה גדולה מידי בחדר שינה קטן מידי עלולה לגרום לאפקט של השפעה מלחיצה וצפופה בחדר.

חוסר תכנון מראש

טעות נפוצה נוספת בעיצוב חדר השינה היא הימנעות מתכנון קפדני מוקדם לחדר השינה, לפני רכישת הריהוט, האביזרים והציוד. כשלא מתכננים מראש, ורוכשים ריהוט אהוב או כזה שנראה נחמד, וצובעים את קירות חדר השינה מבלי לחשוב על גודלו, מתקבל עיצוב שלא עובד.

מקומות אחסון

דבר אחד בו אין לקמץ בעת תכנון חדר שינה, הוא מקומות האחסון. אם לא חושבים מראש על מקומות האחסון, לעולם לא יהיה מספיק מקום בחדר השינה כדי לארגן את החפצים, וטעות זו עלולה לגרום למראה חדר מלא בעומס, הנוטה לגרום למתח.

התקרה

יש לזכור את התקרה בעת תכנון עיצוב חדר השינה. התקרה היא הדבר הראשון והאחרון אותו רואים בעת ההירדמות והיקיצה, כך שהבהייה בה צריכה להשתלם ולהיות מתוכננת כראוי. ניתן להתקין תאורה שקועה מפוזרת, מנורות תליון המפיצות נגיעות אור רכות בחדר, או נברשת דקורטיבית.

הרצפה

אין להזניח את ריצוף חדר השינה, וניתן לעצב רצפות עץ מסוגננות ויפות, או להניח שטיח או מספר שטיחים קטנים מפוזרים. אין להקריב נוחות של חמימות לכפות הרגליים לטובת סגנון עיצוב שאינו פרקטי.

התאמה לשאר העיצוב

למרות שחדר השינה נחשב למקום פרטי, קשה להעלות על הדעת שאף אחד לא יראה אותו. לכן יש לעצב, לתכנן ולרהט את החדר באופן זהה לחדרים האחרים בבית. מומלץ להקפיד תמיד על קו עיצוב מלוכד לבית, בין אם הדפוס המשותף לכל החדרים מתבטא בצבע, או פרטי עיצוב אחרים. העיצוב הכללי של הבית צריך להעניק תחושת זרימה, רוגע ונוחות מיידיים.

פרטי עיצוב מיוחדים

מומלץ להניח בחדר השינה פריטי עיצוב בלתי צפויים המרוממים את מצב הרוח, כגון מזכרות מחופשה, מתנה מיוחדת או כרית נוחה ומעוצבת. פריטים אלו הם שמכניסים חיים לחדר השינה.

עיצוב חדר שינה קטן להורים

עיצוב חדר שינה קטן להורים יכול להיות מאתגר, אבל עם הרעיונות הנכונים אפשר להפוך אותו לחלל נעים ופונקציונלי. אחד הפתרונות הטובים ביותר הוא להשקיע במיטת מרפי הניתנת לקיפול במהלך היום ליצירת שטח רצפה נוסף. אתה יכול גם לבחור בפתרונות אחסון מובנים, כגון מדפים וארונות, כדי למקסם את שטח האחסון. רעיון מצוין נוסף הוא ליצור פינת עבודה בחדר השינה, בה תוכלו לעבוד מהבית או ללמוד.

חדר השינה עשוי לשמש אף לכתיבה, קריאה, האזנה למוסיקה, צפייה בטלוויזיה, ועוד. בנוסף, מומלץ לחשוב על פריטי העיצוב והריהוט של חדר השינה ולבסוף לבחור את צבע הקירות, המצעים וכמובן גודל וסוג המיטה.

מאמר זה מספק מספר טיפים אשר נועדו לסייע בתהליך עיצוב חדר השינה.

עיצוב חדרי שינה ומיקום המיטה

גודל המיטה מהווה את השיקול המרכזי בתהליך עיצוב חדר השינה. מיטה גדולה מידי עלולה לחסום את החדר. מיטה המוצבת מול הדלת גורמת לתחושת חוסר נוחות וחשיפה (דעה קדומה גורסת אף כי הצבת המיטה מול הדלת מביאה מזל רע). לכן, יש למקם את המיטה באופן המעניק תחושת בטחון ונוחות מרבית.

פרקטיות

חדר השינה צריך להיות מתוכנן באופן פרקטי. מומלץ לשרטט את האופן הרצוי להעמדת הריהוט בהתאם לצרכים, ובהמשך לחשוב על הצדדים היצירתיים יותר של העיצוב כגון צבע הקירות, הוילונות, כמו גם צבע ומרכיבי הריהוט.

ארוניות לצידי המיטה

אנשים רבים אוהבים לקרוא במיטה, או שהם אוהבים שיש להם חפצים שימושיים בהישג יד. לכן יש לתכנן שידות קטנות ליד המיטה, המכילות מגירות לאחסון מגזינים, ספרים, וחפצים. מומלץ לתכנן תאורת קריאה נעימה, נוחה, אך לא עמומה מידי לשם שמירה על בריאות העיניים.

תאורה

תאורת חדר נכונה מסייעת לתחושה טובה ורגועה. מומלץ לבחור בתאורה מרכזית שאינה עזה מידי, הניתנת לצמצום דרגות האור, ובנוסף לדאוג לנקודות תאורה נוחות בצידי המיטה.

חלונות

במצב האידיאלי, יכיל חדר השינה חלונות משני צידי המיטה על מנת להעניק אפשרות זרימת אוויר טובה ואספקה נאותה של אור טבעי. חלון המוצב מעל המיטה משמיע רעשים בעת מזג אוויר מאופיין ברוחות, והקור חודר דרכו וגורם לבעיות. בנוסף, על מנת לנקות את החלון, יהיה צורך לטפס על המיטה באופן שאינו נוח ואינו בטיחותי.

מיקום הטלוויזיהטלוויזיה

בעקרון, מומלץ שלא להכניס טלוויזיה לחדר השינה ולשמור את החלל לשינה, קריאה והעברת זמן באופן מרגיע. אך אם רוצים בכל זאת להירדם מול הטלוויזיה, מומלץ להציבה על מתקן מסתובב או נשלף, או שניתן לבנות אותה על זרוע מיוחדת בתוך נישה מתאימה במקום גבוה.

עציצים או אגרטלי פרחים

צמחייה בחדר השינה מוסיפה אלמנט הרגעה אך יש לזכור כי צמחים ופרחים גוזלים את החמצן שבחדר ולכן מומלץ שלא להפריז בעומס של צמחייה.

צבעים

מומלץ לבחור בצבעים מרגיעים ובהירים. בדרך כלל, שילוב של צבעים פסטליים משרים תחושת שלווה, נועם וביטחון. כדאי להימנע משימוש מוגזם בצבע אדום אשר עלול לגרום לעיתים למתח ועצבנות. צבעים אחרים שאינם מומלצים הם אפור ושחור אשר גורמים לתחושת עייפות, דיכאון ועוגמת נפש.

ציורי שמן מעל המיטה מהווים לעיתים את הגורם לכאבי ראש, היות והם מדיפים אדי פשתן ושמן. במקומם, מומלץ לתלות על הקיר רישומים, הדפסים או צילומים נעימים ומרגיעים.

לעיצוב חדר השינה רומנטי בסגנון רך מומלץ לבחור בצבעים כמו שמנת, לבן, ורוד ואפור. עיצוב חדרי שינה רומנטי בסגנון חם וקלאסי יותר ניתן לבחור בצבעים עשירים כמו בורדו, חום וזהב.

חשיבות עיצוב חדרי שינהחדר שינה

עיצוב חדרי שינה יכול להיות משימה מסובכת, הכוללת טעויות רבות שישפיעו בהמשך על האווירה בחדר. שימו לב, חדר השינה צריך להיות מקום נוח ומרגיע, בעל חלונות המאפשרים זרימת אוויר ואור טבעיים, מיטה נוחה השומרת על הבריאות, קישוטים מרגיעים ונעימים, וחפצי חן או מזכרות מרגשות. עיצוב חדרי שינה זה יבטיח שינה טובה ובריאה וחיים מאושרים.

פתרונות אחסון לחדר שינה קטן

פתרונות אחסון חיוניים לחדר שינה קטן מכיוון שהם יכולים לעזור לכם לשמור על החלל מאורגן וללא עומס. פתרונות אחסון מובנים, כגון מדפים וארונות, הם אפשרות מצוינת שכן ניתן להתאים אותם לצרכים הספציפיים שלך. אתה יכול גם לבחור באחסון מתחת למיטה, שבו אתה יכול לאחסן את הבגדים, הנעליים והמצעים שלך. רעיון נהדר נוסף הוא להשתמש בריהוט רב תכליתי, כגון עות'מאנית לאחסון או מיטה עם מגירות אחסון מובנות.

יצירת חדר שינה עוצר נשימה עם פינות ישיבה יצירתיות ופתרונות אחסון מתוחכמים אפשרית עם הרעיונות וההשראה הנכונים. בין אם יש לכם חדר שינה קטן או גדול, ישנן דרכים רבות לשפר את הפונקציונליות והאסתטיקה שלו. אנו מקווים שהרעיונות הללו נתנו לך השראה ליצור חלל יפה ונוח המשקף את הסגנון והאישיות שלך.

ראו גם:
עיצוב הבית בסגנון פריזאי

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!