עיצוב בית חדש

תהליך העיצוב לבית חדש מתחיל הרבה לפני הקמתו. על מנת להימנע מטעויות יקרות במהלך הבניה, יש לתת את הדעת על הצעדים הנכונים הכרוכים ממעבר אל בית הקיים בדמיון ובחזון, אל בית חלומות של ממש. חברת הבניה מבצעת תכניות בניה אחידות לכל הדירות, ומפעילה קבלני משנה לעבודה בהתאם לתכניות. הם עובדים על פי תאריכי יעד קבועים מראש, ואינם ששים לבצע שינויי עיצוב, הכרוכים בעבודה שאינה תואמת את הסטנדרט אליו הם מורגלים. לכן מומלץ לבדוק מראש את גמישות היזם לקבלת שינויים חדשים ואם קיים צורך, לעגן מראש בהסכם את האפשרות לבצע שינויים.

עיצוב בית חדש

האדריכל ומעצב הפנים

דיירי הבית החדש מתלבטים לעיתים קרובות בנוגע לבחירת צוות התכנון של הבית או צוות עיצוב בית חדש. מצד אחד, אדריכל הבניה מעניק גם שירות עיצוב בית חדש, ומצד שני, החלטות לגבי מכלול העיצוב הפנימי של הבית הן תחום מומחיותו הבלעדי של מעצב פנים.

יש להבין את היתרונות הרבים הגלומים בשילוב בין עבודת האדריכל לבין עבודת מעצב הפנים, ובמקרים בהם לא ניתן להשיג תמימות דעים, מומלץ לבצע את עבודת עיצוב הפנים ללא שירותי מעצב פנים מקצועי.

רוב האדריכלים מתמקדים בעיצוב החיצוני של הבית, ובקבלת היתרי בניה ורישיונות, בעוד שמעצב הפנים מתמקד בתכנון הפרטים החשובים של סידור החלל בהתאם לצרכי הדיירים כגו תכנון מערכות החשמל, נושא בחירת הריהוט והצבתו, בחירת הריצוף, פרקטים, שטיחים מקיר לקיר, תקרות גבס ונישות, כלים סניטריים, חיפויי קירות, וילונות, פריטי עיצוב בית חדש, מעקות ועוד.

לכן מומלץ להשתמש בשירותי מעצב פנים מנוסה בצוות התכנון, על מנת לעצב את פנים הדירה על פי בחירה אישית. התוצאה שתתקבל תהיה בית יפה יותר, מעוצב וייחודי יותר, שיבדיל אותו מבית רגיל לבית מעוצב באופן יצירתי ואמנותי.

עיצוב בית חדש בעזרת מעצב הפנים

תפקיד מעצב הפנים הוא לתרגם את הצרכים, החזון והשאיפות של הדיירים לעיצוב מוחשי וקיים. בדיוק כפי שעושה האדריכל החיצוני של הבית, אך מבפנים.

מעצב פנים מיומן יודע להפוך את התכנון הקיים של הקבלן ולהוסיף לו הדגשים לביסוס תחושת הזהות הייחודית של הדיירים. הוא מזהה את האלמנטים המרכזיים בסגנון החיים ומעצב את הבית בהתאם.

הדיירים יכולים להסתייע בשירותי מעצב פנים על מנת לארגן את החלל באופן שיעניק את התחושה האישית הנוחה בבית, כמקום שרוצים לחזור אליו, לחיות ולהירגע.

עיצוב בית חדש והמטבח

עיצוב בית חדש הוא תהליך ארוך המחייב לכלול את כל פרטי הבית. יש לבחור באופן מושכל את מוצרי החשמל ומיקומם הנכון על מנת לנצל באופן מקסימאלי את חלל המטבח, להותיר די מקום לשטח עבודה וליצור עיצוב נעים בהתאם לתנאים הקיימים.

עיצוב המטבח מתבצע על פי חלוקה של שלושה אזורים קבועים: אזור הדחת הכלים, ואזור העבודה וגם ואזור האחסון. עיצוב נכון של אזורים אלו מעניק אפשרות תנועה נוחה ויעילה במטבח, שהיא חשובה לא פחות מהעיצוב הכללי האסתטי.

כל הפעילות במטבח כוללת תנועות מרובות הכרוכות בביצוע משימות קטנות. לכן חייב להיות הציוד ממוקם באופן אופטימאלי בכדי להקל על החיים ולחסוך באנרגיה מיותרת. מיקום החלונות והדלתות במטבחים רבים מותיר שני קירות מנוגדים בלבד, בהם ניתן להשתמש לאבזור.

יחד עם החיסרון הברור במצב זה, למעשה, ניתן להפוך את החיסרון ליתרון, ולמקם את אזורי המטבח יחד, ללא תחושת הקלאוסטרופוביה הנוצרת מריבוי ארונות או חפצים פזורים בכל החלל.

המלצות לבחירת פרקט

טרם התקנת הפרקט, יש לתת את הדעת על ההיבטים הבאים:

  • יש לוודא כי הרצפה מיושרת.
  • יש לבחור את הפרקט באור יום על מנת לוודא את צבעו המקורי.
  • יש להתאים את הפאנלים לפרקט.
  • יש להתקין את הפרקט רק לאחר התקנת תשתיות המים והחשמל בבית, אך לפני הרכבת המטבח והדלתות.
  • בעת התקנת הפרקט, יש להותיר רווחים בין הפרקט לקיר, היות והוא מתכווץ ומתרחב בהתאם לתנאי מזג האוויר.
עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!