עיצוב פנים עליית גג

עיצוב פנים עליית גגעליית הגג של הבית יכולה להפוך למרחב מחיה שמיש באמצעות עיצוב פנים נכון. ניתן להוסיף חלונות גג למרחב ולהאריך מאת המדרגות המרכזיות של הבית עד לחלק העליון, בסגנונות עיצוב שונים מועדפים.

עיצוב פנים של עליית הגג בבית יכול להפוך למרחב צבעוני, מלא אוצרות. זוהי קומה שלישית המאפשרת מגורים כמעט עצמאיים לילד בגיל ההתבגרות, חדר שינה פרטי להורים, יחידת דיור לבני משפחה מבוגרים, או שטח אחסון מסודר. מטרת העיצוב היא להפוך את יחידת הגג לחלק בלתי נפרד מעיצוב הפנים הכללי של הבית תוך ניצול מקסימאלי של השטח.

חידוש עליית הגג

כשזה מגיע לעיצוב פנים של עליית גג, יש לגייס דמיון רב למלאכה, כדי למצוא פתרונות יצירתיים לבעיות העיצוב, להחיות את החלל המיושן ולהסב אותו מחדש כך שיתמזג עם עיצוב הפנים הכולל של הבית בצורה חלקה.

קירות עליית הגג דורשים טיפול מיוחד בצביעה שכבתית מעודנת התואמת את הקומות שמתחת. הצבע והמרקם בונים את האישיות ומפתים את העין, מהקומות התחתונות, כלפי מעלה.

אם המטרה היא הסבה לשטח מגורים, שטיחים נועזים יכולים להוות אמירת עיצוב מודרנית, בגוונים התואמים את גוון הקירות. חידוש עליית הגג צריך לשמור על הקסם ההיסטורי של החלל, ואם המרחב מאפשר, ניתן ליצור בו חדר שינה, אמבטיה, או משרד ביתי המשקיף מבעד לחלונות המחודשים אל נוף נעים.

עליית גג רומנטית

קו הגג המשופע בתלילות מגביר את התחושה הרומנטית. לעיצוב חדר שינה רומנטי יש לנצל היטב את הזוויות המאתגרות של החלל, לתלות וילונות הצללה נעימים, ולהימנע מתמונות או קישוטים אומנותיים כבדים.

כשעליית הגג משמשת כחדר מגורים, יש לעצב אותה ביעילות כך שתתאים להתרוצצות חוזרת ונשנית במעלה ובמורד המדרגות מספר פעמים ביום. אך גם העיצוב התכליתי ביותר עדיין יכול להיות זוהר, מודרני ומזמין.

התחושה המתקבלת מעיצוב פנים של עליית גג, היא תחושת הרפתקה, עם אהילי משי מפוזרים בחדר, שולחן קפה נמוך, וכריות מפוזרות. כבר מהמסדרון המוביל אל החדר הגבוה, ניתן ליצור תחושה של אגדה מהמאה ה-19.

משחקי הכס

שימוש נוסף לעליית הגג יכול להיות חדר משחקים מעוצב כחדר משפחה, ממש מתחת לגג. את הקירות ניתן לצבוע בגוונים צבעוניים או לפרוש עליהם בדים להסוואת פגמי טיח. התאורה יכולה להיות ערפילית, ובמרכז החלל ניתן להציב שולחן משחקים מוקף בכיסאות מרופדים בעור. אפשרות נוספת היא פיזור שולחנות קטנים שיכולים להכיל מחשבים ניידים הפונים אל צג טלוויזיה גדול למשחקי אינטרנט.

גם כחדר משחקים, ניתן לעצב את חדר עליית הגג עם קסם מיוחד ותחושה חמה השוררת מסביב ומשפיעה גם כשיוצאים מהחדר. עיצוב חלל כזה כרוך באתגרים רבים, אך הוא ללא ספק מעניק תחושת שלווה ואפשרות בריחה רגעית ממהומת החלקים האחרים של הבית.

אין כל מניעה להתחיל את עבודת העיצוב עם ההכרה בעובדה שחלל זה, הניצב מתחת לתקרה, הוא חלל תכליתי ביותר, ואין כל סיבה מדוע לא להפוך אותו לחדר החלומות, הכולל מרחב מחיה דמיוני, עם ערסל מנוחה, חדר המציג אוספים שונים או חדר ילדים מתוק. בהתאם לטעם האישי, ניתן לנצל חלל זה לכל מטרה המתאימה לזרימת העיצוב הכללי של הבית.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!