עיצוב בתים בסגנון כפרי

עיצוב בתים בסגנון כפרי נולד במקור בארצות הברית ובאירופה, מדינות בהן מאפייני הבנייה מתבססים על יכולת עיבוד ידנית של שימוש בחומרי גלם ומשאבי טבע קיימים. עיצוב זה מתבטא בעיקר בהענקת מראה מזמין וחמים אשר מתאים לכל חלל ולכל בית.

עיקר החומרים המשמשים לעיצוב בסגנון כפרי הם סוגים שונים של אבן טבעית, עץ כהה, טקסטיל גס ומעוטר, ופרופילי ברזל טבעיים, המשולבים עם צבעים התואמים את החומרים כגון גוונים של בז' ושמנת, גוונים עדינים של חום ושילוב אמנותי של גוונים צהובים, אדומים, ירוקים וצבעים דמויי מתכת דומיננטית כגון נחושת.

עיצוב בתים בסגנון כפרי

עיצוב בתים בסגנון כפרי מתאים בעיקר לחללים מרווחים, גדולים המאופיינים בשפע של תאורה, היות ועיצוב זה מאופיין בעיקר בפריטי עיצוב בעלי גוונים חזקים וחומריות מחוספסת הדומיננטיים בחלל ונוטים להסתיר את האור.

המאפיין העיקרי הבולט בסגנון העיצוב הכפרי הוא השימוש בפיתוחים בחזיתות כגון דלתות ארונות, דלתות חדרים וקירות, אשר מקבלים תוספת פיתוחים לשדרוג המראה השטוח. מאפיין בולט נוסף הוא שימוש בידיות חיצוניות אשר משלבות את החומרים האופייניים לעיצוב הכפרי.

עבור בתים קטנים, להם לא מתאים כל כך העיצוב הכבד, אפשר למתן מעט את הסגנון באמצעות חיבור קירות בהירים ושילוב של רהיטי עץ בעלי גוון בהיר יותר, וכך מתקבל שילוב של עיצוב כפרי ומודרני.

עיצוב פנים כפרי קל

עיצוב פנים כפרי קל עוסק כולו ביצירת חלל חם ומזמין שכולו אופי וקסם. על ידי שימוש בחומרים טבעיים, נגיעות וינטג', צבעים כפריים, טקסטורות ואלמנטים טבעיים, כמו גם שינוי ייעוד של פריטים ישנים, הצגת קולקציות, שכבות שטיחים, שימוש בטיפולי חלונות פשוטים ויצירת נקודת מיקוד, תוכלו ליצור בית נעים ומזמין משקף את הסגנון האישי שלך.

יצירת עיצוב פנים כפרי קל לביתכם יכולה להיות פרויקט מהנה ומרגש. על ידי שילוב אלמנטים עיצוביים של בית כפרי וינטג', תוכלו להשיג אווירה נעימה ומסבירת פנים שהיא גם מסוגננת וגם פונקציונלית. זכור לשמור על דברים פשוטים ולהתמקד בחומרים טבעיים, כגון עץ, אבן ומתכות. בחרו צבעים ומרקמים חמים ליצירת חלל נוח ומזמין. אל תפחד לערבב ולהתאים דפוסים וסגנונות שונים כדי להוסיף אופי וקסם לבית שלך.

מטבח בעיצוב כפרי

המטבח יכלול ארונות עץ גדולים עם עיטורים ופיתוחים, הם מעוצבים עם מרווח מהתקרה אותו ניתן למלא בצמחייה עדינה או קישוטים אמנותיים. הקירות יהיו עשויים שיש או אבן טבעית לקבלת מראה חלק ואחיד. עבור הגימור הסופי אפשר להציב במרכז מתלה למחבתות וסירים עשויים מתכת.

מוצרי החשמל ימוקמו על פי אותם עקרונות. יש לבחור כיריים ותנור ניצבים המשלבים צבע עדין של מתכת להענקת מראה יעיל וחם. עיצוב בסגנון הכפרי מכיל תצוגה יפה של כלי מטבח, כולל אביזרי בישול ואוכל, אשר תפקידם להוות אלמנט עיצובי בפני עצמו. מסיבה זו, כדאי לפזר במטבח מכשיר שקילה מעוצב, סלסלת ירקות ופירות גדולה וכמה סירים צבעוניים.

עיצוב בית כפרי וינטג

אחד הדברים הטובים ביותר בעיצוב בית כפרי עדין הוא שהוא מתאים היטב לממצאי וינטג'. חפשו פריטים ייחודיים בשווקי פשפשים או בחנויות עתיקות, כמו מכונת כתיבה ישנה או סט של בקבוקי זכוכית וינטג'. יצירות אלו יוסיפו אופי וקסם לחלל ויגרמו לו להרגיש כמו מפלט יחיד במינו.

עיצוב בית כפרי עדין עוסק בשילוב אלמנטים טבעיים בחלל. חפשו דרכים להכניס את החוץ פנימה, כמו אגרטל של פרחים טריים או קערת אצטרובלים. ניתן לשלב גם טקסטורות טבעיות, כמו סל ארוג או שטיח יוטה. אלמנטים אלו יעזרו ליצור מרחב שמרגיש מחובר לטבע.

סלון בעיצוב כפרי

בסלון מומלץ להציב מערכת ישיבה מזמינה, נוחה ומעוטרת, המשולב עם כריות רבות בעיצובים שונים של בד וצבעים. ליד פינת הישיבה אפשר להניח שולחן קפה מעץ גולמי וחשוף המשלב אלמנטים אמנותיים עם פיתוחי מתכת טבעיים, וברחבי החדר מומלץ לפזר מספר עציצים. מומלץ שאחד מקירות הסלון יעוצב בטיח דקורטיבי התואם את רוח העיצוב הכללית בבית, ליצירת מראה גס וחמים. את גופי התאורה ניתן לפזר על הקירות, או לשלב בחדר גופי תאורה ניצבת המפזרים אור חם ויוצרים מראה נוח וביתי.

חדר השינה

חדר שינה בעיצוב כפרי מאופיין בעיקר במיטת עץ גדולה. אפשר להזמין בעיצוב אישי בסיס מיטה נמוך ומסגרת מוגבהת ומרשימה. כדאי שהמצעים וכיסוי המיטה יהיו עשויים מבדים טבעיים כגון קנבס וכותנה טבעית המעוטרים בדוגמאות עדינות שמתחברות לדומיננטיות העץ בחדר ובבית. פריטי ריהוט אחרים, כגון שידות בצד המיטה, ארון גדול ושולחן טואלטיקה יתאימו אף הם לגוון העץ ויעניקו לחדר מעטפת שקטה ומאוזנת.

חדר האמבטיה

לשם הענקת מראה כפרי לחדר האמבטיה, כדאי לבנות קירות מאבן טבעית המשולב עם חיפוי קיר דומיננטי, בצבע עמיד למים. הכיור מונח על ארון עשוי עץ מלא, ובפינת החדר יוצב ארון אחסון בעל ידיות ופיתוחים אמנותיים. על אדן החלון ניתן להוסיף משטח עץ להשלמת המראה הכפרי בחדר זה ובבית כולו.

למי מתאים עיצוב בסגנון כפרי?

אפשר לעצב בתים בסגנון כפרי נוח, מקסים ומזמין, והוא מתאים לרוב הבתים. כדי ליצור את העיצוב המותאם לבית באופן אישי, חשוב לאזן בין החומרים, הצבעים ופריטי העיצוב בהתאם לגודל הבית, על מנת להבטיח תוצאה יעילה ונעימה.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!