עיצוב פנים לדירה

עיצוב פנים לדירהאנשים שגרים בדירות, עשויים להתקשות בהצבת גבולות העיצוב או שאינם יודעים כיצד להשתמש ביעילות בחלל קטן. אך עם מעט מחשבה, עיצוב פנים של דירה יפה זמין כמעט בכל תקציב. למרות שלא קיימת נוסחה קבועה לעיצוב פנים של דירה, כאשר זה מגיע לעיצוב דירה קטנה או חדר, קיימות מספר שיטות להצלחה.

צביעת הקירות בצבעים בהירים, ומציאת פתרונות אחסון נסתרים ובלתי שגרתיים הם רק חלק מהטריקים לעיצוב יעיל. ציורים עדינים, אמנות גרפית וסידורי פרחים מעניקים תחושה נוחה ואישית ללא צפיפות.

כל אדם זקוק לדחיפה קטנה מידי פעם כשזה מגיע למציאת סגנון עיצוב פנים לדירה האישי בדירתו. העיצוב המתאים ביותר מגיע בדרך של הפקת לקחים מועילים באמצעות ניסוי (והרבה) טעייה. על מנת להימנע מטעויות נפוצות הכרוכות בעיצוב פנים של דירה, מאמר זה מפרט את השיטות היעילות להצלחת התהליך.

התמכרות לקטלוגים בעזרת עיצוב פנים לדירה

יש בתים מסוימים, שעם הכניסה אליהם מוצף המבקר בתחושה שהעיצוב מוכר לו. עיצוב פנים לדירה על פי קטלוגים של איקאה, למשל, המופצים באופן מאסיבי, מובילים לעיצוב נעדר מקוריות. אם רוכשים פריטי עיצוב מרשתות מוכרות, מומלץ להוסיף פריטים מקוריים ממקומות נפוצים פחות, או להוסיף מעט עניין לתפאורה באמצעות צבעים מקובלים פחות, על מנת להעניק לדירה מראה של שליטה באמנות השילוב.

עיצוב פנים לדירה באמצעות הריהוט

כאשר מתחילים לעשות עיצוב פנים לדירה, מומלץ לחשוב על ריהוט הדירה כעל חברים הנמצאים במסיבה, ולשלב אותם באופן מהנה. בדרך כלל מניחים בעלי בתים את הספה או הכיסאות כנגד הקיר או בפינת החדר, אך בדרך זו נמנעת אפשרות לשיחה אינטימית.

לכן, לפני הנחת הרהיטים, יש לדמיין את הפעילויות השונות המתבצעות בחדר ולסדר את הרהיטים בהתאם. כך למשל, תוצב כורסת קריאה ליד שולחן קטן עליו אפשר להניח משקה או חטיפים. ארון הבגדים זקוק לספסל או כיסא בקרבת מקום על מנת שאפשר יהיה להניח את הבגדים. כך או אחרת, כל עוד נשמר זרם סביר של סדר בריהוט, מקבלת הדירה תחושת עיצוב פנים לדירה נעימה.

דירות נוטות להיות קטנות יותר מבתים, ולכן יש צורך בעיצוב פנים מאורגן ויעיל של שטח הדירה. בעת רכישת הריהוט, יש לאתר פריטי ריהוט בעלי תאי אחסון פנימיים. מיטות, שולחנות קפה ואפילו מספר כיסאות עשויים לפתור בעיות ארגוניות באמצעות מקומות מסתור נוספים בהישג יד. יש לעצב או לרכוש ארונות המכילים כמה שיותר מקומות אחסון.

עיצוב פנים לדירה התאורה

מנורות תקרה בדרך כלל אינן ידידותיות. הכלל עיצוב פנים לדירה ותאורה לדירה הוא למקם לפחות שלוש מקורות אור נפרדים לכל חדר, ולשנות את גבהי מקורות האור ועוצמות התאורה על מנת להעניק מראה של עיצוב מקצועי יקר.

יש למקסם את אור השמש הטבעית באמצעות הצבת מראות מול החלונות על מנת ליצור ביטוי של מקורות אור נוספים. מומלץ לשקול התקנת עמעמים על מנת לאפשר שליטה רבה יותר בכמות האור. אנשים המתעניינים בבנייה ירוקה משתמשים בנורות חסכוניות באנרגיה, הטובות לסביבה ואף ניתנות למחזור.

עיצוב הקירות

שטיחים אמנותיים או בדי קיר יכולים להוסיף הרבה צבע ואישיות לקירות. לחילופין, ניתן לשקול רכישת מדבקות קיר גדולות ונשלפות אשר זמינות באלפי דפוסים, צבעים ועיצובים. אפשר לעצב את חדר הילדים, למשל, עם מדבקות של בעלי חיים צבעוניים, מכוניות מרוץ, פיות, בובות או אפילו טירות.

מעצב פניםמומחה

אם התקציב מאפשר, מומלץ לשקול שכירת שירותי מעצב פנים המתמחה בדירות, על מנת שיציע מספר חלופות. ראשית, למעצבים יש רשת של קשרים עסקיים עם סוחרים וסיטונאים, המאפשרים ללקוח לקבל פריטי עיצוב וריהוט במחירים נמוכים יותר. יתרון נוסף שלהם הוא שהם פוטרים את הדיירים מדאגות עיצוב פנים לדירה ויוצרים עבורם, במומחיות ובמקצועיות, בית חדש ויפה.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!