עיצוב הבית בצבע שמנת

עיצוב הבית בצבע שמנת

לא צריך להיות מעצב פנים כדי לדעת שאחד הגוונים המשמעותיים ביותר כיום בעיצוב הבית הוא שמנת.

לא ברור בדיוק מתי צבע זה החל את ההשתלטות שלו על עיצובם של בתים רבים, אבל העובדה כיום היא אחת: יותר ויותר בתים מבססים את הקירות, הרהיטים או אפילו מכשירי החשמל על הגוון הזה. מדוע הם עושים זאת? וכיצד ניתן להפיק את המקסימום מהשמנת?

המאפיינים העיקריים של השמנת

צבע השמנת, חשוב להדגיש, מהווה בעיני רבים כמעט ברירת מחדל בעיצוב הבית: למעשה, כיום ההערכות הן שכ-90% בוחרים בגוון הלבן, על סוגיו כשלט במגמת העיצוב של הבית. אלא שחלק ניכר מהם יודעים כי הסוד הוא בשילוב של הלבן עם צבעים מתאימים אחרים, ובכלל זה צבע השמנת.

כשבוחרים בגוון השמנת, תורמים למגמת העיצוב של הבית, ומקטינים את הסיכון שמא דבר מה ישתבש במהלך העיצוב. זאת, כמובן, להבדיל מצבעים עזים ודומיננטיים יותר, אשר עלולים שלא לקלוע לטעמם של אנשים המגיעים לתוך הבית, או לא להשתלב בצורה נאותה עם מרכיבים אחרים המהווים חלק מעיצוב הבית.

מגוון רחב של תחושות

אחד היתרונות של צבע השמנת בעיצוב הבית, הוא שהוא משדר שורה ארוכה של תחושות: הכול בהתאם למאפייני הבית הספציפי, ולרכיבים האחרים שמשלימים את משוואת העיצוב שלו.

עם זאת, ניתן למצוא תחושות המתקבלות באופן כמעט "טבעי" כשהעיצוב נעשה על טהרת הלבן. אי אפשר שלא להתייחס לאווירה הרגועה שגוון השמנת יוצר בחלל נתון, כשאחרים יציינו את התרומה שלו למראה הפסטורלי והכפרי של הבית. מסיבה זו, ברור גם ההסתמכות על גוון השמנת בצביעת הקירות של בתים רבים כיום.

יתרון משמעותי אחר של הגוון הלבן, גם הוא מתייחס בעיקר לקירות, נוגע לכך שהוא יוצר תחושה של מרחב, מה ש"מגדיל" את נפח הבית כולו. בעידן הנוכחי, שבו הוצאות המחיה הגדולות מביאות לכך שרבים נאלצים להתפשר בגודל של הבית שלהם, עובדה זו מקבלת חשיבות מכרעת עוד יותר. בהמשך לכך, אחת המגמות המשמעותיות כיום בעולם העיצוב היא הבחירה במראה מינימליסטי ככל האפשר. גם כאן גוון השמנת משתלב היטב.

כך הרהיטים נכנסים לתמונה

כשמדברים על עיצוב הבית, מיותר אולי לציין, לא מתבוננים אך ורק על הקירות, יהיה הצבע שלהם מרשים ככל האפשר. גם הרהיטים השונים חייבים לקבל התייחסות מכרעת.

מהבחינה הזו, השימוש בגוון השמנת משמעותי לא פחות: בלא מעט בתים ניתן למצוא ארונות בגוון השמנת, במטבח או בחדרי השינה, כשגם מספר לא מבוטל של ספות מתהדר בצבע הזה. הסיבה העיקרית לכך היא שגוון השמנת נוטה להשתלב היטב בכל בית ובכל חלל, ומשפר את מראהו מבלי שהדבר בא על חשבון רכיבים אחרים בעיצוב הבית.

חשיבות השימוש בבעלי מקצוע

כאשר מתבססים על גוון השמנת בעיצוב הבית, כמו בכל מקרה אחר, אסור להניח שדברים יסתדרו להם מאליהם. סוגיית העיצוב של הבית נחשבת למורכבת בכל קנה מידה, מה שמסביר את העובדה שרבים בוחרים להסתמך על חוות דעת מקצועית בעת תכנון הבית שלהם.

מעצבי פנים יוכלו להבין כיצד ניתן לנצל את יתרונותיו הרבים של צבע השמנת בצורה מיטבית, להתאים אותו למאפיינים של הבית ו"לתרגם" את התדמית והאווירה שמעוניינים ליצור בעלי הבית לאלמנטים טכניים.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!