עיצוב הבית בצבע כסף

עיצוב הבית בצבע כסף
מה עולה בראשכם, כשאתם מדמיינים את גוון הכסף? סביר מאד להניח, בהקשר הזה, שהקונוטציות העיקריות הן של יוקרה, אולי אפילו הרגשה מלכותית.

כשמדברים על השימוש בגוון הכסף כחלק מעיצוב הבית, לעומת זאת, ניתן להבחין שהצבע הכסוף ממש אינו נחלתם של בתי העשירים בלבד. זוהי אחת המגמות החמות ביותר כיום בתחום העיצוב. אנחנו ננסה להבין מדוע.

כך הכסף נכנס לתמונה

גוון הכסף, מיותר אולי לציין, נתפס אצלנו כמעט תמיד כחיובי: וכי איך אפשר אחרת, כאשר זהו הגוון שמאפיין תכשיטים או חפצים אומנותיים יוקרתיים? לכן, חשוב להבין כיצד ניתן לצבוע גם את הבית שלכם בכסף.

האפשרות הראשונה, כמובן, היא פשוט לרכוש מספר הולך וגובר של פריטים שזהו הגוון שלהם. פריטים מבוססי כסף, יהיו מאופיינים בברק ובסגנון ייחודיים, וייצרו תמיד תשומת לב חיובית בקרב כל מי שמגיע לבית. כשבוחרים בשידה בגוון הכסף, או אפילו באגרטל, ניתן להיות בטוחים כי מראה הבית משופר במידה לא מבוטלת.

עיצוב הבית בגוון הכסף ממשיך גם כשמתבוננים על גופי התאורה, שמטבע הדברים צריכים להיכלל בו. במקרה הזו, הכסף יביא ליצירת תחושה מלכותית לכל דבר ועניין, עד להפיכת אביזרי התאורה עצמם ללא פחות מאשר "תכשיטים". המראה שמתקבל הוא אלגנטי ומרשים לכל הדעות.

בשנים האחרונות, הולך הכסף ומשתלט גם על רהיטים מסוגים שונים. גם אם רהיטים מכסף יקרים בכל קנה מידה, ניתן להקנות למעשה לכל סוג של רהיט את הגוון הזה: צביעה בכסף של רהיט עשוי עץ, למשל, משתלבת פעמים רבות במגמת העיצוב של בתים. זאת ועוד, בכוחו של שילוב זה ליצור מספר אווירות מקבילות, ולשלב בין מראה מסורתי ו"כפרי" למראה מתקדם, דינמי ודרמטי הרבה יותר.

ומה עם הקירות?

כשמדברים על עיצוב הבית בצבע כסף, ברור שיכולה לבוא התייחסות של ממש גם לקירות הבית. בלא מעט בתים, הקירות נצבעים בגוון הכסף, מה שמגביר עוד יותר את כל התחושות שהוזכרו קודם לכן. אם אתם חוששים במראה "מתכתי" מדי, תוכלו לצבוע רק קירות מסוימים בבית בגוון הכסף, או לחילופין לשלב אותו עם גוונים משלימים אחרים. כי כפי שתראו מיד, הכסף משתלב היטב עם לא מעט גוונים.

הסוד הוא בשילובים

יחד עם הנאמר מעלה, חשוב לתת את הדעת על נקודה מרכזית, והיא שאין הכוונה שלנו שכל הבית שלכם צריך להיות מבוסס על טהרת הכסף. נהפוך אותו, פעמים רבות המראה המתקבל הופך לאסתטי יותר כאשר הכסף מבוסס עם גוונים משלימים אחרים.

השילוב שבין צבע הכסף לגוונים לבנים או אפורים, למשל, יכול להביא למגוון רחב של תחושות המתקבלות בעת ביקור בבית, רובן ככולן חיוביות. מן העבר השני של המשוואה, גם שילוב שבין שחור לכסף עובד תמיד. השאלה, כמו בכל עיצוב הבית, היא לאיזו אווירה אתם מצפים, ומהם המאפיינים המובנים של הבית בו אתם מתגוררים.

אז איך מתחילים?

לעיצוב הבית בצבע הכסף, אם כן, רשימה ארוכה של יתרונות. אלא שזהו צבע עז, שרחוק מלהיות נייטרלי. ממש כמו במקרה של זהב, חשוב לבצע את העיצוב במידה הראויה, ומומלץ שלא להגזים איתם יתר על המידה. עקב כך, מומחים רבים לעיצוב הבית ממליצים להשתמש בכסף כחלק מהותי בעיצוב, אך לא בהכרח להסתמך עליו כמרכיב הדומיננטי.

מרגישים מבולבלים? אינכם יודעים מה לעשות? ברור שמעצב פנים יוכל לעשות לכם קצת סדר בבלאגן. הזמינו ייעוץ של מעצב מקצועי, והקשיבו לעצות שלו ביחס לשילוב הכסף בבית שלכם: הן מבחינת הפריטים, הרהיטים והגוונים שכבר נמצאים בו, והן בכל הנוגע לשאיפות ולרצונות שלכם ביחס לאווירה בבית.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!