הטרנדים האחרונים בעולם השטיחים

טכנולוגיית אריגת שטיחים הגיעה לאירופה, בעיקר מאזור מזרח אסיה, כבר במאה ה-10, אך לאורך מאות בשנים, התייחסו אל השטיחים כיצירת אומנות אקזוטית, ועיקר השימוש בהם היה לתלייה בתצוגה או כמפת שולחן. במהלך המאה ה-18 הפכו השטיחים לחלק שימושי, מהותי ובלתי נפרד מעיצוב בתים – השטיחים שנפרשו על רצפת החדר, היוו סימנים להפרדת חללים בבית, שימשו כמבודדי קור הכרחיים וגם כמבודדי רעשים. לאורך ההיסטוריה וברחבי העולם כולו, ערכם האומנותי של שטיחים לא נמוג, וכיום אנחנו רואים שימוש בשטיחים כפריטי עיצוב אהובים וטרנדיים.

 

למה שטיח?

כבר אלפי שנים שהשטיח לא יצא מהאופנה – סגנונות ושימושים השתנו, טכנולוגיות התפתחו אבל כבר דורי דורות מקפידים על שטיח פרוש על הרצפה, בחלק מחדרי הבית אם לא בכולם. כאמור, הסיבות לשימוש בשטיחים, השתנו במהלך השנים, אבל שטיחים מודרניים עונים היום כמעט על כל היתרונות שמביא שטיח אל החדר בו הוא פרוש. הם מספקים תחושה ביתית ונעימה, שמאפשרת לילדים לשחק בהנאה. הם מעניקים בטיחות ונוחות בגובה הרצפה ותחושת חמימות נעימה בחודשים הקרים בהיותם מבודדי קור. הם מספקים הגנה על הרצפה מפני נזקים שעלולים להיגרם לה, ומעניקים תמיכה ויציבות לרהיטים שממוקמים עליהם, וכן בהחלט – הם מהווים תוספת מרהיבה לעיצוב הבית, בזכות צבע וטקסטורה.

 

טרנדים מוכרים

ישנם טרנדים בתחום השטיחים, שמלווים אותנו כבר שנים רבות. לפעמים השם משתנה, כלומר ייתכן שבבית של זוג צעיר נמצא שטיח צבעוני, מעוצב גאומטרית בדיוק באותה הדוגמה של השטיח שהיה באחד מבתי ילדותם, רק שאז קראו לו שטיח עם דוגמה והיום מדובר בשטיח רטרו. המבט אל העיצובים של האתמול, מתממש גם בשטיחי וינטג', שמחקים את דוגמת אריגת השטיחים המסורתית של טורקיה, פרס ועוד, באמצעים מודרניים. יש כמובן גם אנשים שיבחרו לשלם מחיר גבוה ולפרוש בביתם שטיח מקורי כסמל סטטוס או כיצירת אמנות. טרנד נוסף שממשיך ללוות אותנו הוא השטיחים הנוחים במיוחד, ביניהם שטיחי ה"שאגי" האהובים – אין ספק שהיום נעים ללטף גם שטיחים.

 

טרנדים חדשים

הטרנדים שמובילים בשנים האחרונות את תחום השטיחים עוסקים גם במראה השטיחים, גם באופן השימוש בהם וגם באופן שבו הוכנו. המראה הטרנדי של שטיחים היום הוא מראה צבעוני מאוד, לא בהכרח צבעוניות בשטיח יחיד אלא צביעה רוויה מאוד שתוצאתה שטיחים בצבעים חזקים, שמהווים מוקד עיצובי דומיננטי ברוב החדרים.

טרנד נוסף הקשור במראה השטיחים עוסק בצורתם. נדמה שאחרי שמעצבי השטיחים יצאו מהמרובע של השטיח, הם יוצאים עכשיו גם מהמעגל וניתן למצוא שטיחים בצורות ייחודיות שונות וכן שטיחים אמורפיים, נטולי צורה ברורה. הטרנד האחרון במראה השטיחים עוסק בטקסטורה של השטיח, ומציג שטיחים במרקמים משתנים שמוסיפים עניין גם למראה השטיחים.

 

טרנדים לא עיצוביים

מראה השטיחים מגיב במהירות לטרנדים המשתנים, אבל גם בתחומים שאינם קשורים לעיצוב השטיחים, ניתן להבחין בטרנדים שמתגבשים במשך שנים.

הטרנד הראשון הוא ייצור בר קיימא. טרנד הקיימות השתלט על עולם השטיחים, ובמסגרתו אפשר למצוא שפע חדש של שטיחים ארוגים בעבודת יד, במטרה להפחית את טביעת האצבע האקולוגית של הייצור במפעלים. בנוסף, אנו רואים גם שינוי בחומרי גלם ובהעדפה ברורה לחומרים טבעיים, שעברו מינימום של תהליכי עיבוד. תחום הקיימות משתלב לעתים גם בשטיחים עצמם, בדמות דוגמה טבעית של צמחיה, למשל או בבחירה בצבעים טבעיים ושקטים.

הטרנד הנוסף שמוביל כעת את עולם השטיחים הוא השימוש בשטיחים לתיחום: אם בעבר, בסלון היו פרושים שטיחים לסלון, היום השטיח הוא הכלי המארגן של הסלון ש"אוסף" את כל חלקי העיצוב השונים ומייצר צורה וגבול ברור של החללים בבית – כך למשל יכול שטיח שמחולק לשני צבעים לשמש לחלוקה פיזית בחדרי משחקים.

 

מהבית של השטיחים אל הבית שלך

אתר המכירה של קרפטים שטיחים מאפשר לכם להוסיף שטיחים, ממיטב הטרנדים העכשוויים, אל עיצוב הבית שלכם. אם אתם מחפשים דווקא שטיחים שאינם נחשבים טרנדיים כעת אבל מתאימים בדיוק עבורכם ועבור ביתכם – גם אותם תוכלו למצוא במגוון המרהיב של קרפטים. המבחר הרב מאפשר לכם לבחור את השטיח המושלם עבורכם, מבלי להיקלע להוצאה גדולה. המחירים המפתיעים של השטיחים באתר קרפטים יאפשר לכם לבחור את השטיח המושלם עבור כל אחד מחדרי הבית. כמו כן, תוכלו להחליף את השטיח מדי תקופה, כדי לייצר, בזמן קצר ובהוצאה סבירה, שינוי ממשי במראה החדר.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!