הכירו: עיצוב הבית בסגנון נורדי-סקנדינבי

החורפים המושלגים, הכמיהה לאור יום חיוני גם במהלך העונה הקרה, הפשטות המינימליסטית והקסם של החומרים הטבעיים. על אף השוני במנטאליות ובתנאי מזג האוויר, העיצוב הנורדי סקנדינבי אומץ בחום על ידי הישראלים אשר חובבים מרחב ואווריריות, פונקציונאליות ואסתטיקה נקייה, לא פחות מהתושבים באזור הצפוני של אירופה. יש משהו בסגנון זה שמאיר את המרחב ומאיר את החיים!

הסגנון הנורדי, צעד אחר צעד

כדי באמת להפיח חיים בסביבת המגורים על פי העקרונות הסקנדינביים, כדאי להכיר מקרוב את המאפיינים של השיק הנורדי וה-DNA הייחודי שלו ולאחר מכן לתכנן את הבית על פיו ולבחור בקפידה את הפריטים המעוצבים שיאכלסו את המרחב. תוך דגש על פריטים שנוצרו בהשראה או ממש הגיעו מארצות המקור.

נתחיל בסקירה קצרה: עיצוב לבית נורדי סקנדינבי ידוע לפני הכל בקווים נקיים ומובחנים, סימטריה ברורה, בחירה מדויקת של כל פריט ופריט תוך דגש על מינימליזם בגישת "פחות זה יותר". אין צורך להעמיס אלא כדאי שלכל פריט יהיה את מקומו הייחודי במרחב הכולל. פלטת הגוונים של סגנון זה שקטה, מאופקת וסולידית בדמותם של גוונים ניטראליים ופסטליים, בהירים ורכים, זאת על מנת למקסם את האור וליצור תחושה של פתיחות מקסימלית. מבחינת חומרי גלם, הדגש המרכזי הוא על חומרים אורגניים ומקסימום טבעיים הן מבחינת פריטי הטקסטיל שנועדו להלבשת החלל והן מבחינת פריטי עיצוב וריהוט שימושיים. החוץ שמתמזג עם הפנים וייבוא הטבע אל החלל מורגש בכל פרט מהווילונות ועד שידות צד מעץ. החיבור לטבע מוסיף גם נגיעה של חמימות ואותנטיות לסביבת המגורים. בין היתר, עץ, מתכות, צמר. התודעה הסביבתית באזורים אלה היא מאוד גבוהה תוך שמירה על כדור הארץ ושימור בחומרים ממוחזרים ומבוססים על תפיסת הקיימות. התאורה עצמה רכה ונעימה שמפצה על היעדר של אור טבעי מבחוץ כולל גופי תאורה מינימליסטיים ודקיקים. הדגש הוא על עיצוב על זמני שצולח את מבחן הזמן גם אם הוא מודרני יותר מאשר קלאסי.

פרקטיות – שם המשחק

האסתטיקה הנקייה והמובחנת אינה לבדה וניתן לראות שהעיצוב הנורדי גם בעל מאפיינים של פונקציונאליות כך שהוא לא רק יפה, הוא גם שימושי. זאת תוך שימת דגש על חוויית המשתמש וארגון והכנסת סדר לבית כולו, כדי שהוא יוכל לתפקד בדינאמיות של החיים. הוא נועד לשמירה על ארגון מגוון פתרונות אחסון שמעוצבים בהשראתו ומצד אחד, בעלי תרומה וויזואלית ומצד שני, פרקטיים להפליא. הימנעות מגודש או מקישוטיות יתר וקווים ישרים. שידות צד, שולחנות סלון, מדפים לספרים או חפצי נוי.

טיפים לעיצוב נורדי באקלים הים תיכוני

בבואכם לעצב את הבית או חדרים נבחרים בהשראת העיצוב הנורדי סקנדינבי חשבו על מיקומים אסטרטגיים במרחב לטובת הרהיטים, כך שיזכו לככב באור הזרקורים במיקום המדויק שלכם. בחרו רהיטים איכותיים ועמידים שמוסיפים לתחושת האווריריות בחלל בעלי קווים נקיים בצביון נקי מובחן וכאלה הכוללים גם פתרונות אחסון למניעת בלגן ושמירה על הסדר. ישנם פריטי עיצוב מודולאריים ורב תכליתיים שמאפשרים לחסוך בשטח כמו מדפים, שידות צד, שולחנות הכוללים מגירות. צורת הריהוט היא סימטרית שמאפשרת איזון וזרימה. העדיפו פלטת צבעים על טהרת הלבן, העץ הבהיר, אפרפר שמתמזגים עם כל צבע אחר ושומרים על על-זמניות. באתר bring תוכלו להיחשף לעושר רב של פריטים שעוצבו על פי הקונספט הסקנדינבי משולחנות סלון מעץ אלון מלא דרך ספסלים אלגנטיים ועד מדפים מרחפים עשויים מאלומיניום בקווים דקיקים, פריטי טקסטיל להוספת נגיעה של רכות וחמימות 100% כותנה אורגנית, שטיחי צמר הנארגו בעבודת יד יצירתית ועד מתלים דקורטיביים שאפשר לתלות בקומפוזיציה משתנה.

עיצוב הבית

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!