עיצוב בית מודרני עשו זאת בעצמכם

בעידן בו הסגנון האישי והפונקציונליות מתלכדים, עיצוב הבית המודרני בולט בקווים נקיים, מינימליזם ושם דגש על חללים פתוחים ומלאי אור. זה הזמן לצאת למסע עיצוב בית מודרני ולהביא לחיים שלנו טאץ׳ נקי ומרגש שתמיד כיף להיכנס אליו. במדריך זה נציע טיפים מעשיים ורעיונות חדשניים המתאימים לכל מי שרוצה לשנות את חלל המגורים באופן עצמאי ולאמץ את הפשטות והאלגנטיות של העיצוב המודרני.

הצעד הראשון במסע לעיצוב הבית המודרני הוא הבנת עקרונות הליבה של הסגנון העיצובי. מדובר בגישה מינימליסטית המתמקדת בפשטות, פלטת צבעים ניטרלית ושילוב בין חומרים טבעיים ותעשייתיים. עיצוב זה מדגיש את הפונקציונליות, את הקווים הנקיים ומפרק את החלל במטרה ליצור תחושת פתיחות ושלווה.

 

תכנון הפרויקט כנקודת התחלה

תכנון יעיל הוא המפתח לפרויקט מוצלח של עיצוב בית מודרני באופן עצמאי. החל מהערכת השטח הנוכחי וקביעה אילו שינויים אפשריים ועל מה יש לשמור ועד לגורמים כמו תקציב, צריכים לבוא בחשבון כבר בתחילת הדרך.

כדאי לתכנן את התהליך, ליצור תעדוף למשימות השונות, לעבור בין החדרים השונים ולהחליט במה הכי חשוב להתמקד וזאת כדי שהפרויקט יהיה בתנועה מתמדת ולא יתיש לרגע. כבר בשלב זה כדאי להכיר את הטיפים לעיצוב המודרני:

  • פלטת צבעים – יש להעדיף פלטת צבעים ניטרלית עם גווני לבן, בז׳ ואפור וזאת כדי ליצור מראה נקי ולא עמוס.
  • ריהוט פונקציונלי – הריהוט יכול להיות מרשים ובו זמנית לביות פונקציונלי כשיש לזכור שהוא צריך לשרת את המרחב עם קווים פשוטים וישרים.
  • תאורה – ככל האפשר רצוי להכניס לבית כמה שיותר אור טבעי ולהשתמש בגופי תאורה פשוטים אך אלגנטיים שישלימו את המראה המינימליסטי.
  • אלמנטים דקורטיביים – אין כל בעיה עם דקורציה כל עוד היא לא משתלטת על המרחב כשמומלץ לחשוב על אומנות מונוכרומטית, אלמנטים תעשייתיים וצורות גיאומטריות.

 

טיפול נקודתי לעומת עיצוב כל הבית

בהתאם למצב הנוכחי של הבית יש לקבל את ההחלטה האם הכוונה היא לטפל בחלק מהבית או בכולו. לא חייבים לעצב את כל החדרים בבת אחת ובפרויקטים שנעשים באופן עצמאי מומלץ להתייחס כל פעם לחלל אחר. התחלה טובה תהיה מאזור הסלון והחללים הפתוחים של הבית. אם המטבח לא עומד לעבור שיפוץ אפשר עדיין ליצור בו שינויים עם תאורה מתאימה, יצירת מקומות אחסון חכמים וסידור כללי שלו.

כל מקום מרכזי בבית, שמרכז את כל בני הבית ומקבל אליו אורחים, משאיר את האימפקט הגדול ביותר ולכן יהיה נכון לטפל בו קודם. לאחר מכן אפשר להתייחס לחדרי הרחצה כשצבע מתאים, פתרונות אחסון, ניקיון והכנסת פריטים מודרניים אך מרשימים יכולים לעשות את ההבדל. מגבות חדשות, נרות, מדפים ואפילו תמונה יכולים כולם לעשות הבדל משמעותי בחדרי הרחצה.

המאמר נכתב בשיתוף www.ipac.co.il ובא לתת ייעוץ והשראה לעיצוב הבית.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!