הקשר בין יזמות, נדל"ן ועיצוב פנים

אפשר למצוא סיבות רבות לביקוש הנוכחי לחדש את הבית, הדירה, העסק או המשרד. ישנן סיבות רבות שמובילות תהליך של חידוש בעיצוב הפנים בקרב הציבור הרחב. כאן לא נתמקד בכל הסיבות שכן יש לנו מטרה אחרת. בשורות הבאות נבקש לדון בקשר שבין עיצוב פנים, נדל"ן ויזמות.

סטארט אפ בנדל"ן

בעשרים השנים האחרונות, יזמי הייטק קיבלו את מרכז הבמה. החברות הנוצצות והמצליחות, רווחי העתק של האקזיטים, רעיונות כמו חדשנות, הובלה טכנולוגית, כל זה מסחרר את הדמיון. אבל כאן אנו מבקשים להזכיר כי לימודי יזמות ומהלכים עסקיים  מרתקים, אינם נחלת ההייטקיסטים או הסטארט אפיסטים בלבד. אנו סבורים כי יזם, שרוצה להגיע להישגים וגם להפיק מכך רווח, אך פונה לנדל"ן, חשוב לא פחות מאשר יזמים טכנולוגיים. אמנם נדלניסטים שהם יזמים בתחומם כנראה לא יגיעו לאקזיט טכנולוגי, אולם הם בהחלט ישפיעו על איכות החיים ועל רמת החיים של לא מעט אנשים.

להרוויח משיפור תרבות המגורים

כעת נחדד יותר את הקשר בין יזמות, נדל"ן ועיצוב פנים. כל אחד שגר בבית או בדירה, עשוי להשתמש בעיצוב פנים, על מנת לשפר את סביבת המגורים. אבל כאשר אנו מוסיפים לתמונה את היזמות, הרי שכאן ניתן לספק הגדרה מעניינת. יזמי נדל"ן עשויים להרוויח על בסיס התשוקה של אנשים רבים לשפר את תרבות המגורים מבלי להתאמץ.

ניקח לדוגמא יזם שמבין כי העיצוב של דירות ישנות זה לא משהו שמעורר התרגשות מיוחדת, בלשון המעטה. יותר מכך, עיצוב מיושן עלול שלא להתאם לסגנון החיים המודרני או לצרכים של משפחה בימינו. יזם שמבין זאת, עשוי לחפש, לאתר ולרכוש דירות או נכסים אחרים, מתוך הבנה שניתן להשביח אותם באופן מהותי תוך מקצה שיפורים בעיצוב הפנים.

על היזם לבצע חישובים מדוקדקים, כך שעלות הנכס, ביחד עם עלות השיפוץ ועם עלות עיצוב הפנים או העיצוב האדריכלי, עדיין ישאירו בידיו רווח יזמי נאה. יזמים מוצלחים בתחום זה עשויים להוביל כמה וכמה פרויקטים מסוג זה במקביל. הם רוכשים נכסים שאותם הם משפצים על ידי צוות עובדים קבוע או על ידי קבלני ביצוע משתנים. חלק מהיזמים מתמחים ביזמות של התחדשות עירונית. כלומר, הם לא רק משביחים נכסים על ידי עצוב הפנים, אלא ממש משנים את הנכס מהיסוד. בהתחדשות עירונית, למשל תמ"א 38 או פינוי בינוי, מבנים ישנים הופכים למחודשים אך גם שונים. לעיתים מוספים להם אגפים או קומות. לעיתים הורסים את המבנה מהיסוד ובונים מבנה חדש לחלוטין, יוקרה עדכנית וגימור איכותי (לצד בנייה בתקן חדיש כגון בניה ירוקה).

אז אם נסכם, מבלי לגרוע מכבודם של יזמי ההייטק, יזמי נדל"ן תורמים לא מעט לסביבת החיים והמגורים. השבחת נכסים, לעיתים שימור נכסים והתחדשות עירונית, מכניסים הרבה עיצוב והרבה יופי לחיים.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
וילונות בד

איך לשדרג את עיצוב הבית עם וילונות בד?

וילונות הם אחד הדברים החשובים ביותר בעיצוב הבית. הם תורמים רבות לאווירה ויש להם גם תפקיד שימושי. וילונות יפים ומתאימים לעיצוב הבית מעניקים לחלל נופך נפלא של תחושת נעימות וחמימות. . במאמר זה נדבר על החשיבות של וילונות בבית ואיך נבחר את הוילונות הכי מתאימים לבית שלנו.

למאמר המלא »
כלי עבודה

איך נבחר את מסור השולחן שמתאים לנו

מחפשים מסור שולחן מקצועי? לפני שאתם ממהרים לרכוש את המסור הראשון שיוצע לכם, חשוב שתכירו את סוגי המסורים השונים על כלל ההבדלים ביניהם. כיום יש לא מעט סוגים שונים של מסורים המיועדים לצרכים משתנים. איך תדעו לבחור נכון? ריכזנו עבורכם את כל הדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר לפני שאתם יוצאים לרכוש את המסור שלכם.

למאמר המלא »
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!