כיצד יש להיערך לעבודות שיפוצים בבית?

כיצד יש להיערך לעבודות שיפוצים בבית?

שיפוצים בבית הם כמעט תמיד מורכבים ואין זה משנה האם משפצים חדר אחד או את הבית כולו – כמעט תמיד התהליך יכלול לא מעט בלגן ולכלוך. האם יש דרך למנוע קצת את הבלגן, לזרז את התהליכים השונים ולהפוך אותם לפשוטים יותר? הכנו לכם כמה טיפים שיסייעו לצלוח את התקופה.

פינוי הרהיטים ופרטי הנוי

לפני שמזמינים שיפוצניק יש לדאוג לכל החפצים והרהיטים שנמצאים באזור השיפוץ. פינוי הרהיטים מאפשר לקבלנים ולפועלים לתכנן ולבצע את העבודות בצורה יעילה ובלתי מוגבלת, היא מקצרת משמעותית את זמן העבודה ומסייעת לשמור על החפצים והרהיטים. כמו כן, פינוי הרהיטים מקנה לכם את הזמן והמרחב הנדרשים לתכנון העיצוב החדש. בנוסף, במידה ואתם מתכננים לרכוש רהיטים חדשים, פינוי הרהיטים הישנים יסייע להכיל את הרהיטים החדשים בקלות ובנוחות.

בחירת המקום המתאים לשהות בו בזמן השיפוצים

שיפוצים יכולים להיות קצרים וממוקדים ולקחת כמה ימים בלבד או שבוע והם יכולים להיות גם מורכבים ביותר ולקחת חודש ואף יותר. לפני עבודה עם קבלן שיפוצים כדאי לשקול היכן להתארח במהלך העבודות. במקרה של שיפוץ מרחבים גדולים בבית, כמו מטבח או אמבטיה, יתכן ותצטרכו למצוא מקום חלופי לתקופת השיפוץ. זו יכולה להיות דירה אחרת להשכרה, אירוח באחד מבתי בני המשפחה שנמצאים באזור או אפילו שכירת צימר. מדוע מומלץ לצאת מהבית בזמן השיפוצים? הדבר כמובן תלוי בתוכנית השיפוץ, אך גם כאשר מדובר על שיפוץ מטבח או מקלחות – בדרך כלל הדבר לא מאפשר את המגורים במקום.

פינוי פסולת הבניה

כאשר קבלן רשום בשיפוצים יש לזכור שהבית והחצר יכולים להיות מלוכלכים מאוד. פינוי פסולת הבניה הוא צעד חשוב בתהליך שיפוץ ודורש תכנון מוקדם. עליכם לבחון מהי כמות הפסולת שמצופה להיות ולתכנן את ההובלה שלה מהמקום אל אתר פסולת מורשה. ישנן אפשרויות שונות לפינוי פסולת הבניה, כולל שימוש בהובלה מטעם קבלן שיפוצים עמו אתם עובדים או שכירת שירות נפרד שכזה.

תכנון התקציב

אחרון אך לא פחות חשוב הוא תכנון התקציב עבור השיפוץ. מדובר על חלק בלתי נפרד וחשוב מהתהליך, עליכם להעריך את ההוצאות הצפויות ולתכנן את התקציב הנדרש לפרויקט. יש לקחת בחשבון שינויים ותיקונים שעשויים להתרחש במהלך השיפוץ ולהיות מוכנים להתאים את התקציב בהתאם, עם זאת, רצוי שלא לסטות מהתקציב המתוכנן ולהשאיר כסף למרווח הטעויות. כמו כן, חשוב לתאם ולקבוע מראש את הזמנים מול קבלן רשום ואת התנאים המדויקים לעבודה עמו. הדבר יבטיח תהליך חלק עם כל שיפוצניק ויכולת להתמודד עם בעיות ושינויים שעשויים להתרחש במהלך הדרך.

בסופו של דבר המטרה העיקרית שלכם תהיה שהשיפוץ יתבצע על הצד הטוב ביותר, במהירות ועם כמה שפחות תקלות – אם תפעלו על פי העצות כאן תוכלו לחסוך לעצמכם לא מעט כאב ראש וליהנות מבית משופץ בהתאם לסטנדרט הבניה הגבוה של היום.

www.hashiputznik.com

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
וילונות בד

איך לשדרג את עיצוב הבית עם וילונות בד?

וילונות הם אחד הדברים החשובים ביותר בעיצוב הבית. הם תורמים רבות לאווירה ויש להם גם תפקיד שימושי. וילונות יפים ומתאימים לעיצוב הבית מעניקים לחלל נופך נפלא של תחושת נעימות וחמימות. . במאמר זה נדבר על החשיבות של וילונות בבית ואיך נבחר את הוילונות הכי מתאימים לבית שלנו.

למאמר המלא »
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!