למה כדאי לבחור באריחי גרניט פורצלן?

גרניט פורצלן מהווה למעשה סוג של אריח קרמיקה על אף שהוא נתפס כסוג אחר לגמרי. מדובר על אריח אשר עשוי חרסינה, לעיתים מזוגג ולעיתים לא מזוגג, הוא עמיד וחזק הרבה יותר מאריח קרמיקה רגיל. מדובר על סוג הריצוף הפופולארי ביותר בישראל כיום וזאת בשל השילוב בין עמידות גבוהה לבין מחיר סביר. אריחי גרניט פורצלן מגיעים במגוון רחב מאוד של דגמים, בגדלים שונים, בעוביים שונים ובטקסטורות שונות אשר מאפשרות סוגים שונים של סגנונות עיצוביים שונים וכן של צרכים פרקטיים בבית.

אריחי גרניט פורצלן הם אריחים אשר שייכים למשפחת אריחי הקרמיקה, אולם בשל טכניקת הייצור המיוחדת שלהם הם איכותיים ביותר ובעלי מקדם שחיקה כגבוה יותר, מה שהופך אותם לבחירה המועדפת על כל המשפצים. אפילו בקריית הוותיקן שמהווה את מקום מושבו של האפיפיור, הבניינים העתיקים שופצו בגרניט פורצלן.

מה ההבדל בין גרניט פורצלן לבין קרמיקה?

אריח גרניט פורצלן הוא סוג של אריח קרמיקה, אך הוא חזק ממנו בהרבה והסיבה העיקרית לכך טמונה בהליך הייצור של האריח. לאחר שמערבבים את החומר הקרמי שממנו נוצר האריח גרניט פורצלן מוסיפים לתוכו צבע ושורפים אותו בטמפרטורה גבוה ביותר, כך שמבטיחים כי הוא יהיה אטום ברמה המקסימלית וכן שהצבע שלו יהיה יצוק לכל עובי האריח. מכיוון שמדובר על אריח חזק ועמיד יותר, מומלץ ביותר להשתמש בו עבור ריצוף ואילו קרמיקה תתאים יותר לחיפוי של קירות ששם אין צורך בעמידות למשקלים גבוהים.

סוגים של אריחי גרניט פורצלן

היתרון העיקרי של ריצוף בגרניט פורצלן הוא החוזק שלו ועל כן משתמשים בו בכל מקום שבו נדרש ריצוף חזק, אך מעבר לכך, בשל העובדה שהוא אטום ואיכותי הרי שהוא מתאים מאוד עבור חיפוי קירות אמבטיה וזאת בשל העובדה שמדובר על חדר לח ורטוב אשר יש צורך שהאריחים שבו לא יפגעו בשל המים והלחות. אריחי גרניט פורצלן עמידים בפני מים ועל כן הם מהווים את האריחים האידאליים לחיפוי בחדר זה.

חשוב לדעת כי האריחים הללו מיוצרים בשתי שיטות:

אריח עם גוף מלא שהוא יקר, עבה, חזק ואיכותי במיוחד ואריח עם חצי גוף שהוא יותר זול ופחות חזק והוא מתאים בעיקר לציפוי קירות. ככל שאיכות האריח גבוהה יותר וככל שהוא עמיד יותר כך הוא יהיה גם יקר יותר. כאמור, יש מקומות שבהם יש חשיבות רבה לריצוף באריחים עמידים בפני שחיקה ורטיבות למשל בבריכות או במוסכים ועל כן יש להשתמש באריח עם הגוף המלא, אך בתים פרטיים לא פעם יספיק גם לחדרים הרטובים בבית אריח עם חצי גוף. יחד עם זאת, איש המקצוע אשר תבחרו בו עבור חיפוי קירות ביתכם הוא זה שידע איזה אריחים בדיוק להתאים לכל חדר בביתכם.

מהו אריח מלוטש?

אריח גרניט פורצלן מלוטש הוא אריח שניתן ללטש ואז הוא נעשה מבריק יותר, אך חשוב לדעת שהאריחים שניתן ללטש הם אריחים איכותיים בעלי גוף מלא. אריחי גרניט פורצלן מלוטשים הם עמידים מאוד אפילו בפני כימיקלים, כמו כן הליטוש משפר את כושר האטימות שלו. אריחים מעין אלה מתאימים מאוד לריצוף של מבנים תעשייתיים לרבות מפעלי מזון ותרופות, מטבחים ומסעדות, מוסכים, מוסדות חינוך, קניונים, בריכות שחייה ועוד.

סוגי גימור לאריחי גרניט פורצלן

חשוב לדעת כי קיימים 3 סוגים נפוצים לגימור של אריחי גרניט פורצלן כאשר כל אחד מהשלושה מעניק מראה שונה לחלל ולכל אחד יתרונות וחסרונות. בבואכם לבחור את סוג הגימור לאריחים הללו עבור ביתכם עליכם להתחשב בכמה דברים שהם: הטעם האישי של דיירי הבית, אורח החיים בבית, העדפה לטקסטורה מסוימת, גודל חלל, התאורה הטבעית בחלל, בטיחות ועוד.

ריצוף בגימור מבריק הוא ריצוף בעל מראה מודרני ואפשר לומר אפילו הייטקיסטי.. החזרת האור, ההשתקפות והברק מעניקים לחדר מראה מואר, יוקרתי וזוהר. למי שאוהב את המראה הזה ואת התחושה שהוא מעניק זוהי בהחלט בחירה מתאימה. אריחים מברקים הם בעלי יתרונות רבים לרבות הם הופכים חדרים קטנים לגדולים יותר שכן הם מחזירים את האור הפוגע בהם ובכך מאפשרים יותר לאור להתפזר סביב החדר, הם פותחים חללים קטנים וגורמים לעין לחוש אותם כגדולים יותר מכפי שהם באמת. מעבר לכך הם הופכים חדרים חשוכים לבהירים ומוארים יותר והם קלים לניקוי.

ריצוף בגימור מט הוא בעל מראה כפרי וטבעי, הוא יוצר אווירה רגועה ושלווה והוא בעל אחיזה טובה יותר ואיננו מצריך ניקיון באופן תכוף. אריחים אלה מופיעים במגוון טקסטורות דוגמאות וצבעים וניתן להתאים אותם לכל חדר.

ריצוף בגימור לפטו הוא משטח אשר נותן תחושה של רצפה מבריקה אך היא תראה פחות מלוטשת ובעלת מראה רך יותר. במילים אחרות הרצפה תראה מבריקה אך הברק יהיה מעודן. אריחים מהסוג המדובר לא מסגירים כל לכלוך קטן כפי שקורה באריחים חלקים ורמת הליטוש שלהם תשתנה בהתאם ליצרן. בשוק ניתן למצוא את כל מגוון האריחים אשר נראים כמעט מלוטשים וחלקים ועד כאל שקרובים יותר למראה מחוספס.

 

 

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
וילונות בד

איך לשדרג את עיצוב הבית עם וילונות בד?

וילונות הם אחד הדברים החשובים ביותר בעיצוב הבית. הם תורמים רבות לאווירה ויש להם גם תפקיד שימושי. וילונות יפים ומתאימים לעיצוב הבית מעניקים לחלל נופך נפלא של תחושת נעימות וחמימות. . במאמר זה נדבר על החשיבות של וילונות בבית ואיך נבחר את הוילונות הכי מתאימים לבית שלנו.

למאמר המלא »
כלי עבודה

איך נבחר את מסור השולחן שמתאים לנו

מחפשים מסור שולחן מקצועי? לפני שאתם ממהרים לרכוש את המסור הראשון שיוצע לכם, חשוב שתכירו את סוגי המסורים השונים על כלל ההבדלים ביניהם. כיום יש לא מעט סוגים שונים של מסורים המיועדים לצרכים משתנים. איך תדעו לבחור נכון? ריכזנו עבורכם את כל הדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר לפני שאתם יוצאים לרכוש את המסור שלכם.

למאמר המלא »
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!