מה עושה הנדסאי אדריכלות

אנשים המעוניינים בתחום האדריכלות מהכיוון הטכנולוגי שלו יוכלו ללמוד במסגרת לימודי הנדסאי אדריכלות ולמצוא את מקומם בשוק התעסוקה בתפקידים מובילים. מדובר על אחד מתחומי הלימוד המבוקשים בתחום ההנדסאות כיוון שהוא משלב בין כמה עולמות – ההנדסה, הבנייה והאומנות. אז מה ההבדל בין לימודי הנדסאי אדריכלות לבין לימודי אדריכלות ובאילו מקצועות אפשר להשתלב אחרי הלימודים? הכנו לך כתבה מקיפה עם כל הפרטים. 

הבדלים בין הנדסאי אדריכלות לאדריכלות

לימודי הנדסאי הם לימודים מקצועיים שאורכים לרוב שנתיים, כאשר לימודי אדריכלות לתואר אורכים לפחות שלוש שנים, ובמסלולים מסוימים ארבע שנים. מי שמעוניין להיות אדריכל על כל המשתמע מכך ימצא שהלימודים המקיפים מתאימים לו, אך מי שמעוניין לעסוק בצד הטכני לצד האומנותי וליהנות ממסגרת לימודים קצרה יחסית עם אופק תעסוקתי מגוון ימצא שלימודי הנדסאי מתאימים לו באופן מדויק. 

אילו כלים הלימודים מעניקים לבוגרים במגמה הנדסאי אדריכלות

הנדסאי אדריכלות עוסק בתכנון מבנים עד ארבע קומות והכלים המוענקים לבוגרי הלימודים הם רבים. הם כוללים בין היתר את עבודת האדריכלות מחוץ למבנה ובתוכו, כל זאת תוך התחשבות בתכנון על כל גווניו. הוא כולל נקודת מבט רחבה על הפונקציות השונות אותן ניתן למלא בעיצוב, כאשר הבוגרים מכירים לעומק את עקרונות התכנון האדריכלי, את עקרונות התכנון הכללי, את מערכות המבנה, את חומרי הבנייה השונים ואת התכנון ההנדסי. הבוגרים מכירים לעומק גם את תחום השרטוט הממוחשב ואת הטכניקות השונות לבניית דגמים, את תולדות העיצוב והאדריכלות, כיצד מבצעים את פנים המבנה, כיצד לעצב ריהוט, את תחום הבטיחות בעבודה, את עקרונות הבניה הירוקה והתכנון האקלימי ועוד. 

מהם תחומי האחריות והפעילות בתפקידים השונים בשוק העבודה לבוגרי המגמה

בסיום לימודי הנדסאי אדריכלות במוסד מוכר ומפוקח על ידי התמ"ת ניתן ליהנות מקשת רחבה במיוחד של אפשרויות תעסוקה. בוגרי הלימודים יוכלו להשתלב בשלב ראשוני במסגרות עבודה קיימות של משרדי אדריכלות ותכנון ובמסגרות תעסוקה של סטודיו מעצבי פנים. המשרות שניתן לאייש באותם משרדים. 

כמובן שישנן לא מעט משרות ממשלתיות וציבוריות בהן ניתן להשתלב בסיום הלימודים, וניתן גם לפתוח משרד עצמאי ולהתחיל לעבוד בתור נותני שירות למשרדים בתחום האדריכלות ועיצוב הפנים או כמהנדסים בפרויקטים של בניה לצד משרדים אחרים העוסקים בתחום על גווניו השונים. 

להנדסאי אדריכלות כלים רבים אותם צברו במינימום זמן של לימודים. כלים אלה יכולים לסייע להם להשתלב במגוון רחב של תפקידים במשרדים שונים. בין היתר הם יכולים לעסוק בפיקוח על בניה לספק שירותי שרטוט ותכנון אדריכלי, לעסוק בתכנון פנים מקצועי עד לפרטים הקטנים ביותר, לספק שירות למוסדות שונים ועוד. 

מההנדסאי אדריכלות מצופה להיות יצירתי ובעל יחסי אנוש מצוינים שכן העבודה כוללת אינטראקציה רבה עם אנשי מקצוע ולקוחות מכל המגזרים. עליו לדעת לעבוד מול אנשי המקצוע השונים בתחום הבנייה, כמו שעליו לדעת לעבוד עם פקידים ממשלתיים ועם לקוחות שרוצים שהפרויקט שלהם יתקדם כאן ועכשיו. 

לסיכום, לימודי הנדסאי אדריכלות מומלצים לכל מי שיש לו את המשיכה לעולם האדריכלות עם הרצון לעסוק בצד הטכני והיצירתי שבו. הלימודים ממוקדים ומקנים את כל הכלים המשמעותיים לעבודה בתחום ואפשרויות התעסוקה מגוונות ונרחבות. 

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
וילונות בד

איך לשדרג את עיצוב הבית עם וילונות בד?

וילונות הם אחד הדברים החשובים ביותר בעיצוב הבית. הם תורמים רבות לאווירה ויש להם גם תפקיד שימושי. וילונות יפים ומתאימים לעיצוב הבית מעניקים לחלל נופך נפלא של תחושת נעימות וחמימות. . במאמר זה נדבר על החשיבות של וילונות בבית ואיך נבחר את הוילונות הכי מתאימים לבית שלנו.

למאמר המלא »
כלי עבודה

איך נבחר את מסור השולחן שמתאים לנו

מחפשים מסור שולחן מקצועי? לפני שאתם ממהרים לרכוש את המסור הראשון שיוצע לכם, חשוב שתכירו את סוגי המסורים השונים על כלל ההבדלים ביניהם. כיום יש לא מעט סוגים שונים של מסורים המיועדים לצרכים משתנים. איך תדעו לבחור נכון? ריכזנו עבורכם את כל הדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר לפני שאתם יוצאים לרכוש את המסור שלכם.

למאמר המלא »
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!