מיגון חדר קיים – האם זה אפשרי?

לצערנו בישראל אין די מבנים שיש להם ממ"ד בבית. החוק בישראל קובע כי כל בנייה חדשה מחויבת בהתקנת ממ"ד בבית, אך רוב הבתים בישראל הם מבנים ישנים שלא נדרשו לעמוד בתקן זה. מהצד השני, בארץ שלנו אנחנו חשופים לירי רקטות ופגיעות נוספות אשר פוגעות בשגרת החיים שלנו ואף מסכנות חיים. כדי לשמור על הבטיחות שלכם ושל ילדכם תוכלו להנות מפתרונות מיגון חדר קיים.

 

מיגון חדר קיים – מי צריך את זה?

למעלה מ-2 מיליון מבנים בארץ היום אינם מעניקים כל פתרון מיגון תקין. מיגון חדר קיים הוא פתרון זמין ובר השגה אשר יכול לצמצם את הסיכון שלכם באופן משמעותי. כיום הפתרון למי שאין ברשותו ממ"ד הוא לרוץ למקלט רחוק או להישאר בחדר המדרגות שזה פתרון אלטרנטיבי שעדיין נחשב בסיכון גבוה. ההנחיות של פיקוד העורף הן להגיע למרחב הכי מוגן שיש בזמן שעומד לרשותנו, מה שעלול להכניס רבים לפאניקה ואף לגרום לפגיעות גוף כתוצאה מלחץ. עבור משפחה עם ילדים קטנים או קשישים המצב הנתון אינו ריאלי ולכן התקנת מיגון חדר קיים הוא הפתרון הנכון ביותר.

 

פתרונות מיגון חדשים

כפי שציינו, בבתים רבים אין פתרונות מיגון או שפתרונות מיגון שונים מחייבים אותנו לעמוד אל מול בירוקרטיה נוקשה ומחירים כבדים. כחלק מהפתרונות המוצעים תוכלו לקבל: חלונות ממוגנים, דלתות ממוגנות, מיגון חלונות קיימים, מיגון מבנים ותשתיות ועוד. הפתרונות האלו אינם מצריכים אישורים בירוקרטיים ועומדים בכל הדרישות והתקנים. נכון, ממ"ד מספק את הפתרון הטוב ביותר אך לא כל אחד יכול להרשות לעצמו להתקין ממ"ד בבית. בשל כך, יש פתרונות אלטרנטיביים במחירים מופחתים, פתרונות אלו נמצאו כשירים בבדיקות וניסויים תחת פיקוד העורף.

 

מהו חמ"ד?

חמ"ד הוא פתרון המעניק יתרון למיגון חדר קיים הבנוי מבלוקים. חמ"ד נועד להעניק פתרון למבנים בהם לא קיים ממ"ד ויש צורך בפתרון יעיל ומהיר (בין 7-10 ימי עבודה). היתרון הנוסף של חמ"ד הוא שבניית המיגון אינה פוגעת באסתטיות המבנה, הבנייה מיושמת בחלקו הפנימי של החדר וניתן להמשיך להתגורר בבית בזמן ההתקנה. הבנייה של המערכת מתבססת על בשיטת חיפוי קירות במערכת לוחות פלדה קלים, המערכת מעניקה עמידות גבוהה לספיגת פגיעות באופן אופטימלי.

 

מערכת חמ"ד מתאימה למי שמעוניין להמשיך לנהל את שגרת חייו במהלך ההתקנה, למי שמעוניין להפוך חדר שינה לחדר מוגן, למי שאין לו ממ"ד בבית ולא מעוניין לרוץ בכל פעם לחדר המדרגות וכמו כן, המערכת משביחה את הנכס. גם במבנים שעברו שינוי למערכת חמ"ד ניתן עדיין להעביר מיזוג, שקעים ועוד. ולבסוף, המחיר הוא זול יותר באופן משמעותי מאשר התקנת ממ"ד (בשיעור של 40%).

 

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
תאורת פנים

אור וקסם: מסע אל תוך עולם תכנון תאורת פנים

במאמר זה ניכנס אל תוך העולם הקסום של תכנון תאורת פנים ונלמד כיצד להשתמש באור בצורה נכונה ויצירתית. נגלה את הסודות של בחירת גופי תאורה, שילוב צבעים, יצירת שכבות אור ועוד. בין אם אתם מעצבים מקצועיים או פשוט רוצים לשדרג את התאורה בביתכם, המאמר הזה יספק לכם את כל הכלים הדרושים לכם לעיצוב תאורת פנים נכון

למאמר המלא »
מונטסורי

עיצוב לפי שיטת מונטסורי: כיצד לעצב חדר ילדים בשיטת החינוך המונטסורית

השיטה המונטסורית נולדה מתוך תפיסה שהילד הוא גורם פעיל בתהליך הלמידה שלו. היא מתמקדת בהתפתחות הילד מבחינה פיזית, נפשית, רוחנית וחברתית. כאשר אנו מעצבים חדר ילדים מונטסורי, אנו יוצרים סביבה שמעודדת את הילד לפעול באופן עצמאי, ומסייעת לו להתפתח בצורה הרמונית ביותר.

למאמר המלא »
צמח בבית

איך לשלב צמחיה בבית?

חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית קשור בשילוב צמחים, שמעניקים מגע מרענן ותחושה של טבע בסביבת המגורים. בשנים האחרונות אפשר לראות הרבה מאוד ישראלים שמשדרגים את החללים הפנימיים במיוחד בהיעדר גינה או מרפסת בעציצים מסוגים שונים, כולל כלים דקורטיביים ליצירת חגיגה ירוקה וססגונית שתורמת לאווירה ולרווחה הכללית. טיהור אוויר נוסח הטבע יש הרבה מאוד יתרונות להכנסת צמחים למרחב הביתי: הם מתפקדים כאלמנט וויזואלי ייחודי, יכולים לשפר את איכות האוויר ולתרום לאווירה רגועה ושלווה כמו גם להעלות את מצב הרוח. צמחים סופגים פחמן דו חמצי ומשחררים חמצן ולכן גם יכולים לטהר את הבית ממזיקים שונים ומחקרים רבים הצביעו על כך שהם יכולים להפחית את מידת הלחץ בנוכחותם על אחת כמה וכמה אצל מי שחי בסביבה אורבנית רחוקה ממרחבים פתוחים. צמחי הבית תורמים באופן משמעותי במראה שלהם ואפשר להשתמש בהם בווריאציות יצירתיות רבות בנקודות שונות במרחב ובפינות אסטרטגיות בחלל. למשל, סידורים לפי צבע או סגנון כמו טרופי לעומת ים תיכוני, כאשר הם ניצבים על גבי מדפים, מפיחים חיים בנישות או פינות ריקות, ביצירת גינות אנכיות על גבי הקירות. אפשר ללכת על אחידות והומוגניות בצבע ובסוג הצמח או על ניגודיות וחשוב לשמור על קנה המידה של העציץ ביחד לעציצים אחרים או לאובייקטים נוספים בחלל. כנ"ל בנושא הטקסטורות.   הקומפוזיציה קריטית, אבל חלק מהתמונה המלאה קשור גם לבחירה של כלים דקורטיביים להצגת הצמחים מסלים ארוגים ועד מכלים עשויים מקרמיקה.

למאמר המלא »
צילום תמונה אנכית של חדר לאינסטגראם

כל מה שרציתם לדעת על צילום חדרים

צילום חדרים מתמקד בעיקר בצילום עיצוב פנים, המיועד עבור מעצבי פנים המעוניינים להציג את העבודות שלהם לקהל הרחב, באתר האינטרנט או ברשתות החברתיות. צילום חדרים מתאים גם עבור יחידות אירוח, מלונות, צימרים ומקומות נוספים המעוניינים להציג את הנכס להשכרה לקהל לקוחות פוטנציאלי. הצילומים מתאימים כמובן גם עבור אתרים להשכרת חדרים כגון Airbnb ואתרים אחרים נוספים.

למאמר המלא »
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!