מרצפים את הבית? כך תקבלו החלטות נכונות!

בבואכם לבחור את הריצוף המתאים עבור הבית שלכם, יש לקחת בחשבון מספר גורמים משפיעים אשר בכוחם לסייע לכם בקבלת ההחלטה המתאימה.
להלן מספר שיקולים חשובים שכדאי לקחת בחשבון על מנת להבטיח שתבצעו את הבחירות הנכונות לריצוף הבית שלכם:

אורח החיים של הריצוף והשימוש

לפני שבוחרים ריצוף כדאי ומומלץ לקחת בחשבון את אורח החיים שלכם ושל בני משפחתיכם ובנוסף גם להגדיר את השימוש של החללים והחדרים השונים בבית.
כעיקרון, עבור אזורים בעלי תנועה גבוהה כגון מסדרונות, כניסות וחדרי מגורים, ההמלצה היא להעדיף אופציות של אריחים בעלי עמידות גבוהה הנחשבים כקלים לניקוי כמו עץ, פורצלן או למינציה.
לעומת זאת, בחדרי שינה או באזורים שבהם הנוחות היא בראש סדר העדיפויות, שטיח מקיר לקיר או פרקט יכולים לספק תחושה רכה ונעימה יותר.

גובה התקציב אשר מוקצה עבור המטרה

לפני הבחירה מומלץ לקבוע את גובה התקציב אשר יוקצה לריצוף ולשקול פרמטרים כמו: עלות החומרים, ההתקנה והתחזוקה לטווח ארוך.
אפשרויות ריצוף שונות משתנות גם במחיר בו הן מוצעות, ולכן חיוני לבחור חומר ריצוף המתאים לתקציב וזאת, מבלי להתפשר על איכות או עמידות.

על תחזוקה ועמידות

יש להעריך את רמת התחזוקה הנדרשת לכל סוג ריצוף מבין האופציות אותן אתם בוחנים.
חומרי ריצוף מסוימים, כמו עץ ​​קשה לדוגמא, עשויים לדרוש ניקוי שוטף ושיפוץ מדי פעם, בעוד שאחרים, כגון למינציה או ויניל, הם בעלי תחזוקה נמוכה יחסית.
בנוסף, כאדי גם לשקול את העמידות של חומר הריצוף ביחס לצרכים הספציפיים, אורח החיים והבלאי הצפוי.

שיקולים אסטטיים

יש לקחת בחשבון את השיקול של האסתטיקה הכללית אותה אתם רוצים להשיג בבית.
חומרי ריצוף שונים מציעים סגנונות, צבעים ומרקמים שונים, המאפשרים יצירת מראה ספציפי או התאמה לעיצוב הקיים. בין אם אתם מעדיפים סגנון מודרני, מסורתי, כפרי או אקלקטי, בחרו אפשרות ריצוף המשלימה את הסגנון העיצוב הרצוי והמבוקש על ידיכם.

שיקולי אקלים ולחות

קחו בחשבון את רמות האקלים והלחות באזור שלכם ובחדרים ספציפיים אותם אתם מבקשים לרצף. חומרי ריצוף מסוימים, כגון עץ מלא, יכולים להיות מועדים להתרחבות והתכווצות בסביבות הנחשבות ללחות. באזורים המועדים ללחות, כמו חדרי אמבטיה או מרתפים, כדאי לשקול אפשרויות ריצוף עמידות למים כגון אריחים, ויניל ועוד..

נוחות ובידוד

שימו דגש גם על תכונות הנוחות ובידוד הרעש של חומר הריצוף אותו אתם מבקשים לבחור.
שטיח, שעם או סוגים מסוימים של עץ יכולים לספק תחושה רכה יותר מתחת לרגליים וכחלק מכך גם להציע בידוד קול טוב יותר בהשוואה למשטחים קשים יותר כמו אריחי קרמיקה לדוגמא – יחד עם זאת, מדובר בשיקול אחד מתוך שיקולים רבים אותם כדאי לקחת בחשבון כאשר בוחרים את סוג הריצוף לבית.

קיימות והשפעה סביבתית

אם חשוב לכם הנושא של קיימות סביבתית, מומלץ אפשרויות ריצוף ידידותיות לסביבה. כדאי לחפש חומרי ריצוף אשר עשויים מחומר בעלי פליטת VOC (תרכובת אורגנית נדיפה) נמוכה, או מאושרים על ידי ארגוני קיימות נחשבים.

התקנת הריצוף

בהליך בחירת הריצוף כדאי לקחת בחשבון לא רק את החומר אלא לשקול גם את תהליך ההתקנה ואת הדרישות השונות לצורך התקנת חומרי ריצוף שונים.
אפשרויות ריצוף מסוימות, ניתנות להתקנה כפרויקט עשה זאת בעצמך, בעוד שאחרות, כגון עץ קשה או אריחים, עשויות לדרוש התקנה מקצועית בשל מורכבותן.
כמובן, שמכיוון שמדובר בריצוף אשר אמור לשרת אתכם לאורך שנים, ההמלצה היא בכל מקרה לשקול ולהשקיע בהתקנה מקצועית אשר תבטיח הוצאה איכותית.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
וילונות בד

איך לשדרג את עיצוב הבית עם וילונות בד?

וילונות הם אחד הדברים החשובים ביותר בעיצוב הבית. הם תורמים רבות לאווירה ויש להם גם תפקיד שימושי. וילונות יפים ומתאימים לעיצוב הבית מעניקים לחלל נופך נפלא של תחושת נעימות וחמימות. . במאמר זה נדבר על החשיבות של וילונות בבית ואיך נבחר את הוילונות הכי מתאימים לבית שלנו.

למאמר המלא »
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!