עיצוב בית בסגנון טוסקני

עיצוב בית בסגנון טוסקניכל מי שביקר באיטליה, קרוב לוודאי שנותר נפעם מהמראות שהקיפו אותו. אלו הם לא רק הנופים המרהיבים, אלא גם הארכיטקטורה הייחודית. צפון איטליה, ובייחוד חבל טוסקנה, לוקחים את כל אלה צעד אחד קדימה. לא ניתן שלא לבקר באזור מבלי להתרשם מסגנון הבניה הייחוד, העיצוב הפנימי, ובעיקר – האווירה שהוא יוצר.

החדשות הטובות הן שכיום, לא חייבים לטוס לצפון איטליה על מנת ליהנות מהמראות ומהאווירה הזו. באמצעות מספר דגשים חשובים בעיצוב, ניתן ליצור בית בסגנון טוסקני גם בכל חלקה וחלקה בישראל.  הנה מספר דגשים חשובים בדרך לכך.

מילת המפתח: אוירה כפרית

אחד מסימני ההיכר של טוסקנה הוא האווירה הכפרית הכמעט נוסטלגית שהיא מעלה. הבתים המשתלבים משתלבים היטב בסביבה הירוקה, ותורמים לחווית הויזואלית של המבקרים באזור. זו גם הסיבה, אגב, שישראלים רבים המעוניינים באווירה "טוסקנית", יודעים שגדלים הסיכויים שיעשו זאת כאשר יש באמתחתם בית פרטי.

מה שחשוב לא פחות הוא השילוב שבין הבית לצמחיה שמקיפה אותו. עקב כך, דגש רב בעיצוב בתים בסגנון טוסקני מושם על הסביבה שמקיפה אותם, והפיכתה לאסתטית ככל האפשר. ואגב, אותו חיבור בטבע בא לידי ביטוי גם בפנים הבית, בין השאר בדמות עציצים, פרחים או עשבי תיבול.

האווירה הכפרית, יחד עם זאת, ממשיכה בהחלט בבית עצמו. סגנון עיצובי זה מבוסס, במידה לא מבוטלת, על רהיטי עץ, אשר תורמים להרגשת החמימות והאינטימיות של הבית – רהיטים אלה, אגב, לא חייבים להיות מעובדים. סימן היכר נוסף של הסגנון האיטלקי, שדומה שמעט פחות רלוונטי בישראל עמוסת השמש, הוא הקמין. ניתן לבחור בו כפריט עיצובי לבית, והתפקיד שלו מסתכם, פעמים רבות, בכך.

גווני הבית הטוסקני

בהמשך לנקודות שהובאו מעלה, לא מפתיעה העובדה שהצבעים השלטים בבתים בסגנונות טוסקנים יהיו אלה המזכירים את הטבע והאדמה, ובעיקר גוונים שונים של ירוק, צבעי אדמה או חמרה.

מעבר לבחירה ברהיטי העץ, ניתן להוסיף פריטי נוי בגוונים אלה, אך גם לבנות נישות מסוימות, או אפילו לצבוע את הקירות, באופן מלא או חלקי, באותם צבעים. עם זאת, חשוב שלא להפריז, ולא לבחור במראה מצועצע ועמוס יתר על המידה. הטוסקנים ידועים, במידה לא מבוטלת, בתחושת הרוגע שהסביבה שלהם מקנה, ובכך שהם לא מנסים לנקר עיניים בשום אופן.

אריחים, עבודות יד ומה שביניהם

לעיצוב הטוסקני מספר מאפיינים חשובים נוספים. כשזה נוגע לריצוף, ניתן להבחין במספר קווי דמיון מובהקים. הריצוף בתוך הבית יהיה רוב בצורה של אריחי טרה קוטה, אשר היתרון המרכזי שלהם הוא שהם נראים כאילו נעשו בעבודת יד. גם פריטים אחרים, דוגמת המפות או הוילונות, יהיו לא פעם בסגנונות שמדמים את האומנות או עבודות היד למיניהן.

יש משפחות שבוחרות לרצף אזורים מסוימים בבית שלהם בפרקט, שלא רק שמקנה את המראה הכפרי – אלא גם תורם לתחושת היוקרתיות של ההליכה בבית. מבחינת הצד החיצוני של המבנה, תהיה הבחירה לרוב באריחי אבן, המשתלבים היטב בסביבה החיצונית שתוארה קודם לכן.

אז איך מתחילים?

מעוניינים לעצב את הבית שלכם בסגנון טוסקני? אין ספק שמשימה מאתגרת עומדת בפניכם. החדשות הטובות הן שאתם יכולים לבחור בעיצוב שכזה, כמובן, גם מבלי לדרוך על אדמת איטליה ולו רגע אחד. זאת, כמובן, באמצעות שימוש במעצבי פנים מהשורה הראשונה, שמכירים בוודאי את הסגנון הטוסקני, ויוכלו לחקות אותו – כמובן, בהתאם למאפייני הבית שלכם, לצרכים ולתדמית שאתם מעוניינים ליצור. הגורם המקצועי יתרגם את הצרכים להיבטים השונים של העיצוב, תוך עמידה בתקציב שאתם יכולים להקדיש למשימה, כמובן.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!