קמין גז – הטרנד שכבש את הישראלים

בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר ישראלים הבוחרים להתקין בביתם קמין גז, וזאת בשל יתרונותיו הרבים והאווירה החמימה והנוסטלגית שהוא משרה על הבית. אז מה הסיבות לכך? מה הם היתרונות והחסרונות של קמין גז ומה הם סוגי הקמינים הקיימים בשוק? יצאנו לבדוק וחזרנו עם כל התשובות.

 

קמין גז – סוגים

ישנם סוגים שונים של קמין גז:

  1. קמין ליבה המותקן בתוך נישה והוא נקרא גם פלזמה – קמין גז המושקע בתוך קיר לבנים או בתוך נישת גבס. יש לקחת בחשבון שעל מנת להתקין קמין גז שכזה ישנן עלויות של בניית הנישה.
  2. קמין העומד על 4 רגליים – זה הוא קמין עצמאי העומד בחלל החדר והוא אינו מצריך נישה ייעודית. זה הוא קמין המתאים לחללים גדולים

את שני סוגי הקמינים הללו ניתן למצוא בלא מעט גדלים ועיצובים שונים והמחיר משתנה לפי גודל הקמין ולפי ספק החימום שלו. בסופו של דבר, שני הסוגים הללו הם טובים באותה המידה וזה הוא עניין של בחירה עיצובית התלויה בכם.

 

קמין גז – הכנת תשתית

קמין גז מצריך תשתית גז הנפרדת מתשתית הגז הביתי, והיא מצריכה שני בלוני גז גדולים המחוברים באופן ישיר לקמין. ההכנה של תשתית מסוג שכזה יכולה להתבצע רק באמצעות טכנאי גז מוסמך. אם אתם נמצאים בשיפוצים או בדיוק בשלבי העיצוב של הבית החדש שלכם יש לתכנן את מיקומו של קמין הגז מראש ולוודא האם ישנו צורך בנישה או בביצוע של קידוחים בעבור מעברי הארובה. לכל אורך התהליך יש להיוועץ עם מתקין גז בנוגע לקוטר צינור הגז ומיקומו של הקמין.

קמין גז – יתרונות וחסרונות

ישנם יתרונות רבים לקמין גז:

  1. אווירה – הקמין משווה לבית אווירה רומנטית שקשה להשיג בכל דרך אחרת
  2. חימום של חלל הבית ללא צורך להתעסק עם בעירה של עץ וניקיון של הקמין
  3. הדלקה פשוטה – ההדלקה של הקמין היא פשוטה במיוחד על ידי שלט, וכמו כן הוא מגיע עם טיימר ותרמוסטט. היתרון הזה מתבטא בכך שאפשר לכוון את הטיימר בדיוק לשעה בה אתם שבים מן העבודה על מנת שהבית יהיה כבר מחומם ונעים. התרמוסטט מאפשר לקמין להגיע לטמפרטורה הרצויה וברגע שהוא מגיע אליה התרמוסטט מפסיק את זרימת הגז, מה שהופך זאת גם לחסכוני.

 

חסרונות

לצד כל היתרונות הללו ישנו חסרון אחד בולט לקמין גז והיא המחיר שלו ועלויות ההפעלה שלו; למשל, עלות תפעול של קמין פלט (העובד על עץ טחון הנדחס בלחץ ומתגבש לצורה של כופתיות) לשעה היא 2 שקלים לערך, לעומת 4 שקלים של שעת תפעול של קמין גז.

הבעירה הנקייה הלא מותירה אחריה פיח או שאריות עצים לצד התחזוקה המינימלית הפכו את קמין הגז לטרנד שיותר ויותר ישראלים בוחרים בו.

 

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
וילונות בד

איך לשדרג את עיצוב הבית עם וילונות בד?

וילונות הם אחד הדברים החשובים ביותר בעיצוב הבית. הם תורמים רבות לאווירה ויש להם גם תפקיד שימושי. וילונות יפים ומתאימים לעיצוב הבית מעניקים לחלל נופך נפלא של תחושת נעימות וחמימות. . במאמר זה נדבר על החשיבות של וילונות בבית ואיך נבחר את הוילונות הכי מתאימים לבית שלנו.

למאמר המלא »
כלי עבודה

איך נבחר את מסור השולחן שמתאים לנו

מחפשים מסור שולחן מקצועי? לפני שאתם ממהרים לרכוש את המסור הראשון שיוצע לכם, חשוב שתכירו את סוגי המסורים השונים על כלל ההבדלים ביניהם. כיום יש לא מעט סוגים שונים של מסורים המיועדים לצרכים משתנים. איך תדעו לבחור נכון? ריכזנו עבורכם את כל הדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר לפני שאתם יוצאים לרכוש את המסור שלכם.

למאמר המלא »
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!