עיצוב חזית בית פרטי

מגורים בבית פרטי, מטבע הדברים, כוללים בתוכם לא מעט יתרונות. אלא שיש המעוניינים למקסם אותם עוד יותר, מה שיכול להתקבל באמצעות עיצוב מוקפד של חזית הבית. זהו אחד מכרטיסי הביקור העיקריים שלו, וכזה שיקבע את החוויה שיעבור כל אדם המתבונן מהבית מחלקו החיצוני.

הנה מספר דגשים חשובים שיסייעו לכם להפוך את עיצוב חזית הבית הפרטי שלכם למרשים הרבה יותר.

עיצוב בתים פרטיים מבחוץ

העיצוב החיצוני של בית החלומות שלכם הוא שיקול חשוב שאסור להתעלם ממנו. על ידי שילוב אלמנטים כמו עיצוב נוף, החומרים הנכונים, תכונות הפרטיות, תכונות המים והאור הטבעי, תוכלו ליצור חלל חיצוני המשלים את סגנון הבית שלכם ומאפשר לכם ליהנות מהיופי של הטבע בנוחות של ביתכם. .

עיצוב כניסה לבית מבחוץ הוא היבט מכריע ביצירת בית מסביר פנים ומזמין. הכניסה היא הרושם הראשוני שכל אחד מקבל מהבית שלכם, והיא נותנת את הטון לשאר חלקי הבית. לכן, חיוני לשים לב לעיצוב ולפריסה של הכניסה. ישנן מספר דרכים לעצב את הכניסה לבית, והדבר תלוי במידה רבה בסגנון הבית ובהעדפותיו של בעל הבית. כמה אלמנטים עיצוביים נפוצים כוללים שביל המוביל לכניסה, גינון, תאורה ודלת כניסה בולטת.

הכניסה לבית מבחוץ היא היבט שלעתים קרובות מתעלמים ממנו בעיצוב הבית, אך היא יכולה לעשות הבדל משמעותי במראה ובתחושה הכלליים של הבית שלכם. על ידי שימת לב לאלמנטים העיצוביים והפונקציונליות של הכניסה, תוכלו ליצור בית חם ומסביר פנים שאתם והאורחים שלכם תיהנו ממנו.

עיצוב חזית בית פרטי

ראשית: למה חשוב להשקיע בעיצוב?

הנקודה המשמעותית הראשונה שחייבים לתת את הדעת היא שבמקרה של בתים פרטיים, חשוב עד מאד להתבונן ב"קנקן", כלומר, החזית החיצונית של הבית.

ניתן למצוא לכך לא מעט סיבות, הראשונה היא, כאמור, שחזית הבית מקבלת את מלוא תשומת הלב של אדם המתבונן בו: הבית חייב למשוך תשומת לב חיובית, ולהתבלט בסביבה בה הוא נמצא. זאת ועוד, העיצוב החיצוני של הבית הוא אחד הפרמטרים המרכזיים שיקבעו את תג המחיר שלו, וישפיע, בעת הצורך, על מכירה עתידית שלו.

כשמדברים על עיצוב הבית הפרטי, לא ניתן שלא להתייחס גם להיבט השליטה, שמבדיל אותו מבנייני מגורים רבי קומות, למשל. בהם, על מנת לעשות שינוי כלשהו בחזית המבנה, נדרש להשיג הסכמה של כל אחד מדיירי הבית, כשגם העלויות, עקב גודלו של המבנה, אינן בטלות בשישים.בבית פרטי, לעומת זאת, בעל הבית הוא אדון לגורלו, הוא יכול לבחור בכל עיצוב שירצה, כשגם העלויות משמעותיות הרבה פחות.

המשתנים שחייבים להיכנס לתוך המשוואה

אחת הטעויות הנפוצות בכל הנוגע לעיצוב בתים פרטיים היא התבוננות עליהם בחלל ריק, מבלי לתת את הדעת לסביבה המקיפה אותם. למה זו טעות? ובכן, מכיוון שעיצוב הבית צריך לא רק להיות מרשים, אלא גם לעמוד בקנה אחד עם הסביבה החיצונית. אין  בכך הכוונה שהבית חייב להתאים את עצמו לבתים שבוודאי סמוכים לו, אלא שהוא צריך לנכס חשיבות משמעותית גם לחצר, או לחניה, המהווים חלק ממנו.

לא קשה לראות כיצד ניתן לרתום את הסביבה המקיפה את הבית על מנת לשפר את המראה שלו. הצמחייה בחצר מהווה אחד הסממנים הברורים: כולנו מכירים את ארמוני הפאר הנמצאים בעולם כולו, בהם מה שמרשים במיוחד הוא דווקא הגנים הצבעוניים המקיפים אותם. בעת עיצוב בית פרטי, חשוב לתת את הדעת גם על עיצוב הגינה – הצמחייה, הפרחים או העצים, ולראות כיצד הבית עצמו משתלב ביחס לאלה.

עיצוב חזית בית פרטי צריך להתייחס גם לדלת הכניסה שלו, שבניגוד לדירות בבניינים רבי קומות – נראית כלפי חוץ. נדרש שהיא תעורר עניין מסוים בקרב כל מי שמתבונן בבית. מעבר לכך, דלת מעוצבת היטב, שתעמוד מולו בסופו של כל יום עבודה, יכולה לתרום רבות לחוויית הכניסה לבית.

את התמונה משלימים, פעמים רבות, משתנים דוגמת פרגולות או דקים, בריכות מים, חפצי נוי, פסלים וכיוצא בזה.

כך עושים זאת נכון

עיצוב חזית בית פרטי אינה מלאכה פשוטה כלל וכלל, ולו עקב המגוון העצום של אפשרויות שעומדות לשם כך. כתוצאה, לא מעט אנשים רוכשים את בית החלומות שלהם, מעצבים אותו לעילא ולעילא מבפנים, אך לא יודעים כיצד להמשיך. אחת התוצאות של כך, כמובן, היא חזית שרחוקה מלהיות מרשימה, ותבטל רבים מיתרונותיהם המובנים של הבתים הפרטיים.

סוגיית העיצוב של בתים פרטיים מבוססת על בעלי מקצוע מסוגים שונים, שבכוחם להשלים את המשוואה המתקבלת. בעוד פנים הבית יהיה נחלתו של מעצב הפנים, כשמתבוננים על חלקו החיצוני יהיו אלה לרוב אדריכלים, מעצבי גינות וכיוצא בזה. עקב העובדה ששינויים רבים בחזית הם למעשה שיפוצים, נדרש להסתמך גם על בעלי מקצוע בתחום הזה.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!