עיצוב בית בסגנון ניו יורקי

עיצוב בית בסגנון ניו יורקילחיות בישראל ולהתגורר בבית מעוצב בסגנון ניו יורקי הוא החלום הרטוב של ישראלים רבים, ואכן, סגנון עיצוב זה הוא פופולארי לאחרונה. העיצוב מורכב מכרזות של העיר, סמלים חשובים שלה ותמונות נוף ניו יורקיות.

הרהיטים מעצבים נבחרים בסגנון אמריקאי וניתן למצוא בחנויות עיצוב רבות את כל האלמנטים הדרושים לעיצוב בית בסגנון זה. העיצוב יכול להיות מושפע מהסגנון הניאו קלאסי, ולהתבטא בחלוקת מוטיבים של מעגלים משולבים עם מנורות בצורת דלעת המפיצים תאורה בהירה.

עיצוב בסגנון אקלקטי

הסגנון האקלקטי שולט בעיצוב הפנים בדירות ניו יורקיות, והוא מאופיין בתערובות של חומרים, ושילוב פרטים מזמנים שונים. לדוגמה, ניתן להציב מזנון מתכת מודרני לצד שולחן עץ עתיק, או שולחן עץ כפרי לצד ספה מודרנית.

עיצוב זה נמנע בקפדנות מעקרונות של שילוב תואם, אך דואג לשלב את הפריטים מבלי ליצור תחוש עומס. פריט ריהוט פופולארי בבית ניו יורקי הוא שולחן צד, הניצב בסמוך לכל ספה, עליו ניתן להניח את כוס הקפה, והוא נבדל מהשולחן המרכזי.

עיצוב הסלון

הסלון הוא אזור הישיבה המרכזי בדירות במנהטן, והוא מעוצב במודל בצורת האות L. כל העיצוב נועד לאפשר נוחות לצפייה בטלוויזיה ומפגש נעים עם חברים. הספה יכולה להיות מרופדת בקטיפת אנגורה בגוון סגול כהה והכריות צבעוניות. מומלץ להציב שולחן קפה בסגנון רומאי ווילונות מעוטרים בגווני דבש.

הטמפרטורות הקרות בניו יורק, אשר צונחות מתחת לאפס במרבית חודשי השנה, מכתיבות עיצוב המקנה תחושת חמימות. מסיבה זו, ניתן למצוא במרבית הבתים רצפת פרקט.

היות וסגנון ריצוף זה אינו פופולארי בארץ בשל מורכבות הניקוי שלו, ניתן להשתמש בשטיח גדול שנועד להדגיש את החלל ועוטף את כל הסלון. הווילונות בגוונים השקטים מוסיפים לאווירת הרכות והחמימות.

עיצוב חדר השינה

וילונות חדר השינה עשויים סאטן צמר בגוון אפור, והקיר מאחורי המיטה מרופד על מנת לחסום את רעשי העיר. ראש המיטה מכוסה בריפוד רקום, ובצידי המיטה מונחות מנורות תואמות.

הלופט הניו יורקי

דירות לופט מאפיינות חללים ניו יורקיים והן מעוצבות בסגנון של חלל גדול ופתוח, המסמן מגמה שהתחילה בשנות החמישים ועדיין אופנית. בעבר נהגו אמנים דלי אמצעים לרכוש מתחמים גדולים במבנים תעשייתיים ולהסב אותם למבני מגורים הכוללים במרחב אחד את כל חלל המגורים כמעט. העיצוב הניו יורקי העכשווי מאופיין בחלל פתוח בין הסלון למטבח.

הנוף הנשקף

כמעט מכל חלון בבית ניו יורקי ניתן להשקיף על בנין שעון פישר, המהווה את אחד מארבעת שעוני העיר הגדולים, אותם ניתן לראות מכל רובע בניו יורק, והם מהווים את אחד הדברים ההופכים את החיים בעיר למרגשים כל כך וסוריאליסטיים.

מאפיין נוסף של בתים בסגנון ניו יורקי הוא הפתחים הגדולים המהווים חלק מקיר הבית, והמתבטאים בחלונות רחבים שנועדו להכניס פנימה את נוף העיר.

טיפים נוספים לעיצוב בית ניו יורקי

עיצוב הקירות – בית ניו יורקי מעוצב בגוונים אחידים, שקטים, ממשפחת הצבעים האפורים, חומים וירוקים.

עיצוב המסדרון – המסדרון הוא אזור בבית אותו ניתן לראות מהחדרים האחרים, ומומלץ להציב בו את ארון הספרים, ולתלות ציור אמנותי יקר.

עיצוב המטבח – שולחנות אוכל רבים במטבחים מעוצבים בסגנון ניו יורקי עשויים מעץ מייפל והכיסאות עשויים מאגוז פורניר, המהווים מהדורה מחודשת של סגנון עיצוב קלאסי. ארונות המטבח בגוון דובדבן משלימים את העיצוב.

עיצוב התאורה – התאורה המאפיינת עיצוב בתים ניו יורקים שונה מהתאורה המאפיינת את מרבית הבתים בארץ. תאורה בסגנון ניו יורקי מתבטאת בעיצוב היקפי של נורות קטנות, ומנורה ניצבת אחת. שילוב זה מעניק תאורה נעימה, רכה ומיוחדת.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!